Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Znamy plany liderów branży na rozwój roślinnej kategorii, Lidl deklaruje zwiększenie udziału produktów bazujących na białku roślinnym do 15% do 2030 roku – podsumowanie 7. edycji konferencji Plant-Powered Perspectives.

Kategoria: Biznes

W świetle dyskusji o obecnym kształcie roślinnej kategorii oraz perspektywach na najbliższe lata, a także szansach i wyzwaniach związanych z rozwojem w tej kategorii. Uczestnicy konferencji mieli okazję usłyszeć deklaracje i plany odnośnie rozwoju kategorii roślinnych produktów od liderów branży. W sesji otwierającej konferencję Robert Baszyński Dyrektor ds. Zakupów w Lidla Polska przedstawił zobowiązanie sieci do zwiększenia udziału produktów z białkiem pochodzenia roślinnego w ich sieci do 15% w 2030 roku. To pierwsze takie pionierskie działanie sieci handlowej w Polsce.

Misją Lidl Polska jest oferowanie klientom produktów wysokiej jakości w niskich cenach i wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Jednocześnie mając na względzie zdrowie klientów oraz dobro planety, kształtujemy nawyki żywieniowe konsumentów, m.in. poprzez ofertę produktów roślinnych, w tym marki własnej Vemondo. W asortymencie Lidl Polska sukcesywnie pojawia się coraz więcej artykułów dla wegan, wegetarian oraz flexitarian. Dodatkowo zobowiązaliśmy się, że do 2030 roku zwiększymy udział roślinnych źródeł białka w naszym asortymencie do 15%. Jako firma społecznie odpowiedzialna, wierzymy, że wraz z naszymi klientami możemy wspólnie działać na rzecz zdrowia publicznego oraz ochrony przyrody i bioróżnorodności – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

Na konferencji odbywały się sesje dyskusyjne o żywieniu zbiorowym, polskim rynku roślinnym na tle innych krajów, czy roli trendów, udoskonaleń technologicznych, a także skutecznej dystrybucji w rozwoju marki. Rok temu na konferencji odbyło się oficjalne przedstawienie nowego Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej, zrzeszającego przedstawicieli producentów tej kategorii, w tym roku miał premierę raport PZPŻR – to pierwsza taka próba samoewaluacji rynku roślinnego.
            Nasza konferencja co roku gromadzi najważniejszych przedstawicieli rynku spożywczego. Przy każdej edycji Plant-Powered Perspectives staramy się zaadresować bieżące wyzwania, które czekają roślinną kategorię oraz rozmawiać wspólnie o rozwiązaniach i szansach na rozwój. mówi Karolina Centkowska Menadżerka ds. Komunikacji w RoślinnieJemy, współorganizatorka wydarzenia. W tym roku istotnym punktem programu jest premiera raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej „Branża Żywności Roślinnej w Polsce 2024 – dane, szanse i wyzwania” Raport to kompleksowe przedstawienie obecnego stanu rynku roślinnego w Polsce, zawiera ekspercką analizę szans i wyzwań, a także definicję kategorii roślinnej i najświeższe dane dostarczone przez NielsenIQ. Wierzymy, że stanowi dobry początek do rozmów o tym, jak eliminować bariery systemowe w roślinnej produkcji.

W 2023 roku wartość detalicznego rynku roślinnego w Polsce (z wyłączeniem HoReCa, sklepów specjalistycznych i e-commerce) to już 1,08 miliarda złotych, roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii. Jeżeli uwzględni się sprzedaż w kanałach HoReCa, e-commerce oraz sklepach specjalistycznych, opierając się na deklaracjach producentów, wartość całego rynku roślinnego w Polsce wzrasta do 1,465 miliarda złotych w 2023 roku.
           

Uczestnicy konferencji mieli szansę zapoznać się z nowymi produktami wystawców w strefie Innovation Showroom, takich jak Unilever, Magda Plant-based, Roeper, Guru Ferment, a także poznać nowości prezentowane przez start-upy w trakcie Demo Session, gdzie swoje produkty pokazali: SERio, Millek oraz Wajko. Pyszny lunch oraz przekąski przygotowała dla uczestników Mihiderka, a kawę zapewniła palarnia speciality Hayb.

Wśród Partnerów wydarzenia znaleźli się: Frisco, Givaudan. Patronatem merytorycznym objęły wydarzenie: Miasto Stołeczne Warszawa, Ambasada Królestwa Niderlandów, Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, UNEP/GRID-Warszawa, WorldFoodPoland.

Raport Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej pobrać można tutaj: https://roslinniproducenci.org/publikacje/

Wybierz temat: Kongresy i Targi Nowości rynkowe Plant-based

Autor: Polski Związek Producentów Żywności Roślinnej

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.