Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Aby umocnić swoją pozycję na rynku żywności pochodzenia roślinnego, Burger King wprowadził w swoich restauracjach, bezmięsną wersję burgera Whopper w 25 krajach europejskich, wykorzystując bezmięsne produkty firmy Unilever.
Zwiększone obawy dotyczące zdrowia i wpływu przemysłowej hodowli zwierząt na środowisko powodują, że coraz częściej białka roślinne trafiają do menu restauracji, a także lodówek w sklepach. Firmy takie jak Beyond Meat, czy Impossible Foods walczą zaciekle o umowy z producentami fast foodów, ponieważ trend na produkty roślinne stale rozprzestrzenia się w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Największa premiera w historii
Bezmięsna marka Unilever, The Vegetarian Butcher dostarczy składniki bezmięsne do burgera „Rebel Whopper” do ponad 2500 lokalizacji w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i we Włoszech. Roślinne burgery będą największą w historii premierą produktów sieci Burger King w Europie.
W wyniku tej umowy Burger King stanie się jedną z największych sieci restauracji oferujących produkty roślinne w całej Europie. Coraz więcej osób na całym świecie przechodzi na dietę fleksitariańską, a dzięki temu partnerstwu Unilever przyspiesza strategię poszerzania portfolio żywności pochodzenia roślinnego.
Jaap Korteweg, założyciel The Vegetarian Butcher, powiedział: „Kiedy dziewięć lat temu rozpoczynałem przygodę z The Vegetarian Butcher, moim celem było stać się największym „rzeźnikiem” na świecie. Aby tworzyć produkty dla miłośników mięsa, z ambicją zapewnienia tego samego smaku i doświadczenia, ale na bazie roślin. Współpraca z Burger King przy Rebel Whopper była niesamowita i nie możemy się doczekać, aż wszyscy goście Burger King się z tego skorzystają ”.
Hanneke Faber, prezes Unilever Foods & Refreshment, powiedział: „Niecały rok po przejęciu The Vegetarian Butcher w Holandii, cieszymy się, że możemy współpracować z kultową marką Burger King w całej Europie. Bezmięsny burger produkowany przez The Vegetarian Butcher oferuje miłośnikom mięsa wspaniałe wrażenia smakowe”.
David Shear, prezes Burger King EMEA, skomentował: „Jesteśmy przekonani, że Rebel Whopper jest kanapką, na którą wszyscy czekali, i stanowi doskonałą, roślinną alternatywę z kultową wersją Whoppera.” Shear powiedział też, że w ciągu ostatnich kilku lat wzrósł popyt na produkty roślinne, a premiera produktów roślinnych ostatecznie rozszerzy się na także inne regiony.
Ceny
Rebel Whopper będzie kosztował podobnie jak jego wołowy odpowiednik w Europie. W Ameryce Północnej, burgery na bazie roślin kosztują zwykle 1-1,5 USD więcej niż mięsne. Na przykład roślinny Whopper, produkowany dla Burger King przez Impossible Foods z Doliny Krzemowej kosztuje 5,59 USD, w porównaniu do 4,19 USD za Whopper wołowy.
Firma, która jest własnością kontrolowanej przez Brazylię sieci 3G Capital poprzez pakiet większościowy w Restaurant Brands International Inc (QSR.TO), twierdzi, że ceny mogą się różnić w zależności od franczyzy.
Testy
Tego lata w Szwecji, Burger King zaczął testować inną wersję Rebel Whopper, łącząc się z holenderskim producentem roślinnych alternatyw mięsa Vivera BV. Shear powiedział, że umowa ta zostanie ostatecznie przeniesiona na firmę Unilever.
Burger King w tym miesiącu rozpoczyna także sprzedaż w całej Brazylii innego roślinnego burgera Rabel Whopper, produkowanego przez Marfrig Global Foods SA we współpracy z firmą handlową Archer Daniels Midland Co (ADM.N).
Źródło: Unilever
Przeczytaj także
Według nowych planów Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego określenia takie jak „warzywny burger” czy „wegańska parówka” powinny być zakazane. Nazwy używane obecnie w przypadku produktów mięsnych byłyby zarezerwowane tylko i wyłącznie dla wyrobów zawierających mięso – dotyczyłoby to między innymi użycia takich słów jak...
Firma Beyond Meat poinformowała o złożeniu wniosku do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd – przedsiębiorstwo miałoby pojawić się na giełdzie pod symbolem BYND. W ramach pierwszej oferty publicznej producent roślinnych zamienników burgerów, kiełbasek i drobiu planuje...
Amerykański oddział McDonald’s ogłosił nadejście przełomowego momentu w historii firmy – najpopularniejsze klasyczne kanapki w USA będą produkowane bez użycia sztucznych konserwantów, dodatków smakowych i barwników. Jedynym składnikiem konserwowanym syntetyczną substancją...
Jakość żywota wegetarianina w ostatnich latach znacząco się poprawiła. Czasy, gdy jedyną opcją w sklepie były gumowate kotlety sojowe, a w restauracji prosząc o danie bezmięsne otrzymywał same ziemniaki z surówką i ewentualnie z jajkiem...