Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

W I kw. 2021 r. wartość eksportu produktów mleczarskich mniejsza niż przed rokiem

Kategoria: Biznes

Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów (za MRiRW) w I kwartale 2021 r. wartość eksportu produktów mleczarskich z Polski wyniosła 542 mln EUR i była o 1,7% mniejsza niż w analogicznym okresie 2020 r.

Głęboki spadek eksportu masła

Największy wpływ na ujemną dynamikę sprzedaży zagranicznej miał eksport masła i pozostałych tłuszczów mlecznych. Zarówno jego wolumen (12,8 tys. t) jak i wartość (46,6 mln EUR) w pierwszym kwartale br. były o niemal 1/3 mniejsze niż przed rokiem. Zwiększył się natomiast import masła do kraju, o blisko 2 tys. t, co przy podobnej jak przed rokiem produkcji i stabilnym popycie spowodowało wzrost zapasów masła na koniec marca 2021 r. o 39% (r/r) do 4,7 tys. t.

Mniejsza sprzedaż zagraniczna proszków mlecznych

Mniejsza, niż przed rokiem był też wartość sprzedaży eksportowej proszków mlecznych. W I kw. 2021 r. wolumen eksportu odtłuszczonego mleka w proszku obniżył się o 5% (r/r) do 33,8 tys. t a wartość zmniejszyła się o 11% (r/r) do 75,3 mln EUR. Wartość eksportu serwatki zmniejszyła się o 8% (r/r) do 52,3 mln EUR przy wzroście wolumenu o 13% (r/r) do 64,2 tys. t.

Wzrost zainteresowania serami

Sery i twarogi to najważniejsza (40-proc. udział w wartości) pozycja w eksporcie produktów mleczarskich z Polski. W I kwartale 2021 r. wartość ich eksportu zwiększyła się o 5% (r/r) do 218,0 mln EUR a wolumen był o 9% większy niż w analogicznym okresie 2020 r. Lepsza, niż przed rokiem, sytuacja pandemiczna we Włoszech skutkowała wzrostem wolumenu sprzedaży serów i twarogów do tego kraju o 1/3 do 5,5 tys. t. Na uwagę zwraca również 26-proc. wzrost eksportu serów do Arabii Saudyjskiej (łącznie 4,2 tys. t) oraz 22-proc. zwiększenie sprzedaży do Rumuni (5,0 tys. t).

Mleko płynie do Chin

W I kwartale 2021 r. wartość sprzedaży zagranicznej mleka i śmietany z Polski wyniosła 117,3 mln EUR (22-proc. udział) i była o 14% większa niż przed rokiem. Wolumen eksportu w tym okresie zwiększył się o 7% do 221,0 tys. t. Duża w tym zasługa Chin, które są, drugim po Niemczech, największym ich odbiorcą z Polski. W I kw. br. wartość eksportu mleka i śmietany do Chin zwiększyła się o 76% do 21,3 mln EUR a wolumen był o ponad 2/3 większy niż przed rokiem, wyniósł 41,2 tys. t.

Wzrost wartość eksportu odnotowano też w przypadku jogurtów i pozostałych napojów fermentowanych – o 6% do 32,5 mln EUR. Zmniejszył się natomiast wolumen ich eksportu – o 12% do 26,8 tys. t.

 

Źródło: www.agronomist.pl

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BNP Paribas

BNP Paribas

Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.