Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Santander AGROskop luty 2022: mleko

Kategoria: Biznes

Ceny na rynku światowym wsparciem eksportu

W 2021 r. eksport produktów mleczarskich, w ujęciu wolumenowym, zwiększył się o 3%, osiągając rekordowe 1 700 tys. t. Wyższą dynamikę, bo 12-procentową, odnotowano w przypadku wartości eksportu. Na rynku mleka czynnikiem wspierającym eksport był również wzrost cen na rynku europejskim oraz światowym.

Wzrost cen dotyczył wszystkich głównych kategorii produktowych na rynku mleka, co pozytywnie przełożyło się na wartość eksportu. W segmencie produktów płynnych wolumen sprzedaży zagranicznej zwiększył się o 4%, zaś wartość o 25%. Wartość rosła szybciej niż wolumen również w segmencie serów (12% vs. 8%), serwatki (9% vs. 3%) oraz jogurtów (14% vs. 12%). W przypadku proszków mlecznych odnotowano 10- procentowy spadek wolumenu, ale już na poziomie wartości eksport zwiększył się o 4%. Podobnie wyglądała sytuacja na rynku serów, gdzie ilościowo eksport spadł o 16%, a wartościowo zwiększył się o 2%.

Barierą rozwoju sprzedaży w ujęciu ilościowym była stabilna produkcja mleka surowego. W ciągu dwunastu miesięcy 2021 r. skup mleka surowego tylko nieznacznie wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku (+0,4%). To z kolei miało swój naturalny wpływ na produkcję poszczególnych produktów mleczarskich. Warto jednak zauważyć, że wahania w produkcji były różne, w zależności od bieżącej opłacalności produkcji danego produktu. W 2021 r. zarejestrowano spadek produkcji mleka pitnego, odtłuszczonego mleka w proszku oraz masła. Wyższa była za to produkcja produktów fermentowanych, śmietanki w proszku oraz serów.

W 2021 r. nieco zmniejszył się eksport produktów mleczarskich do Chin, który mocno rozwijał się w latach poprzednich. Pozostał jednak na historycznie wysokim poziomie.

Jak pokazało grudniowe badanie pogłowia, w ciągu ostatniego roku liczba krów mlecznych w Polsce zmniejszyła się o 4%. To oznacza ograniczony potencjał do wzrostu produkcji mleka w bieżącym roku. A ceny na rynku globalnym utrzymują się wysoko.

 

 

Autor:Santander Bank Polska
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

  • 04.03.2022

    Santander AGROskop luty 2022: uprawy polowe

    W 2021 r. wolumen eksportu zbóż był niższy o 6% niż rok wcześniej. Pozostał jednak na historycznie wysokim poziomie. W dodatku, istotny wzrost cen zbóż na rynku globalnym mocno wsparł wyniki sprzedaży zagranicznej w ujęciu wartościowym. Wartość eksportu była wyższa o 12% w porównaniu do roku 2020. Również na rynku rzepaku wyższe ceny wspierały wartość eksportu.

    Czytaj więcej
  • 01.03.2022

    Santander AGROskop luty 2022: mięso

    Tendencje w eksporcie mięsa były mocno zróżnicowane, w zależności od segmentu rynku. Na wyniki sprzedaży zagranicznej wołowiny i drobiu wpływała niższa podaż mięsa na rynku krajowym z jednej strony oraz silny wzrost cen, z drugiej strony. Odwrotną sytuację obserwowaliśmy na rynku wieprzowiny, gdzie ceny spadały w 2021 r., zaś rosła podaż.

    Czytaj więcej
  • 13.12.2021

    Santander AGROskop IV kw. 2021 - Mleko

    Na rynku chińskim dobrze radzi sobie polska branża mleczarska i konsekwentnie zwiększa sprzedaż produktów płynnych. W latach 2013-2020 sprzedaż do Państwa Środka, w ujęciu wolumenowym, wzrosła 35-krotnie. Co ważne, dynamiki pozostają wysokie, pomimo rosnącej bazy. W ubiegłym roku odnotowano 43-procentowy wzrost wolumenu eksportu. Kontynuację trendu obserwujemy również w 2021 r.

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.