Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Rozwiązania Ishida dla linii produkcyjnych sałat

Kategoria: Procesy i Technologie

Niezawodność, elastyczność i łatwość obsługi to główne powody, dla których firma Primaflor, jeden z wiodących hiszpańskich producentów świeżych produktów, zdecydowała się na wybór technologii ważenia Ishida, przeznaczonej do szybkiego i dokładnego pakowania mieszanek sałat.

Najnowszy model, który zainstalowano w fabryce firmy znajdującej się w Las Canalejas to dedykowany do sałat, wodoodporny model CCW-RV, wyposażony w 14 głowic, o pojemności 5 litrów, z asortymentu Ishida Sector Solutions. To już piętnasta wielogłowicowa naważarka producenta, która zostanie zainstalowana przez Primaflor. 12 znajduje się w fabryce Las Canalejas, kolejne 3 wykorzystywane są w fabryce w León w północnej Hiszpanii.

Wagi zostały specjalnie zaprojektowane, tak by sprostać właściwościom i wymaganiom wielu produktów sałatkowych, jak na przykład młode listki, które są podatne na splątanie i trudne do efektywnego przemieszczania w trakcie ważenia. Pochylona pod kątem rynna wlotowa zapewnia równomierne rozprowadzenie produktu u góry wagi. Amplitudę oraz częstotliwość systemu wibracyjnego można regulować, dzięki czemu producent jest w stanie uzyskać maksymalną moc zapewniającą utrzymanie stałego przepływu produktu do lejów ważących.

Wytłaczane powierzchnie zapobiegają sklejaniu się produktu, a podwójnie otwierane zasuwy lejów zapewniają czysty transfer z basenu do zbiorników ważących.

Co równie ważne, najwyższej klasy wagi serii RV zapewniają niezrównaną dokładność, dzięki unikalnemu oprogramowaniu do obliczania potrójnej kombinacji, które może obliczyć optymalne kombinacje wag, dwukrotnie je sprawdzić, a następnie wybrać tę najbliższą wagi docelowej - wszystko w jednym cyklu. Minimalizuje to ryzyko błędów, podnosząc wydajność i jednocześnie zwiększając dokładność oraz spójność ważenia.

Primaflor obsługuje w sumie 2 000 różnych linii produktów, zarówno własnej marki, jak i marek prywatnych, dlatego podobna specyfikacja wag jest bardzo ważna. Daje to firmie dużą elastyczność i możliwości szybkiego reagowania na zmieniające się wymagania klientów. Podobnie, łatwość konfiguracji wag jest niezwykle istotna dla zapewnienia bezproblemowych przezbrojeń. Ze względu na wymagania dotyczące ważenia, firma wybrała właśnie Ishidę.

- Kiedy po raz pierwszy testowaliśmy technologię ważenia wielogłowicowego dla naszych produktów sałatkowych, sprawdzaliśmy innego dostawcę, ale proponowana waga nie była łatwa w obsłudze, w dodatku wymagała częstych interwencji inżyniera, który musiał udzielać pomocy przy różnych funkcjach -– wyjaśnia Manuel Santa Cecilia, dyrektor operacyjny Primaflor.

Dla porównania, wagi Ishida są proste w konfiguracji, a ekran dotykowy pilota jest intuicyjny – każdy kto korzystał ze smartfona, będzie potrafił z niego korzystać. Wielojęzyczny panel dotykowy pomaga pokonać wszelkie bariery językowe, a dla nas jest to szczególnie ważne, ponieważ zatrudniamy operatorów z różnych krajów – dodaje.

 

Primaflor deklaruje, że dalej będzie rozwijać fabryki przy użyciu modeli wag Ishida. Taka konsekwentna praca jest niezbędna w fabryce, która codziennie przetwarza około 60 ton produktu. Wagi pakują różne rozmiary worków, od 50 g do 2 kg, zarówno dla sektora handlu detalicznego, jak i gastronomii. Jak twierdzi Manuel Santa Cecilia, ogólna dokładność maszyn jest doskonała. Prędkości wahają się od 30 do 75 paczek na minutę, w zależności od rozmiaru opakowania i przepływu produktu przez wagę. Maszyny pracują na dwie zmiany od poniedziałku do soboty. Ich higieniczna i trwała konstrukcja umożliwiają szybkie czyszczenie sprężonym powietrzem podczas zmiany produktu, a wagi są poddawane kompleksowemu myciu na koniec każdego dnia. Zbiorniki można łatwo wyjąć bez użycia narzędzi i umieścić na specjalnej ścianie do czyszczenia.

Wagi Ishida zostały dostarczone przez wieloletniego hiszpańskiego agenta Ishidy CIMA.

Niezawodność maszyn ma kluczowe znaczenie dla utrzymania wydajnej produkcji, a my otrzymujemy doskonałe wsparcie techniczne od CIMA zawsze, gdy tego potrzebujemy – podsumowuje Manuel Santa Cecilia.

W 2018 roku, firma Primaflor obchodziła swoje 40-lecie. Została założona przez trzy rodziny, aby oferować wysokiej jakości, naturalnie świeżą żywność dla zachowania zdrowego i aktywnego życia.  Obecnie posiada 6400 hektarów upraw - dostarcza szereg produktów, w tym świeże owoce i warzywa, sałatę lodową, sałatę rzymską. Produkuje także gotowe sałatki i produkty uzupełniające, takie jak sosy sałatkowe.

Wybierz temat: Procesy i Technologie

Autor: Ishida Europe

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.