Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Trendy w opakowaniach do żywności i napojów

Kategoria: Opakowania

Wg raportu „Global packaging materials market research report 2022” wielkość światowego rynku materiałów opakowaniowych szacuje się na 8 mld USD w 2021 r. i przewiduje się, że osiągnie 9,5 mld USD do 2028 r., wykazując CAGR na poziomie 2,41% w okresie prognozy. Wysoki wzrost w światowym przemyśle spożywczym i napojów będzie napędzał popyt na materiały opakowaniowe w prognozowanych latach. Produkty te są szeroko stosowane do pakowania surowej i przetworzonej żywności. Są również coraz częściej wykorzystywane do pakowania produktów spożywczych luzem. Rosnąca konsumpcja mrożonych produktów mięsnych, owoców morza w puszkach i dań gotowych do spożycia na całym świecie zwiększy wzrost rynku materiałów opakowaniowych. Wysokie spożycie napojów alkoholowych i bezalkoholowych również będzie istotnym czynnikiem wzrostu rynku opakowań.

Jak duże znaczenie ma opakowanie w branży spożywczej?

Opakowania żywności i napojów mają nie tylko zabezpieczać produkt, zachowywać jego świeżość i przyciągać wzrok konsumentów, ale w coraz większym stopniu muszą również zapewniać cele zrównoważonego rozwoju i opcje personalizacji.

Produkty na półkach sklepowych konkurują o uwagę i pieniądze konsumentów. Opakowania — od spersonalizowanych, po inteligentne i zrównoważone — mogą znacznie przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, a jak pokazują badania Ipsos marki mają średnio ok. siedmiu sekund, aby zrobić dobre wrażenie, zanim klient wybierze alternatywę. 2/3 respondentów wskazało, że na ich decyzję wpłynęły materiały użyte do opakowania produktu.

Zrównoważone opakowania zyskują na popularności

Zrównoważony rozwój to jeden z ważniejszych tematów w światowym przemyśle spożywczym. Wg Ipsos aż 85% konsumentów bierze pod uwagę zrównoważony rozwój i ma on wpływ na ich nawyki zakupowe. Firmy, które przymykają oko na zrównoważone opakowania, zapewne odczują niebawem spadki sprzedaży. A jeśli marka celuje w milenialsów lub pokolenie Z, to zdecydowanie musi uwzględnić zrównoważone opakowania, bo jest to jedyny słuszny kierunek. Obie te grupy konsumentów chcą wiedzieć, jakie materiały firmy wykorzystują do swoich produktów, nie wspominając już o metodach ich pozyskiwania.

Przewiduje się, że w ciągu najbliższych 5-10 lat firmy będą priorytetowo traktować neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki stosowaniu butelek rPET, ulepszonemu recyklingowi i dążeniu do gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważona gospodarka wodna pozostanie głównym punktem programu wszystkich producentów napojów, wraz z zapewnieniem, że energia pochodzi ze źródeł odnawialnych. Butelki rPET są produkowane z butelek PET pochodzących z recyklingu. Firmy produkujące napoje już mają rygorystyczne cele w zakresie wykorzystania butelek rPET, a także ich zbiórki i recyklingu.

Global Sustainability Index Institute na stronie qrcode-tiger.com poinformował, że 400 najbardziej znanych firm na świecie już podwoiło swoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firmy takie jak np. Amazon nie będą sprzedawać produktów, co do których nie mają pewności, że ich opakowanie nadaje się do recyklingu i/lub ponownego użycia.

Coraz większe znaczenie w branży opakowań zyskują także materiały kompostowalne. Troska o środowisko – w tym zrównoważony rozwój, produkty przyjazne dla klimatu i składniki pochodzące z recyklingu – to atrybuty produktów i marek.

Opakowania spersonalizowane

Spersonalizowane opakowania również rozwijają się - Future Market Insights szacuje, że wartość branży podwoi się w ciągu następnej dekady, osiągając wartość ponad 60 mld USD do końca 2033 r.

Najbardziej znanym przykładem spersonalizowanego opakowania żywności i napojów jest personalizacja butelki coli za pomocą nazwy lub frazy. Coca-Cola ma stronę internetową, która umożliwia konsumentom tworzenie własnych projektów z zestawu opcji i dodawanie nazwy lub frazy. Aby zarządzać tego rodzaju personalizacją, firmy z branży spożywczej zazwyczaj współpracują z zewnętrznymi firmami zajmującymi się przepakowywaniem.

Przemysł spożywczy będzie odgrywał kluczową rolę w przyszłości opakowań spersonalizowanych. Chociaż wysiłki te mogą pomóc zwiększyć rozpoznawalność marki i interakcje z klientami dla firm, to nowe projekty mogą stanowić wyzwanie. Firmy będą musiały poświęcić znacznie więcej czasu i zasobów na te opcje, co może negatywnie wpłynąć nie tylko na koszty produkcji, ale także na wyniki finansowe. Ponieważ firmy nadal koncentrują się na zaspokajaniu potrzeb konsumentów poprzez personalizację, oczekiwania dotyczące opakowań osobistych wzrosną jeszcze bardziej.

Źródła:

https://www.industryresearch.biz/global-packaging-materials-market-21185386

https://www.marketwatch.com/press-release/global-packaging-materials-market-size-2023-business-growth-share-pricing-strategy-industry-latest-news-top-company-analysis-sales-revenue-and-opportunities-till-2028-2022-12-16

https://www.foodbeverageinsider.com/packaging/food-and-beverage-packaging-trends

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Eko Opakowania

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.