Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Greenwashing: kluczowe założenia projektu dyrektywy - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Unijna dyrektywa dotycząca tzw. greenwashingu pewnym krokiem zmierza do stania się obowiązującym aktem prawa Unii Europejskiej. Choć oczywiście następnym krokiem będzie zapewne dość długotrwała implementacja nowych przepisów, to już dziś warto zapoznać się z podstawowymi założeniami.

Niniejsze opracowanie, z którym mogą się Państwo zapoznać w Strefie Managera, ma na celu przybliżenie Państwu założeń przepisów jakie mają przeciwdziałać stosowaniu greenwashingu jak i wstępnie przyjętego brzmienia tych przepisów oraz ich przyjętej interpretacji.

Opracowanie obejmuje kluczowe założenia dyrektywy, takie jak m.in.:

-przepisy najbardziej istotne dla znakowania produktów twierdzeniami dotyczącymi ekologiczności,

-nowe definicje, które mają pozwolić na klasyfikowanie poszczególnych twierdzeń,

-wykaz najciekawszych nieuczciwych praktyk rynkowych jakie mają zostać wpisane na listę nieuczciwych praktyk

-praktyczne wyjaśnienia wraz z przykładami, jakie zostały zawarte w preambule procedowanej dyrektywy. 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: GREENWASHING - KLUCZOWE ZAŁOŻENIA PROJEKTU DYREKTYWY

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl  

Wybierz obszar: Prawo żywnościowe Znakowanie żywności

Autor: Tomasz Jopek

Tomasz Jopek

Tomasz Jopek – radca prawny prowadzący Kancelarię Radcy Prawnego w Poznaniu, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Specjalizuje się w tematyce prawa żywnościowego, prawa reklamy i marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Praktyk, świadczący usługi obsługi prawnej m.in. podmiotom z branży FMCG oraz agencjom marketingowym. Reprezentuje klientów w postepowaniach prowadzonych przez organy urzędowej kontroli żywności, a także przed sądami administracyjnymi.

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.