Wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. istnieje od 1993 roku. Jest członkiem Polskiej Izby Druku i Polskiej Izby Opakowań, członkiem wspierającym Stowarzyszenia Poligrafów Pomorskich, Sponsorem Założycielem Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego, członkiem Polskiej Izby Fleksografów, członkiem Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych i partnerem Programu Solidni w Biznesie. Wydaje miesięcznik branży poligraficznej „Świat DRUKU”. Organizuje seminaria i konferencje na tematy związane z branżą poligraficzną, marketingową i reklamową w ramach Akademii Wiedzy (www.akademia-wiedzy.eu). Sprawuje patronaty medialne nad imprezami organizowanymi przez firmy i instytucje branżowe.
Miesięcznik „Świat DRUKU” ukazuje się od 1993 roku i ma opinię pisma fachowego i rzetelnego, niezawodnego źródła wiedzy dla początkujących i zaawansowanych, jest też uznawany za pismo nowoczesne, dynamiczne i niezależne.
Czytają go właściciele firm, kadra menedżerska, pracownicy drukarń, studiów graficznych, agencji reklamowych oraz dostawcy nowych technologii. Do współpracy pozyskaliśmy największych krajowych specjalistów w dziedzinie poligrafii. Naszym atutem jest zachowanie zdrowych proporcji między treściami informacyjnymi i reklamowymi. Uzupełnieniem drukowanej wersji pisma są strony internetowe www.swiatdruku.eu oraz cotygodniowo wysyłany newsletter, dzięki którym Czytelnicy mają dostęp do najświeższych informacji.
W każdym numerze „Świata DRUKU” publikujemy artykuły oraz informacje dotyczące różnych działów poligrafii. Prócz obszernych i chętnie czytanych działów News i Topics News (newsy związane z tematami przewodnimi danego wydania) zamieszczamy teksty dotyczące poszczególnych technologii poligraficznych, maszyn i urządzeń, materiałów. Są to artykuły techniczne, prezentacje wyników badań naukowych, prezentacje poszczególnych produktów, komentarze specjalistów, wywiady, relacje z wizyt w firmach i z imprez branżowych. Każdy miesiąc przynosi także nowe komentarze specjalisty z zakresu prawa pracy i psychologa.
Szczególny nacisk kładziemy każdorazowo na tematy przewodnie – inne dla każdego wydania – publikując zazwyczaj, prócz informacji w dziale Topics News, kilka większych tekstów z nimi związanych. Tematy przewodnie dotyczące procesów poligraficznych, np. offset czy fleksografia, obejmują: technologie, maszyny, urządzenia, materiały, przygotowanie wstępne, obróbkę końcową. Niektóre z etapów procesu, np. prepress czy introligatornia, są wyszczególnione osobno i same stanowią jeden z tematów przewodnich danego numeru. Prócz tego proponujemy tematy ogólniejsze, jak np. digitalizacja procesu poligraficznego czy najsilniejsze marki na polskim rynku.
Słowa kluczowe: