Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Oznaczenie „domowy” w znakowaniu środków spożywczych cz. I - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Znakowanie dobrowolne środków spożywczych, pomimo, że było przedmiotem różnych opracowań czy wytycznych, to jednak nadal budzi szerokie wątpliwości w zakresie prawidłowego stosowania. 

Jednym z przykładów mogą być zasady i warunki prawidłowego stosowania określenia „domowy” w znakowaniu środków spożywczych, które to stosowanie było przedmiotem licznych postępowań prowadzonych przez organy urzędowej kontroli żywności oraz przyczyną wielu kar nałożonych na przedsiębiorców.

Mając na względzie fakt, że używanie określenia „domowy” w znakowaniu środków spożywczych nie jest precyzyjnie uregulowane przez obowiązujące przepisy prawa żywnościowego, a podlega zasadniczo wykładni na podstawie ogólnych przepisów zakazujących wprowadzania konsumentów w błąd, można spotkać się z rozbieżnymi interpretacjami zasad jego stosowania, jak i rozbieżnymi wyrokami sądów w tym zakresie.

Niniejsze opracowanie, z którym mogą się Państwo zapoznać w Strefie Managera ma zadanie zebranie w całość poglądów, interpretacji oraz orzecznictwa sądowego w przedmiocie najważniejszych zasad używania określenia „domowy” oraz podjęcia próby odpowiedzenia na pytanie w jaki sposób stosować to określenia, jakie warunki należy spełnić w celu oznakowania produktu określeniem „domowy” oraz jak do tego wszystkiego podchodzą organy urzędowej kontroli żywności, czyli co warto wiedzieć, aby nie zostać ukaranym.

Część druga artykułu dostępna jest pod adresem:
https://foodfakty.pl/oznaczenie-domowy-w-znakowaniu-srodkow-spozywczych-cz-ii-abstrakt-artykulu

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: OZNACZENIE „DOMOWY” W ZNAKOWANIU ŚRODKÓW SPOŻYWCZYCH

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Autor:Tomasz Jopek
Tomasz Jopek
Tomasz Jopek – radca prawny prowadzący Kancelarię Radcy Prawnego w Poznaniu, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Specjalizuje się w tematyce prawa żywnościowego, prawa reklamy i marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Praktyk, świadczący usługi obsługi prawnej m.in. podmiotom z branży FMCG oraz agencjom marketingowym. Reprezentuje klientów w postepowaniach prowadzonych przez organy urzędowej kontroli żywności, a także przed sądami administracyjnymi.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Prawo żywnościowe Znakowanie żywności

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.