Obowiązki podmiotu prowadzącego przedsiębiorstwo spożywcze w związku z koniecznością wycofania produktu z rynku
Wycofanie żywności z rynku – do jakich działań obligują przepisy?
Podmioty prowadzące przedsiębiorstwo spożywcze (dalej: „firmy spożywcze”) o konieczności wycofania swoich produktów z obrotu dowiadują się zwykle na dwa sposoby: 1. na skutek działań inspekcji lub 2. jako konsekwencja oceny ryzyka przeprowadzonej w oparciu o dane uzyskane w ramach funkcjonowania tego przedsiębiorstwa.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu się na darmowym koncie Czytelnika FoodFakty
Załóż kontoPrzeczytaj także
-
05.12.2019
Wycofanie smalcu ze względu na możliwość występowania ciała obcego
Wycofanie smalcu „Thalheimer Bauernwurst” o różnych wariantach smakowych ze względu na możliwość występowania fragmentów metalu (drutu)
-
07.10.2019
Trzy zgony w wyniku wybuchu listeriozy w Holandii
Władze holenderskie powiązały trzy zgony z powodu Listerii z produktami mięsnymi z jednej firmy. Spośród 20 pacjentów z wykrytą listeriozą urzędnicy stwierdzili...
-
13.09.2019
Sztuczna inteligencja i recenzje Amazon przewidują wycofanie produktu
Sztuczna inteligencja (AI) może wkrótce stać się cennym narzędziem w identyfikacji niebezpiecznych produktów żywnościowych możliwych do wycofania.
-
13.02.2019
Bezpieczeństwo żywności w USA – dramatyczny wzrost wycofań produktów mięsnych
Wycofania produktów mięsnych oraz drobiu klasy I wzrosły w USA o 83%, a łączna liczba wycofanych artykułów spożywczych zwiększyła się od 2013 r. o 10% – według najnowszego raportu organizacji konsumenckiej U.S. PIRG Education Fund system bezpieczeństwa żywności w Stanach Zjednoczonych wymaga zdecydowanych zmian. Wyniki badań z okresu między 2013 a 2017 r. świadczą...