Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Żywność ze zrównoważonej produkcji na polskim rynku –raport Innova Market Insights

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Według nowego raportu przygotowanego przez Innova Market Insights na polskim rynku dynamicznie przybywa żywności pochodzącej ze zrównoważonej produkcji.

Znacznie więcej niż w Europie

Przedstawione w raporcie dane wskazują, że w Polsce produktów z oznaczeniami wskazującymi na ich „zrównoważone” pochodzenie przybywa znacznie szybciej niż średnio w pozostałych krajach europejskich. W 2022 r. na polskim rynku pojawiło się tego typu żywności o 108% więcej niż w 2018 r., podczas gdy w Europie ogółem było to tylko o 18% więcej.

 

 

Przyrost nowych produktów z oświadczeniami o charakterze etycznym w Polsce i w Europie w okresie 2018-2022 (względem 2018 r. – 100%)

 

Przykład dostępnego na polskim rynku produktu z wieloma oświadczeniami o charakterze etycznym

Popularność mięsa spada, produktów roślinnych rośnie

Coraz bogatsza oferta produktów oznakowanych jako przyjazne dla środowiska idzie w parze ze zmianami w preferencjach konsumentów. Zarówno w Polsce, jak i w Europie, ze względów etycznych najczęściej rezygnują oni ze spożywania mięsa i jednocześnie z tych samych powodów najchętniej wybierają produkty plant-based.

 

Odsetek odpowiedzi na pytanie „dlaczego zwiększył/-a pan/-i spożycie następujących produktów spożywczych?” w przypadku wskazania „ponieważ jest to odpowiedzialne z punktu widzenia etycznego/środowiskowego”

Odsetek odpowiedzi na pytanie „dlaczego zmniejszył/-a pan/-i spożycie następujących produktów spożywczych?” w przypadku wskazania „ponieważ jest to odpowiedzialne z punktu widzenia etycznego/środowiskowego”

Wyroby cukiernicze i produkty mleczne w czołówce

Z raportu Innova Market Insights wynika, że na polskim rynku wiodącą kategorią produktów z oznaczeniami dotyczącymi ich zrównoważonego pochodzenia są wyroby cukiernicze (12,2%). Tuż za nimi plasują się produkty mleczne (10,2%) oraz sosy i przyprawy (9,2%). W Europie ogółem natomiast na pierwszym miejscu znalazły się wyroby piekarnicze (12,2%), na drugim wyroby cukiernicze (10,0%), a na trzecim produkty mleczne (9,9%).

Główne kategorie produktów spożywczych jako odsetek nowych produktów z oznaczeniami o charakterze etycznym (Polska, 2018-2022)

Gorące napoje najszybciej rosnącą kategorią

Eksperci Innova Market Insights zwracają uwagę, że najszybciej rosnącą kategorią produktów z oznaczeniami wskazującymi na ich zrównoważone pochodzenie są na polskim rynku gorące napoje. Ich skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w okresie 2018-2022 wyniósł aż 50%.

Najszybciej rosnące kategorie produktów z oznaczeniami o charakterze etycznym (Polska, CAGR 2018-2022)

Przykład dostępnego na polskim rynku produktu z wieloma oświadczeniami o charakterze etycznym z kategorii gorących napojów

Dbałość o środowisko na pierwszym miejscu

Jak pokazuje raport Innova Market Insights na rynku polskim wśród oznaczeń o charakterze etycznym prym wiodą określenia związane z dbałością o środowisko naturalne. Spośród wszystkich produktów z tego typu oświadczeniami aż 39% zawierała stwierdzenia dotyczące środowiska.

Odsetek nowych produktów z poszczególnymi oświadczeniami o charakterze etycznym w Polsce (2018 vs 2022)

Przykłady dostępnych na polskim rynku produktów z oświadczeniami dotyczącymi zrównoważonej produkcji

Źródła: Innova Market Insights

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.