Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Producent roślinnych burgerów Beyond Meat planuje wejść na giełdę

Kategoria: Biznes

Wniosek do Komisji Papierów Wartościowych

Firma Beyond Meat poinformowała o złożeniu wniosku do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd – przedsiębiorstwo miałoby pojawić się na giełdzie pod symbolem BYND. W ramach pierwszej oferty publicznej producent roślinnych zamienników burgerów, kiełbasek i drobiu planuje zebrać 100 milionów dolarów (376 milionów złotych). Kalifornijska firma uzyskała w 2017 r. przychód netto w wysokości 32,6 milionów dolarów (122,6 miliona złotych), podczas gdy straty wyniosły 30,4 miliona (114,3 miliona złotych). Dla porównania, rok wcześniej przychód wyniósł zaledwie 16,2 miliona dolarów (60,9 miliona złotych), a straty 25,1 miliona (94,4 miliona złotych).

Wpływowi inwestorzy

Beyond Meat pozyskał już wielu wpływowych inwestorów, m.in. Billa Gatesa, Leonarda DiCaprio oraz Tyson Foods. Byłoby to pierwsze notowane na giełdzie przedsiębiorstwo produkujące roślinne alternatywy dla produktów mięsnych. Popyt na tego typu wyroby stale rośnie – inwestorzy poszukują firm dobrze rokujących w długofalowej perspektywie, co czyni z Beyond Meat doskonały obiekt do ulokowania kapitału.

Flagowy Beyond Burger

Kalifornijska firma oferuje kiełbaski oraz produkty drobiowe na bazie składników roślinnych, jednak głównym elementem jej oferty są burgery, które z założenia mają wyglądać, smakować i nadawać się do takiej samej obróbki, jak mięsne oryginały. Są to pierwsze tego typu produkty sprzedawane w sklepach w działach mięsnych. Według danych firmy, sprzedaż Beyond Burgera odpowiadała za 71% jej przychodów brutto od początku roku do 29 września 2018.

Alternatywy w dziale mięsnym

Mimo że aktualnie wegański burger Beyond Meat dostępny jest w praktycznie każdej amerykańskiej sieci sklepów spożywczych w dziale mięsnym, tuż obok tradycyjnych produktów z wołowiny, niektórzy sprzedawcy planowali umieścić go w sekcjach z warzywami i owocami lub mrożonkami, w których artykuł wegańskie pojawiają się już od dawna. Beyond Meat, który kieruje swoje burgery również do „mięsożerców”, prawdopodobnie będzie musiał stawić czoło podobnym trudnościom na zagranicznych rynkach – bez wątpienia ekspansja poza USA będzie dla firmy kosztownym przedsięwzięciem.

Zmiany potrzeb konsumentów

„W rzeczywistości w przemyśle mięsnym nie ma prawdziwych innowacji. Świat się zmienia, tak samo jak gusta konsumentów – firmy, które się do nich nie dostosują, zostaną daleko w tyle za konkurencją”, mówi Charles Muth, dyrektor ds. wzrostu Beyond Meat. „Jeśli chodzi o branżę mięsną, konsumenci liczą przede wszystkim na bogate w białko produkty służące jako centralny element głównych dań. A jeśli poszukują alternatywnych rozwiązań, najpewniej wybiorą właśnie nas”.

Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.