Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wyraźny wzrost handlu mięsem w pierwszym kwartale 2018 r.

Kategoria: Biznes

Rośnie pogłowie trzody chlewnej

Pogłowie trzody w Polsce rośnie. Według najnowszych danych GUS, pogłowie w marcu 2018 r. było o 6,5% większe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej wzrosło pogłowie tuczników – o 9,1%, prosiąt o wadze do 20 kg – o 5,5% oraz warchlaków o wadze od 20 kg do 50 kg – o 4,8%. W dużo mniejszym stopniu wzrosło pogłowie loch – prośnych wzrosło o 0,8% a loch ogółem zwiększyło się o 2,2%.

Większy import

Wzrósł również import żywej trzody, który według danych MRIRW, w ujęciu wagowym był w pierwszych  trzech miesiącach 2018 r. większy o 4,6%, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wzrost importu mięsa wieprzowego był jeszcze większy, bo o 16% w ujęciu wolumenowym. Największa dynamika wzrostu importu dotyczyła mięsa z Niemiec (11%), Belgii (19%), Danii (20%) i Hiszpanii (12%).  Import z Holandii pozostał na podobnym poziomie. Eksport wieprzowiny wzrósł nieznacznie, o 2,8%. Co ciekawe, Stany Zjednoczone zostały pierwszym odbiorcą polskiej wieprzowiny zarówno w ujęciu wolumenowym, jak i wartościowym. Wieprzowina eksportowana do tego kraju wyróżnia się znacznie wyższą ceną – przeciętnie 1 kg wieprzowiny wyeksportowanej do Stanów Zjednoczonych kosztował 2,63€, podczas gdy przeciętna cena wieprzowiny przeznaczonej na eksport wynosiła 1,84€ za kg. Dla porównania przeciętna cena wieprzowiny importowanej wyniosła 1,90€ za kg.

Eksport drobiu

Polski eksport prezentuje dużo lepsze wyniki w przypadku drobiu. Według danych MRiRW eksport ten w I kwartale 2018 r. wzrósł o 12,5% rok do roku. Jest to lepszy wynik, niż w całym 2017 r. kiedy według danych Eurostatu eksport drobiu z Polski wzrósł o 8%. Eksport drobiu zwiększył się do wszystkich dotychczasowych głównych partnerów handlowych oprócz Francji, Węgier, Bułgarii i Rumunii. Eksport do tych krajów zmniejszył się po około 9%. Największy wzrost odnotowano w przypadku kluczowych partnerów handlowych – Niemiec  (o 21%), Wielkiej Brytanii (o 18%), Holandii (o 11%), Hiszpanii (o 22%) i Belgii (o 16%). Wpisuje się to w długoterminowy trend, w którym rosnąca konsumpcja drobiu w krajach Europy Zachodniej jest zaspokajana przez produkcję w Europie Środkowej i Wschodniej.

Pozytywne sygnały z Chin

Pozytywne sygnały dla polskiego sektora mięsnego mogą również popłynąć z Chin – w ubiegłym tygodniu odbyła się wizyta Komisarza UE ds. Rolnictwa Phila Hogana wraz z reprezentantami różnych sektorów rolnych przy okazji największych chińskich targów żywności SIAL. Duże nadzieje pokładane są w praktycznym wznowieniu eksportu wołowiny oraz drobiu do Państwa Środka.

Autor:BGŻ BNP Paribas
BGŻ BNP Paribas
Łukasz Czech
Ekspert rynków rolnych
Rynek mięsa i jaj
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Przemysł mięsny

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.