Znakowanie dobrowolne środków spożywczych, pomimo, że było przedmiotem różnych opracowań czy wytycznych, to jednak nadal budzi szerokie wątpliwości w zakresie prawidłowego stosowania.
Jednym z przykładów mogą być zasady i warunki prawidłowego stosowania określenia „naturalny” w znakowaniu środków spożywczych, które używanie budzi liczne wątpliwości wśród podmiotów działających na rynku spożywczym.
Mając na względzie fakt, że używanie określenia „naturalny” w znakowaniu środków spożywczych nie jest precyzyjnie uregulowane przez obowiązujące przepisy prawa żywnościowego, a podlega zasadniczo wykładni na podstawie ogólnych przepisów zakazujących wprowadzania konsumentów w błąd, można spotkać się z rozbieżnymi interpretacjami zasad jego stosowania, jak i z licznymi problemami w zakresie kwalifikacji produktów do takiego oznakowania.
Niniejsze opracowanie, z którym mogą się Państwo zapoznać w Strefie Managera ma zadanie zebranie w całość poglądów, interpretacji oraz orzecznictwa sądowego w przedmiocie najważniejszych zasad używania określenia „naturalny” oraz podjęcia próby odpowiedzenia na pytanie w jaki sposób stosować to określenia, jakie warunki należy spełnić w celu oznakowania produktu określeniem „naturalny” oraz jak do tego wszystkiego podchodzą organy urzędowej kontroli żywności, czyli co warto wiedzieć, aby nie zostać ukaranym.
Z pełnej wersji artykułu dowiesz się m.in.:
-jakie przepisy prawne regulują kwestie związane ze znakowaniem żywnosci przy pomocy określenia "naturalny"
-jakie jest stanowisko UOKiK
-jakie decyzje wydał w podobnych sprawach GIJHARS
-jaka jest linia orzecznicza sądów administracyjnych.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: OZNACZENIE "NATURALNY" W ZNAKOWANIU ŚRODKÓW SPOŻYWCZYCH
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Autor:Tomasz Jopek
Tomasz Jopek – radca prawny prowadzący Kancelarię Radcy Prawnego w Poznaniu, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Specjalizuje się w tematyce prawa żywnościowego, prawa reklamy i marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Praktyk, świadczący usługi obsługi prawnej m.in. podmiotom z branży FMCG oraz agencjom marketingowym. Reprezentuje klientów w postepowaniach prowadzonych przez organy urzędowej kontroli żywności, a także przed sądami administracyjnymi.