Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

„Superfood(s)” – super narzędzie marketingowe, czy super wysokie ryzyko zakwestionowania? - Abstrakt artykułu

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności, Biznes, Prawo Żywnościowe

Aktualnie obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój rynku produktów spożywczych, które mają na celu zadbać o nasze zdrowie. Przeciętny konsument, niegdyś niezorientowany i posiadający małą wiedzę, dzisiaj chętnie czyta etykiety, porównuje składy i zapoznaje się z nowinkami dietetycznymi z całego świata. Z drugiej strony wciąż jednym z najsilniejszych narzędzi marketingowych na rynku spożywczym są deklaracje dotyczące prozdrowotnego działania produktu. Dlatego też kwestię informacji zawartych na etykietach, w prezentacji i reklamie środków spożywczych regulują precyzyjnie przepisy na poziomie Unii Europejskiej – wszystko to w celu ochrony konsumenta. 

Przykładem hasła, które okazało się niezwykle popularne i jednocześnie budzi obawy prawne w zakresie stosowania jest „superfood(s)”. Mimo tych wątpliwości znajdziemy je na wszelkiego rodzaju produktach: od smoothies, przez sałatki, batony aż po suplementy diety. Pokusa zastosowania hasła, ze względu na oferowany potencjał reklamowy, jest ogromna. Warto jednak wiedzieć kiedy można go użyć, aby nie narazić się na zakwestionowanie ze strony organów. 

Jeżeli są Państwo ciekawi zapraszamy do lektury pełnej wersji artykułu w Strefie Managera, gdzie zdradzamy więcej szczegółów. 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: „SUPERFOOD(S)” – SUPER NARZĘDZIE MARKETINGOWE, CZY SUPER WYSOKIE RYZYKO ZAKWESTIONOWANIA?

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Autor: Alicja Michałowska

Alicja Michałowska

Alicja Michałowska - Food Law

Przeczytaj także

  • 12.03.2021

    Deklaracja „Bez dodatków konserwantów” - Abstrakt artykułu

    Rozwijający się coraz bardziej trend związany ze zdrową, jak najmniej przetworzoną żywnością nakłada na producentów pewną presję w tworzeniu udoskonaleń swoich receptur. Konsumenci bowiem coraz częściej sięgają po produkty „naturalne”, takie które nie zawierają w swoim składzie dodatków do żywności.

    Czytaj więcej
  • 04.03.2021

    Świadectwo wolnej sprzedaży suplementu diety - Abstrakt artykułu

    Branża suplementów diety to stabilnie rozwijający się rynek. W wielu krajach pozaeuropejskich, w celu nawiązania relacji biznesowej, wymagane jest przedstawienie tzw. „świadectwa wolnej sprzedaży” (ang. Free Sale Certificate - FSC). Jest to dokument potwierdzający, że produkt może być wprowadzany na rynek konkretnego państwa zgodnie z prawem. 

    Czytaj więcej
  • 01.02.2021

    Trend „clean label” - Abstrakt artykułu

    W branży spożywczej większość z nas miała już okazję spotkać się z potocznie używanym określeniem „clean label” (pol. „czysta etykieta”). Termin ten odnosi się do przejrzystej etykiety produktu spożywczego zawierającego jak najprostszy i łatwo zrozumiały przez konsumenta skład, bez dodatków do żywności ukrytych pod numerami „E”. Trend z tym związany, spowodowany jest z wciąż zwiększającą się świadomością konsumenta w odniesieniu do jakości żywności. 

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.