Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Według najnowszych analiz Emergen Research wielkość globalnego rynku identyfikowalności żywności osiągnęła w 2020 r. 4,54 mld USD, a do 2028 r. ma wzrosnąć do 9,75 mld USD.
Oczekuje się, że ten wzrost przychodów będzie napędzany rosnącym zapotrzebowaniem na systemy identyfikowalności żywności w celu identyfikacji niezbędnej dokumentacji i śledzenia na każdym etapie przetwarzania żywności. Wzrost popytu na narzędzia w sektorze rolno-spożywczym stanowi bardzo przydatne narzędzie do analizy, monitorowania i zarządzania przepływem produktów.
Konsumenci domagają się coraz większej transparentności odnośnie produktów spożywczych
Kwestie bezpieczeństwa żywności stały się krytyczne w niektórych krajach, zwłaszcza w tych, w których w ostatnich latach brakuje norm i rygorystycznych przepisów dotyczących jakości i bezpieczeństwa żywności oraz produktów jadalnych. W niektórych krajach zapewniło to wielu producentom i operatorom żywności, a nawet dystrybutorom pewien stopień pobłażliwości w odniesieniu do przestrzegania określonych norm w łańcuchu dostaw.
Jednak Emergen Research wysnuł teorię, że przez pandemię COVID-19 znaczna liczba konsumentów rozwinęła pewien poziom strachu związany z tym, co jedzą i kto miał kontakt z tym, co konsumują.
Odgrywa to ważną rolę w wielu firmach wdrażających dodatkowe środki bezpieczeństwa w celu wspierania wartości marki, zwiększania zaufania konsumentów i zwiększania przychodów. To z kolei znacznie zwiększyło popyt w niektórych łańcuchach dostaw, które wdrożyły odpowiednie środki i zbudowały zaufanie oraz umożliwiły lepszą identyfikowalność produktów spożywczych.
Globalny rynek rozwiązań IT w przemyśle spożywczym będzie wart 9,75 mld USD do 2028 r.
W rezultacie oczekuje się, że globalny rynek identyfikowalności żywności zarejestruje CAGR na poziomie 10,2 procent, a przychody mają wzrosnąć z 4,54 mld USD w 2020 roku do 9,75 mld USD w 2028 roku.
Nowe technologie pomagają napędzać rozwój rynku identyfikowalności, a Internet Rzeczy (IoT) i blockchain pomagają usprawnić kontrolę jakości, a także monitorowanie produktów spożywczych w łańcuchu chłodniczym. Ponieważ konsumenci domagają się coraz większej przejrzystości i identyfikowalności swoich produktów, wydaje się, że ten sektor przemysłu spożywczego pójdzie tylko w jedną stronę – rozwoju.
Segment kodów kreskowych miał największy udział w globalnym rynku identyfikowalności żywności
Technologie stosowane na globalnym rynku identyfikowalności żywności to: GPS, podczerwień, RFID/RTLS, kody kreskowe i dane biometryczne. W 2020 r. to kody kreskowe były najczęściej wykorzystywanym narzędziem i prognozuje się, że do 2028 r. też tak pozostanie. Kody kreskowe są szeroko stosowane w celu poprawy identyfikowalności i lokalizacji, a także przekazywania informacji o produkcie zamieszczanych na opakowaniu żywności, co pomaga zmniejszyć marnotrawstwo żywności oraz pomaga zwiększyć bezpieczeństwo produktów żywnościowych.
Źródło: https://www.emergenresearch.com/industry-report/food-traceability-market
Przeczytaj także
Branża spożywcza, jako jeden z kluczowych obszarów rynku, powinna być przygotowana na potencjalne zawirowania i stojące przed nią wyzwania. Im większa skala działalności, tym zadanie to staje się trudniejsze.
Oprogramowanie ERP to złożony SYSTEM INFORMATYCZNY, który pozwala gromadzić i zarządzać ogromną ilością produkcyjnych i handlowych danych firmy. Najszybszym sposobem uzyskania dostępu do informacji o asortymencie jest sczytanie, za pośrednictwem skanera, danych zawartych w kodzie kreskowym na każdej etykiecie wygenerowanej z systemu. System ERP Akanea dla Owoców i Warzyw jest w pełni przystosowany do wdrożenia procesu etykietowania i automatyzacji na wszystkich etapach produkcji, magazynowania i logistyki.
Planując długofalowy rozwój, firma INDROL przyjęła kilka kluczowych zasad. Produkcja musi być zorganizowana pod kątem wymagań klientów, a straty zredukowane do minimum. Z kolei przejrzystość procesów, śledzenie pochodzenia i jakość powinny iść w parze ze stabilnym wzrostem przychodów. Równie ważna jest otwartość na zmiany i nowe technologie.