Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Producent roślinnych burgerów Beyond Meat planuje wejść na giełdę

Kategoria: Biznes Fakty

Wniosek do Komisji Papierów Wartościowych

Firma Beyond Meat poinformowała o złożeniu wniosku do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd – przedsiębiorstwo miałoby pojawić się na giełdzie pod symbolem BYND. W ramach pierwszej oferty publicznej producent roślinnych zamienników burgerów, kiełbasek i drobiu planuje zebrać 100 milionów dolarów (376 milionów złotych). Kalifornijska firma uzyskała w 2017 r. przychód netto w wysokości 32,6 milionów dolarów (122,6 miliona złotych), podczas gdy straty wyniosły 30,4 miliona (114,3 miliona złotych). Dla porównania, rok wcześniej przychód wyniósł zaledwie 16,2 miliona dolarów (60,9 miliona złotych), a straty 25,1 miliona (94,4 miliona złotych).

Wpływowi inwestorzy

Beyond Meat pozyskał już wielu wpływowych inwestorów, m.in. Billa Gatesa, Leonarda DiCaprio oraz Tyson Foods. Byłoby to pierwsze notowane na giełdzie przedsiębiorstwo produkujące roślinne alternatywy dla produktów mięsnych. Popyt na tego typu wyroby stale rośnie – inwestorzy poszukują firm dobrze rokujących w długofalowej perspektywie, co czyni z Beyond Meat doskonały obiekt do ulokowania kapitału.

Flagowy Beyond Burger

Kalifornijska firma oferuje kiełbaski oraz produkty drobiowe na bazie składników roślinnych, jednak głównym elementem jej oferty są burgery, które z założenia mają wyglądać, smakować i nadawać się do takiej samej obróbki, jak mięsne oryginały. Są to pierwsze tego typu produkty sprzedawane w sklepach w działach mięsnych. Według danych firmy, sprzedaż Beyond Burgera odpowiadała za 71% jej przychodów brutto od początku roku do 29 września 2018.

Alternatywy w dziale mięsnym

Mimo że aktualnie wegański burger Beyond Meat dostępny jest w praktycznie każdej amerykańskiej sieci sklepów spożywczych w dziale mięsnym, tuż obok tradycyjnych produktów z wołowiny, niektórzy sprzedawcy planowali umieścić go w sekcjach z warzywami i owocami lub mrożonkami, w których artykuł wegańskie pojawiają się już od dawna. Beyond Meat, który kieruje swoje burgery również do „mięsożerców”, prawdopodobnie będzie musiał stawić czoło podobnym trudnościom na zagranicznych rynkach – bez wątpienia ekspansja poza USA będzie dla firmy kosztownym przedsięwzięciem.

Zmiany potrzeb konsumentów

„W rzeczywistości w przemyśle mięsnym nie ma prawdziwych innowacji. Świat się zmienia, tak samo jak gusta konsumentów – firmy, które się do nich nie dostosują, zostaną daleko w tyle za konkurencją”, mówi Charles Muth, dyrektor ds. wzrostu Beyond Meat. „Jeśli chodzi o branżę mięsną, konsumenci liczą przede wszystkim na bogate w białko produkty służące jako centralny element głównych dań. A jeśli poszukują alternatywnych rozwiązań, najpewniej wybiorą właśnie nas”.

Źródła:

Autor: Wojciech Grodzicki

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn