Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Przekąski coraz bardziej popularne – nowy kierunek rozwoju przemysłu spożywczego

Kategoria: Biznes

„Millenialsi” wyznaczają nowe trendy

Sektor przekąsek stanowi obecnie przestrzeń dla rozwoju i innowacji w przemyśle spożywczym. Według badania przeprowadzonego przez hiszpańską firmę Ainia Forward, 91% konsumentów przekąsek spożywa je w ciągu dnia „w międzyczasie”, a 8% zastępuje nimi główne posiłki. Przewiduje się, że w 2019 r. światowa konsumpcja przekąsek wzrośnie o 2%. Tendencja ta związana jest przede wszystkim z pokoleniem „millenialsów”, którzy poszukują alternatyw dla tradycyjnych posiłków, kładąc jednocześnie nacisk na zdrowe odżywianie.

Ciastka i orzechy

Badania rynku przeprowadzone przez Ainia Forward wskazują, że konsumenci słowo „przekąska” kojarzą przede wszystkim z owocami, słodyczami, warzywami, produktami mlecznymi, smarowidłami oraz orzechami. Najczęściej wybieraną przekąską są ciastka – 53% badanych spożywa je codziennie, a 35% kilka razy w tygodniu. Podobną popularnością cieszą się orzechy, które spożywane są każdego dnia przez 41% i kilkukrotnie na przestrzeni tygodnia przez 43% ankietowanych.

Preferencje konsumentów

Smak jest najistotniejszą cechą przekąski dla 71% konsumentów, jednak duże znaczenie ma również wartość odżywcza i aspekty zdrowotne. 59% nabywców zależy, by produkt z tej kategorii był wysokiej jakości, 44% oczekuje, że będzie korzystny dla zdrowia i również dla 44% ważne jest, by zawierał zdrowe składniki. Nie bez znaczenia jest także opakowanie – konsumenci chcą, by było ono hermetyczne, z możliwością ponownego zamknięcia oraz wykonane z materiałów biodegradowalnych.

Szansa na innowacje

Dla większości konsumentów zdrowa przekąska powinna zawierać mało tłuszczu, cukru, kalorii i soli. Jej skład powinien być również wolny od konserwantów, barwników i syntetycznych dodatków. Produkt taki powinien być naturalny – ekologiczny i minimalnie przetworzony. Najlepiej, by zawierał też prozdrowotne substancje, takie jak naturalne przeciwutleniacze, błonnik, białko oraz witaminy. Najpopularniejszą kategorią przekąsek są jednak ciastka, co nie pokrywa się ze wskazywanymi przez konsumentów właściwościami „zdrowej przekąski” – ta rozbieżność między faktycznie wybieranymi produktami a wymaganiami zdrowotnymi nabywców stanowi największe wyzwanie dla producentów, ale jest zarazem szansą na innowacje.

Tendencja wzrostowa

Według Ainia Forward firmy spożywcze, które postawią na inwestycje w sektorze przekąsek mają przed sobą duże perspektywy rozwoju. Jest to związane z faktem, że w ostatnich latach spożycie przekąsek wzrosło wśród ponad 50% konsumentów. Na tendencję tę wpływa coraz większa świadomość zależności pomiędzy dietą a zdrowiem, popularność produktów typu convenience, zmiany w stylu życia powodujące spadek spożycia posiłków w domu, a także poszerzenie oferty rynkowej oraz stałe ulepszanie cech organoleptycznych dostępnych w sprzedaży produktów.

Źródło:

https://www.ainia.es/tecnoalimentalia/consumidor/snacks-nuevo-concepto-consumo/

Autor: Wojciech Grodzicki

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.