W ostatnich latach na rynku opakowań żywności zaszło wiele zmian, które są konsekwencją przyjęcia w 2015 r. przez ONZ dokumentu „Przekształcanie naszego świata: Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju – 2030”. Przywódcy krajów członkowskich zobowiązali się w nim do podjęcia działań na rzecz redukcji ubóstwa w jego wszystkich postaciach, zapewnienia dostępu do edukacji, do żywności i czystej wody, podjęcia działań na rzecz równości szans, wspieranie praw człowieka, pokoju i stabilności na świecie, ochrony środowiska naturalnego, łagodzenia zmian klimatycznych i dostępu do zrównoważonych źródeł energii.
Dokument ten zawiera 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju i związanych z nimi 169 działań, które mają być osiągane przez wszystkie strony – rządy państw, organizacje międzynarodowe, organizacje pozarządowe, sektor nauki i biznesu, a także obywateli. Skupiają się one wokół 5 obszarów: ludzie, planeta, dobrobyt, pokój, partnerstwo (ang. 5xP: people, planet, prosperity, peace, partnership).
Z pełnej wersji artykułu dowiesz się m.in.:
-jakie są założenia odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji oraz Zielonego Ładu?
-jaki będzie miało to wpływ na branżę opakowań?
-jakie inicjatywy są obecenie opracowywane?
-co zakładają projekty nowych regulacji?
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: WYMOGI PRAWNE DOTYCZĄCE OPAKOWAŃ – CO SIĘ ZMIENI?
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Autor:Marta Rodzeń
Marta Rodzeń jest prawnikiem odpowiedzialnym za zagadnienia związane z Life Science & Healthcare. Specjalizuje się w kwestiach związanych z szeroko pojętym prawem żywnościowym i związanych z tym regulacjami prawnymi zarówno europejskimi, jak i krajowymi. W szczególności bliskie są jej zagadnienia wprowadzania do obrotu, znakowania, kwalifikacji, czy dokumentacji obejmującej wszelkiego rodzaju żywność, produkty lecznicze, kosmetyki, jak również doradztwo w zakresie obsługi podmiotów znajdujących się na rynku spożywczym, farmaceutycznym, czy kosmetycznym. Posiada także doświadczenie z zakresu prawa spółek, gospodarczego oraz medycznego. Dodatkowo, wspiera przedsiębiorców w kwestiach związanych z reklamą, czy prezentacją produktów, zwłaszcza suplementów diety oraz prowadzeniem postępowań przed organami i sądami administracyjnymi, czy sądami cywilnymi.