Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Santander AGROskop: Mięso

Kategoria: Biznes

Rośnie światowy rynek mięsa. Według prognoz Amerykańskiego Departamentu Rolnictwa (USDA), w 2021 r. globalna produkcja mięsa wołowego wzrośnie o 2% i osiągnie 61,5 mln t. Wyższa ma być również światowa produkcja wieprzowiny ma wzrosnąć o 5%, do 101 mln t. Z kolei światowa produkcja drobiu ma się zwiększyć o 1%, osiągając rekordowy poziom 102,1 mln t.

Rośnie światowy rynek mięsa

Według prognoz USDA, w 2021 r globalna produkcja mięsa wołowego wzrośnie o 2% i osiągnie 61,5 mln t. Dla konsumpcji oczekuje się podobnej dynamiki wzrostu. Wyższa produkcja ma być efektem poprawy sytuacji epidemicznej W ubiegłym roku koronawirus powodował przestoje na liniach ubojowych w dużych zakładach przemysłowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Indiach. Obecnie dwa pierwsze kraje korzystają z poprawy w tym zakresie, natomiast na potencjale produkcyjnym negatywnie może odbić się sytuacja w Indiach, które są piątym producentem wołowiny na świecie. Pandemia pozostaje więc ważnym czynnikiem wpływającym na rynek mięsa, choć jej skutki się zmieniają. Lepsza jest również sytuacja w Australii, gdzie po suszy trwa stopniowa odbudowa potencjału produkcyjnego.

Po stronie popytu, wysoko utrzymuje się import w Chinach, które nadal borykają się z problemem deficytu wieprzowiny i uzupełniają te braki poprzez import rożnych rodzajów mięsa.

Z kolei kontynuacja trendu spadkowego przewidywana jest w UE, głównie pod wpływem spadającej rentowności chowu bydła mięsnego, ale też spadku popytu związanym z ograniczeniem działalności sektora HoReCa i wzrostu znaczenia mięsa drobiowego w strukturze unijnej konsumpcji. Wprawdzie realizowane w UE programy szczepień przeciwko COVID-19 dają nadzieje na wzrost popytu w drugiej połowie bieżącego roku, to nie zmianie to negatywnych ocen dot. rynku w 2021 r. Według KE unijna produkcja wołowiny może się zmniejszyć w 2021 r. o 1% wobec spadku o 1,2% w roku poprzednim.

Rośnie z kolei popyt na europejską wołowinę poza Unią Europejską, szczególnie na rynkach o wysokiej wartości dodanej, m.in. w Japonii, Hongkongu, Kanadzie, Norwegii czy Szwajcarii. W 2020 r. sprzedaż poza Unię zwiększyła się o 2%. W bieżącym roku podaż będzie ograniczała eksport, ale KE oczekuje dodatniej, 1-procentowej dynamiki sprzedaży zagranicznej.

Obok wołowiny, w 2021 r. wyższa ma być również światowa produkcja wieprzowiny, głównie dzięki stopniowej odbudowie stad trzody chlewnej w Chinach, po zredukowaniu produkcji w ramach walki z wirusem ASF W tym obszarze sytuacja ustabilizowała się również w Wietnamie Według USDA, łączna produkcja na świecie ma wzrosnąć o 5% do 101 mln t.

Dla europejskiego rynku wieprzowiny istotny jest szczególnie rozwój sytuacji w Chinach. W 2020 r informacje o szybkiej odbudowie stanu pogłowia wskazywały na możliwe silne i trwałe osłabienie importu mięsa przez „Państwo Środka”. Obecnie jednak pojawia się coraz więcej sygnałów o spowolnieniu dynamiki odbudowy chińskiej produkcji. Podobnie, jak w Europie, możliwości branży są ograniczane przez wysokie koszty. Według kwietniowych prognoz USDA, w 2021 r. produkcja w Chinach może być wprawdzie wyższa o 11% w relacji rocznej, ale jej poziom pozostanie znacznie niższy (o ok 25%) od rejestrowanego przed 2019 r., czyli sprzed redukcji pogłowia związanego z ASF W efekcie import do Chin może pozostać historycznie wysoko. USDA oczekuje, że w bieżącym roku Chińczycy zakupią na rynku światowym o 8% mniej mięsa wieprzowego niż w ubiegłym roku, ale będzie to nadal poziom trzykrotnie wyższy od zarejestrowanego w 2018 r.

Według przewidywań Komisji Europejskiej, unijna produkcja wieprzowiny w 2021 r. zwiększy się tylko nieznacznie, o 0,7%.  Nieco niższy niż rok temu eksport pozwoli na zwiększenie podaży mięsa wieprzowego w UE i co za tym idzie unijnej konsumpcji (+1,4%).

Prognozuje się, że światowa produkcja drobiu będzie o 1% osiągając rekordowy poziom 102,1 mln t. Spośród głównych producentów, produkcja w Chinach będzie rosła najszybciej. W UE przewiduje się 1-procentowy wzrost, jednak eskalacja problemów z grypą ptaków i spadek opłacalności są czynnikami ryzyka dla wzrostu unijnej produkcji.

Wybierz temat: Przemysł mięsny

Autor: Santander Bank Polska

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 04.05.2021

    Santander AGROskop: Kwestie horyzontalne

    Marzec przyniósł znaczny wzrost po stronie produkcji sprzedanej przemysłu spożywczego. Dynamika roczna wyniosła +10,5% w przypadku artykułów spożywczych oraz +7,2% w przypadku napojów. Popyt na żywność był wspierany przez przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Jednak warto podkreślić, że ww. dynamiki r/r zostały osiągnięte w warunkach wysokiej bazy z marca roku poprzedniego.

    Czytaj więcej
  • 03.05.2021

    Santander AGROskop: Uprawy polowe

    W marcu nastąpiło osłabienie cen pszenicy na rynku globalnym. Jednak w kwietniu ceny znów zaczęły rosnąć. Jak wynika z danych KE (DG Agri) w trzecim tygodniu kwietnia amerykańska pszenica SRW była droższa o 8% niż jeszcze trzy tygodnie wcześniej. Z kolei ceny europejskiej pszenicy (w Rouen) wzrosły o 9%. Według Międzynarodowej Rady Zbożowej (IGC)...

    Czytaj więcej
  • 20.04.2021

    Podsumowanie 2020 r. w branży opakowań – dwa motory wzrostu pozwoliły utrzymać tytuł branży odpornej na kryzysy

    Ubiegły rok był rokiem zaskoczeń i niepewności, prognozy wyników poszczególnych branż jak i całej gospodarki zmieniały się od bardzo negatywnych po przesadnie optymistyczne, zaś nakładane i zdejmowane ograniczenia rządowe zmuszały przedsiębiorstwa do dynamicznych zmian i szybkiego dostosowania do nowej rzeczywistości. Jak na tym tle wyglądał 2020 r. w branży opakowań?

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.