Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Szwedzki start-up opracował etykietę z czujnikiem, która umożliwia monitorowanie jakości żywności w czasie rzeczywistym

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Szwedzki start-up Innoscentia AB opracował etykiety z czujnikami z możliwością pomiaru stanu żywności w czasie rzeczywistym, aby pomóc zmniejszyć marnotrawstwo żywności oraz ostrzegać konsumentów o zepsutej żywności. Przy projekcie wykorzystano wsparcie kanadyjskiej firmy Ynvisible działającej w sektorze elektroniki drukowanej i elastycznej, a celem tej współpracy jest szersze zaprezentowanie tej prototypowej technologii producentom żywności i sprzedawcom detalicznym w Skandynawii i wprowadzenie jej na rynek na dużą skalę w całej Europie.

Obecnie ogromna ilość żywności marnuje się z powodu statycznych dat ważności, a etykiety Innoscentias mają na celu odblokowanie utraconego okresu przydatności do spożycia produktów spożywczych, aby pomóc zmniejszyć ilość odpadów. Etykiety stwarzają również możliwości rozwiązań w zakresie identyfikowalności i połączenia z platformami cyfrowymi w celu śledzenia produktów od pola do stołu, co jest szybko rosnącym trendem w przemyśle spożywczym.

Jak działa etykieta?

Technologia polega na pomiarze lotnych związków organicznych, które są emitowane jako gazy wewnątrz opakowania, np. mielonego mięsa. Gdy gazy zaczynają sygnalizować degradację mięsa, czujniki na etykiecie mogą łączyć się ze smartfonem konsumenta lub innym systemem cyfrowym, aby poinformować go, kiedy żywność ulegnie zepsuciu. Jednocześnie aktywny atrament na etykiecie reaguje z gazami emitowanymi przez mięso, gdy ulega ono procesowi psucia. I analogowo, poprzez zmianę koloru tuszu informuje o zepsuciu produktu.

Aby zintegrować wyświetlacz z etykietą opakowania, kluczowe są trzy rzeczy: niski pobór mocy, który umożliwia bezprzewodowe zasilanie, elastyczność, która umożliwia format podobny do etykiety oraz niski koszt, który jest konieczny do integracji na opakowaniach. Z tej perspektywy tej technologii brak jest rynkowej konkurencji.

Dostarczanie inteligentnych etykiet dla produktów detalicznych, logistycznych i premium to kluczowa platforma biznesowa dla Ynvisible. Dzięki Innocentia zdajemy sobie sprawę, że pomagając firmom osiągnąć najwyższy poziom świeżości produktów dzięki skalowalnym rozwiązaniom opakowaniowym IoT, możemy pomóc uwolnić wartość dodaną do użytkownika końcowego i zminimalizowanie marnotrawstwa żywności ”- powiedział Jani-Mikael Kuusisto, dyrektor generalny Ynvisible.

Znaczenie dla przemysłu spożywczego

Obecnie  firma koncentruje swoje wysiłki na świeżych produktach mięsnych, ale planuje opracować tą aplikację również do innych rodzajów żywności, jak ryby, produkty mleczne czy alternatywne białka, ponieważ wszystkie produkty organiczne wytwarzają lotne gazy organiczne. Największą zaletą tej technologii jest obietnica wydłużenia okresu przydatności do spożycia i zminimalizowanie ilości marnotrawionej żywności. Konsumenci mogą w dowolnym momencie skanować etykietę za pomocą smartfona i sprawdzać w czasie rzeczywistym, czy produkt nadaje się do spożycia. Co więcej technologia umożliwia oszacowanie, kiedy prawdopodobnie nastąpi faktyczna data wygaśnięcia przydatności do spożycia.

Źródło: https://www.innoscentia.com/

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Opakowania Procesy i Technologie Przemysł mięsny

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.