Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Najważniejsze trendy dla żywności funkcjonalnej i napojów w 2020 r cz.2

Kategoria: Składniki Żywności

W tej części artykułu, który jest kontynuacją tekstu opublikowanego w ubiegłym tygodniu (link), przedstawmy kilka kolejnych interesujących trendów na 2020. Co prawda dotyczą głównie rynku US, ale historia pokazuje, że wiele z takich trendów już jest obecnych lub przenosi się na rynki europejskie.

Zdrowy układ trawienny: trend, który kreuje nowe możliwości

Ludzie często patrzą na roślinne zamienniki mleka, takie jak napoje na bazie migdałów, jako część trendu produktów roślinnych. W rzeczywistości jednak komfort trawienny jest kluczowym czynnikiem napędzającym zakupy konsumentów „mleka” roślinnego.

Najlepsze dni dla „mleka” roślinnego w USA już za nami. Sprzedaż mleka krowiego bez laktozy prawie dogoniła poziom sprzedaży napojów migdałowych i obecnie rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek „mleka” roślinnego w USA. (uwaga redakcyjna: sformułowanie mleko stosowane zgodne z oryginałem)

Według danych IRI sprzedaż wszystkich rodzajów „mleka” roślinnego w USA wyniosła 1,098 mld USD w okresie siedmiu miesięcy do lipca 2019 r., przy stopie wzrostu wynoszącej 4,5%. Sprzedaż mleka bez laktozy wyniosła 732,5 miliona USD, a tempo wzrostu wynosi 15,4%

Oznacza to, że pod względem faktycznych wydatków w pierwszych siedmiu miesiącach 2019 r. konsumenci wydali dodatkowe 97,941 mln USD na mleko bez laktozy w porównaniu do  47,176 mln USD na „mleko” roślinne.

Mleko bez laktozy będzie wkrótce tak dużą kategorią jak „mleko” migdałowe, które stanowi prawie 80% całej sprzedaży „mleka” roślinnego w USA.

Walka o powrót mleka do tej kategorii była prowadzona głownie przez markę Fairlife https://fairlife.com/ , poprzez ultrafiltrowane mleko o wyższej zawartości białka (13 gramów na 240 ml w porównaniu z 8 gramami zwykłego mleka), bez laktozy oraz o zredukowanych do połowy cukrach (6 gramów w porównaniu z 12 gramów). Fairlife niemalże w pojedynkę odebrała zalety smaku i zdrowia napojów migdałowych oraz dodała kilka własnych przewag konkurencyjnych.

Dobrą wiadomością dla firm zajmujących się deserami roślinnymi, jogurtem i innymi segmentami jest to, że znajdują się na początku 10-letniego cyklu wzrostu, co pozwoli im na osiągnięcie podobnego poziomu sprzedaży jak dla „mleka” roślinnego.

Probiotyki i prebiotyki

Nie tak dawno temu nabiał „był w posiadaniu” korzyści płynących z probiotyków dla zdrowia jelit, ale probiotyki teraz już znacznie wykraczają poza mleczarstwo.

To, co wydaje się najlepsze dla konsumentów, to oferowanie bakterii w formacie produktu, który ma wiarygodną historię probiotyczno / fermentacyjną. Właśnie dlatego kombucha osiągnęła roczną sprzedaż w wysokości 1 miliarda dolarów, ale probiotyczna gorąca herbata i płatki śniadaniowe z probiotykami w dużej mierze rozczarowały.

Mniej marek wymienia prebiotyki - rozpuszczalne włókna, takie jak inulina - na swoich etykietach. Szkoda, ponieważ prebiotyki mają doskonałą bazę naukową, wystarczającą do uzyskania bardzo rzadkiego zatwierdzenia oświadczenia zdrowotnego przez Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA). Ale dla firm, które decydują się na stosowanie prebiotyków w swoich markach, ważne jest to, że produkty zapewniają efekt odczuwania korzyści, który jest jednym z najbardziej przekonujących powodów, dla których konsument nadal kupuje produkt. Możliwe, że rok 2020 okaże się „rokiem inuliny”, i to zarówno z powodu dobrego samopoczucia trawiennego, jak i trendów redukcji cukru.

Cukier jest zły

Strach przed „złymi węglowodanami”, jest obecnie głównym nurtem. 80% amerykańskich konsumentów twierdzi, że ogranicza lub unika cukru w ​​swojej diecie, a poziom niepokoju w Europie i Ameryce Południowej jest podobny.

Wzrost zainteresowania dietami ketogenicznymi spowodował dodatkowy wzrost redukcji cukru. Nawet konsumenci, którzy nie przestrzegają diety keto, odbierają sygnały o potrzebie redukcji spożycia cukru.

Wielu producentów płatków zbożowych i muesli odkrywa, że ​​mogą zwiększyć sprzedaż, stosując inulinę i zaoferować konsumentom zarówno komunikat o dobrym trawieniu, jak i obietnicę niskiej zawartości cukru. Na przykład marka Troo Granola w swoich produktach używa syropu inulinowego, ponieważ służy on zarówno jako prebiotyk, jak i środek słodzący, nadając bardziej atrakcyjny smak, jednocześnie utrzymując niski poziom cukru.

Te podwójne korzyści doprowadziły do ​​wzrostu popytu na inulinę. Liczba produktów wprowadzanych każdego roku z inuliną na rynek podwoiła się do ponad 2000 rocznie w latach 2012-2019.

W „zdrowych” kategoriach produktowych, takich jak jogurty, redukcja cukru staje się szybko standardem kategorii. Jeszcze bardziej interesujące jest to, jak kategoria cukiernicza próbuje przeformułować produkty, tak aby konsumenci mogli sobie na nie pozwalać bez poczucia winy.

W Australii szybko rozwijająca się marka Noshu, producent pączków i ciastek bez cukru koncentruje się wyłącznie na oferowaniu produktów, które są bezcukrowe, bezglutenowe i często mają niską zawartość węglowodanów, takich jak np. „Guilt-Free Donut” . ” Firma Noshu twierdzi, że stosuje naturalne substytuty cukru, takie jak nektar kokosowy, miód, słód ryżowy i syrop klonowy, a także mieszankę stewii i erytrytolu.

Źródło: Opracowania New Nutrition Business , Nutraceuticals World

 

W kolejnej części przedstawimy trendy:

Kształtowanie nastroju;

Tłuszcz znów popularny

Autor: FoodFakty

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.