Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Śledzenie żywności w łańcuchu dostaw – globalny rynek IT w sektorze spożywczym rośnie dynamicznie

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności , Procesy i Technologie

Według najnowszych analiz Emergen Research wielkość globalnego rynku identyfikowalności żywności osiągnęła w 2020 r. 4,54 mld USD, a do 2028 r. ma wzrosnąć do 9,75 mld USD.

Oczekuje się, że ten wzrost przychodów będzie napędzany rosnącym zapotrzebowaniem na systemy identyfikowalności żywności w celu identyfikacji niezbędnej dokumentacji i śledzenia na każdym etapie przetwarzania żywności. Wzrost popytu na narzędzia w sektorze rolno-spożywczym stanowi bardzo przydatne narzędzie do analizy, monitorowania i zarządzania przepływem produktów.

Konsumenci domagają się coraz większej transparentności odnośnie produktów spożywczych

Kwestie bezpieczeństwa żywności stały się krytyczne w niektórych krajach, zwłaszcza w tych, w których w ostatnich latach brakuje norm i rygorystycznych przepisów dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności oraz produktów jadalnych. W niektórych krajach zapewniło to wielu producentom i operatorom żywności, a nawet dystrybutorom pewien stopień pobłażliwości w odniesieniu do przestrzegania określonych norm w łańcuchu dostaw.

Jednak Emergen Research wysnuł teorię, że przez pandemię COVID-19 znaczna liczba konsumentów rozwinęła pewien poziom strachu związany z tym, co jedzą i kto miał kontakt z tym, co konsumują.

Odgrywa to ważną rolę w wielu firmach wdrażających dodatkowe środki bezpieczeństwa w celu wspierania wartości marki, zwiększania zaufania konsumentów i zwiększania przychodów. To z kolei znacznie zwiększyło popyt w niektórych łańcuchach dostaw, które wdrożyły odpowiednie środki i zbudowały zaufanie oraz umożliwiły lepszą identyfikowalność produktów spożywczych.

Globalny rynek rozwiązań IT w przemyśle spożywczym będzie wart 9,75 mld USD do 2028 r.

W rezultacie oczekuje się, że globalny rynek identyfikowalności żywności zarejestruje CAGR na poziomie 10,2 procent, a przychody mają wzrosnąć z 4,54 mld USD w 2020 roku do 9,75 mld USD w 2028 roku.

Nowe technologie pomagają napędzać rozwój rynku identyfikowalności, a Internet Rzeczy (IoT) i blockchain pomagają usprawnić kontrolę jakości, a także monitorowanie produktów spożywczych w łańcuchu chłodniczym. Ponieważ konsumenci domagają się coraz większej przejrzystości i identyfikowalności swoich produktów, wydaje się, że ten sektor przemysłu spożywczego pójdzie tylko w jedną stronę – rozwoju.

Segment kodów kreskowych miał największy udział w globalnym rynku identyfikowalności żywności

Technologie stosowane na globalnym rynku identyfikowalności żywności to: GPS, podczerwień, RFID/RTLS, kody kreskowe i dane biometryczne. W 2020 r. to kody kreskowe były najczęściej wykorzystywanym narzędziem i prognozuje się, że do 2028 r. też tak pozostanie. Kody kreskowe są szeroko stosowane w celu poprawy identyfikowalności i lokalizacji, a także przekazywania informacji o produkcie zamieszczanych na opakowaniu żywności, co pomaga zmniejszyć marnotrawstwo żywności oraz pomaga zwiększyć bezpieczeństwo produktów żywnościowych.

Źródło: https://www.emergenresearch.com/industry-report/food-traceability-market

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Procesy i Technologie

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.