Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Współpraca Burger King i Unilever przy produkcji roślinnych burgerów Whoppers w Europie

Kategoria: Biznes

Aby umocnić swoją pozycję na rynku żywności pochodzenia roślinnego, Burger King wprowadził w swoich restauracjach, bezmięsną wersję burgera Whopper w 25 krajach europejskich, wykorzystując bezmięsne produkty firmy Unilever.

Zwiększone obawy dotyczące zdrowia i wpływu przemysłowej hodowli zwierząt na środowisko powodują, że coraz częściej białka roślinne trafiają do menu restauracji, a także lodówek w sklepach. Firmy takie jak Beyond Meat, czy Impossible Foods walczą zaciekle o umowy z producentami fast foodów, ponieważ trend na produkty roślinne stale rozprzestrzenia się w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Największa premiera w historii

Bezmięsna marka Unilever, The Vegetarian Butcher dostarczy składniki bezmięsne do burgera „Rebel Whopper” do ponad 2500 lokalizacji w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i we Włoszech. Roślinne burgery będą największą w historii premierą produktów sieci Burger King w Europie.

W wyniku tej umowy Burger King stanie się jedną z największych sieci restauracji oferujących produkty roślinne w całej Europie. Coraz więcej osób na całym świecie przechodzi na dietę fleksitariańską, a dzięki temu partnerstwu Unilever przyspiesza strategię poszerzania portfolio żywności pochodzenia roślinnego.

Jaap Korteweg, założyciel The Vegetarian Butcher, powiedział: „Kiedy dziewięć lat temu rozpoczynałem przygodę z The Vegetarian Butcher, moim celem było stać się największym „rzeźnikiem” na świecie. Aby tworzyć produkty dla miłośników mięsa, z ambicją zapewnienia tego samego smaku i doświadczenia, ale na bazie roślin. Współpraca z Burger King przy Rebel Whopper była niesamowita i nie możemy się doczekać, aż wszyscy goście Burger King się z tego skorzystają ”.

Hanneke Faber, prezes Unilever Foods & Refreshment, powiedział: „Niecały rok po przejęciu The Vegetarian Butcher w Holandii, cieszymy się, że możemy współpracować z kultową marką Burger King w całej Europie. Bezmięsny burger produkowany przez The Vegetarian Butcher oferuje miłośnikom mięsa wspaniałe wrażenia smakowe”.

David Shear, prezes Burger King EMEA, skomentował: „Jesteśmy przekonani, że Rebel Whopper jest kanapką, na którą wszyscy czekali, i stanowi doskonałą, roślinną alternatywę z kultową wersją Whoppera.” Shear powiedział też, że w ciągu ostatnich kilku lat wzrósł popyt na produkty roślinne, a premiera produktów roślinnych ostatecznie rozszerzy się na także inne regiony.

Ceny

Rebel Whopper będzie kosztował podobnie jak jego wołowy odpowiednik w Europie. W Ameryce Północnej, burgery na bazie roślin kosztują zwykle 1-1,5 USD więcej niż mięsne. Na przykład roślinny Whopper, produkowany dla Burger King przez Impossible Foods z Doliny Krzemowej kosztuje 5,59 USD, w porównaniu do 4,19 USD za Whopper wołowy.

Firma, która jest własnością kontrolowanej przez Brazylię sieci 3G Capital poprzez pakiet większościowy w Restaurant Brands International Inc (QSR.TO), twierdzi, że ceny mogą się różnić w zależności od franczyzy.

Testy

Tego lata w Szwecji, Burger King zaczął testować inną wersję Rebel Whopper, łącząc się z holenderskim producentem roślinnych alternatyw mięsa Vivera BV. Shear powiedział, że umowa ta zostanie ostatecznie przeniesiona na firmę Unilever.

Burger King w tym miesiącu rozpoczyna także sprzedaż w całej Brazylii innego roślinnego burgera Rabel Whopper, produkowanego przez Marfrig Global Foods SA we współpracy z firmą handlową Archer Daniels Midland Co (ADM.N).

Źródło: Unilever

Wybierz temat: Plant-based

Autor: Jakub Ostaszewski

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.