Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Oznaczenie "naturalny" w znakowaniu środków spożywczych - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Znakowanie dobrowolne środków spożywczych, pomimo, że było przedmiotem różnych opracowań czy wytycznych, to jednak nadal budzi szerokie wątpliwości w zakresie prawidłowego stosowania. 

Jednym z przykładów mogą być zasady i warunki prawidłowego stosowania określenia „naturalny” w znakowaniu środków spożywczych, które używanie budzi liczne wątpliwości wśród podmiotów działających na rynku spożywczym.

Mając na względzie fakt, że używanie określenia „naturalny” w znakowaniu środków spożywczych nie jest precyzyjnie uregulowane przez obowiązujące przepisy prawa żywnościowego, a podlega zasadniczo wykładni na podstawie ogólnych przepisów zakazujących wprowadzania konsumentów w błąd, można spotkać się z rozbieżnymi interpretacjami zasad jego stosowania, jak i z licznymi problemami w zakresie kwalifikacji produktów do takiego oznakowania.

Niniejsze opracowanie, z którym mogą się Państwo zapoznać w Strefie Managera ma zadanie zebranie w całość poglądów, interpretacji oraz orzecznictwa sądowego w przedmiocie najważniejszych zasad używania określenia „naturalny” oraz podjęcia próby odpowiedzenia na pytanie w jaki sposób stosować to określenia, jakie warunki należy spełnić w celu oznakowania produktu określeniem „naturalny” oraz jak do tego wszystkiego podchodzą organy urzędowej kontroli żywności, czyli co warto wiedzieć, aby nie zostać ukaranym.

Z pełnej wersji artykułu dowiesz się m.in.:

-jakie przepisy prawne regulują kwestie związane ze znakowaniem żywnosci przy pomocy określenia "naturalny"

-jakie jest stanowisko UOKiK

-jakie decyzje wydał w podobnych sprawach GIJHARS

-jaka jest linia orzecznicza sądów administracyjnych. 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: OZNACZENIE "NATURALNY" W ZNAKOWANIU ŚRODKÓW SPOŻYWCZYCH

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl 

Autor:Tomasz Jopek
Tomasz Jopek
Tomasz Jopek – radca prawny prowadzący Kancelarię Radcy Prawnego w Poznaniu, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Specjalizuje się w tematyce prawa żywnościowego, prawa reklamy i marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Praktyk, świadczący usługi obsługi prawnej m.in. podmiotom z branży FMCG oraz agencjom marketingowym. Reprezentuje klientów w postepowaniach prowadzonych przez organy urzędowej kontroli żywności, a także przed sądami administracyjnymi.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Prawo żywnościowe Znakowanie żywności

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.