Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Santander AGROskop Czerwiec: Kwestie horyzontalne

Kategoria: Biznes

Kwiecień był kolejnym miesiącem, po marcu, w którym eksport żywności był wyższy r/r. Według wstępnych danych, wartość sprzedaży zagranicznej wyniosła 2,9 mld euro i była wyższa o 10% r/r. W rezultacie udało się nadrobić słabszy początek roku i w całym okresie I-IV 2021 eksport osiągnął 11,6 mld euro i był wyższy o 2% r/r. Więcej polskiej żywności sprzedano do najważniejszego odbiorcy, do Niemiec. Stopniowo odbudowywana jest sprzedaż na rynek brytyjski, po zawirowaniach związanych z Brexit-em.

Odrobione straty w eksporcie żywności

Po dobrych wynikach sprzedaży zagranicznej żywności osiągniętych w marcu, kolejny miesiąc przyniósł utrzymanie pozytywnych tendencji w handlu. Według wstępnych danych, w kwietniu wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych z Polski osiągnęła 2,9 mld euro i była wyższa o 10% w porównaniu do analogicznego miesiąca 2020 r. Dzięki lepszym wynikom zarówno w marcu, jak i w kwietniu, udało się nadrobić słabszy początek roku, czego przyczyną był m.in. Brexit. W całym okresie I-IV 2021 wartość eksportu żywności wyniosła 11,6 mld euro i była wyższa o 2% r/r.

Na najważniejszym rynku zbytu dla polskiego przemysłu spożywczego, w Niemczech, od początku roku utrzymuje się stabilny trend wzrostowy. W kwietniu wartość sprzedaży była wyższa o 4% r/r. Był to jednocześnie poziom o 4% wyższy od średniego miesięcznego poziomu zarejestrowanego w 2019 r., czyli przed pandemią. W ciągu pierwszych czterech miesięcy br. na rynek niemiecki trafiła polska żywność o wartości 2,8 mld euro, tj. o 5% wyższej niż przed rokiem. Niemcy miały 24-procentowy udział w strukturze odbiorców.

Stopniowo poprawia się sytuacja na rynku brytyjskim, jednak dynamika eksportu z Polski pozostała ujemna w analizowanym okresie. W kwietniu wartość towarów ulokowanych na Wyspach przekroczyła 223 mln euro i była o 5% niższa r/r. Dla porównania, w styczniu dynamika wynosiła -30%, zaś w lutym -10%. W całym okresie I-IV eksport był niższy o 14% r/r.

W miesiącach maj-czerwiec oraz w okresie wakacyjnym popyt zagraniczny powinien być wspierany przez „odmrożenie” gospodarek w UE. Z kolei w drugiej połowie roku eksportowi powinien sprzyjać relatywnie słaby polski złoty.

Autor:Santander Bank Polska
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Owoce i warzywa Przemysł mięsny Przemysł mleczarski Przemysł napojowy Przemysł piekarski

  • 18.05.2021

    Santander AGROskop: Mleko

    Pomimo trzeciej fali koronawirusa, od początku 2021 r. obserwowany jest trend wzrostowy cen produktów mlecznych w UE, czemu sprzyja zarówno popyt na świecie, jak i na rynku wewnętrznym UE. Dzięki dobrej koniunkturze, w marcu wzrosły również ceny płacone rolnikom za mleko w skupie.

    Czytaj więcej
  • 17.05.2021

    Santander AGROskop: Mięso

    Rośnie światowy rynek mięsa. Według prognoz Amerykańskiego Departamentu Rolnictwa (USDA), w 2021 r. globalna produkcja mięsa wołowego wzrośnie o 2% i osiągnie 61,5 mln t. Wyższa ma być również światowa produkcja wieprzowiny ma wzrosnąć o 5%, do 101 mln t. Z kolei światowa produkcja drobiu ma się zwiększyć o 1%, osiągając rekordowy poziom 102,1 mln t.

    Czytaj więcej
  • 04.05.2021

    Santander AGROskop: Kwestie horyzontalne

    Marzec przyniósł znaczny wzrost po stronie produkcji sprzedanej przemysłu spożywczego. Dynamika roczna wyniosła +10,5% w przypadku artykułów spożywczych oraz +7,2% w przypadku napojów. Popyt na żywność był wspierany przez przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Jednak warto podkreślić, że ww. dynamiki r/r zostały osiągnięte w warunkach wysokiej bazy z marca roku poprzedniego.

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.