Aktualnie obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój rynku produktów spożywczych, które mają na celu zadbać o nasze zdrowie. Przeciętny konsument, niegdyś niezorientowany i posiadający małą wiedzę, dzisiaj chętnie czyta etykiety, porównuje składy i zapoznaje się z nowinkami dietetycznymi z całego świata. Z drugiej strony wciąż jednym z najsilniejszych narzędzi marketingowych na rynku spożywczym są deklaracje dotyczące prozdrowotnego działania produktu. Dlatego też kwestię informacji zawartych na etykietach, w prezentacji i reklamie środków spożywczych regulują precyzyjnie przepisy na poziomie Unii Europejskiej – wszystko to w celu ochrony konsumenta.
Przykładem hasła, które okazało się niezwykle popularne i jednocześnie budzi obawy prawne w zakresie stosowania jest „superfood(s)”. Mimo tych wątpliwości znajdziemy je na wszelkiego rodzaju produktach: od smoothies, przez sałatki, batony aż po suplementy diety. Pokusa zastosowania hasła, ze względu na oferowany potencjał reklamowy, jest ogromna. Warto jednak wiedzieć kiedy można go użyć, aby nie narazić się na zakwestionowanie ze strony organów.
Jeżeli są Państwo ciekawi zapraszamy do lektury pełnej wersji artykułu w Strefie Managera, gdzie zdradzamy więcej szczegółów.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: „SUPERFOOD(S)” – SUPER NARZĘDZIE MARKETINGOWE, CZY SUPER WYSOKIE RYZYKO ZAKWESTIONOWANIA?
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl