Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Deklaracja „Bez dodatków konserwantów” - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Chcąc zachować jak najdłuższą trwałość produktu, producenci środków spożywczych stosują substancje konserwujące, które w skuteczny sposób zapobiegają powstawaniu procesów powodujących psucie i obniżających jakość żywności. Rozwijający się coraz bardziej trend związany ze zdrową, jak najmniej przetworzoną żywnością nakłada na producentów pewną presję w tworzeniu udoskonaleń swoich receptur.  Konsumenci bowiem coraz częściej sięgają po produkty „naturalne”, takie które nie zawierają w swoim składzie dodatków do żywności, jakimi są m.in. substancje konserwujące. Nic więc dziwnego, że na półkach sklepowych pojawia się coraz więcej opakowań z „czystą etykietą” oraz kolorowymi hasłami informującymi o tym, że produkty są „Bez dodatku konserwantów”. Pojawia się pytanie, kiedy producenci żywności mogą stosować na swoich opakowaniach hasło „Bez dodatku konserwantów”?  Jakie wytyczne powinien spełniać produkt, by zamieszczanie takich haseł było zgodne z prawem?

 Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: DEKLARACJA „BEZ DODATKÓW KONSERWANTÓW”

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Zestawienia dostawców dla przemysłu spożywczego
  • A wkrótce dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Wybierz obszar: Certyfikacja Eko Prawo żywnościowe

Autor: Aleksandra Jasieniak

Aleksandra Jasieniak

Centrum Prawa Żywnościowego A. Szymecka-Wesołowska, D.Szostek sp.j.

Przeczytaj także

  • 04.03.2021

    Świadectwo wolnej sprzedaży suplementu diety - Abstrakt artykułu

    Branża suplementów diety to stabilnie rozwijający się rynek. W wielu krajach pozaeuropejskich, w celu nawiązania relacji biznesowej, wymagane jest przedstawienie tzw. „świadectwa wolnej sprzedaży” (ang. Free Sale Certificate - FSC). Jest to dokument potwierdzający, że produkt może być wprowadzany na rynek konkretnego państwa zgodnie z prawem. 

    Czytaj więcej
  • 01.02.2021

    Trend „clean label” - Abstrakt artykułu

    W branży spożywczej większość z nas miała już okazję spotkać się z potocznie używanym określeniem „clean label” (pol. „czysta etykieta”). Termin ten odnosi się do przejrzystej etykiety produktu spożywczego zawierającego jak najprostszy i łatwo zrozumiały przez konsumenta skład, bez dodatków do żywności ukrytych pod numerami „E”. Trend z tym związany, spowodowany jest z wciąż zwiększającą się świadomością konsumenta w odniesieniu do jakości żywności. 

    Czytaj więcej
  • 09.11.2020

    Zasady znakowania roślinnych zmienników mięsa i nabiału - Abstrakt artykułu

    Rynek roślinnych alternatyw mięsa i produktów zwierzęcych rozwija się bardzo dynamicznie. Trudno mówić o jego pełnej konkurencyjności z branżą przetwórstwa mięsnego, ale w pewnych aspektach  elementy konkurencyjności są coraz bardziej widoczne. Prawnym przejawiem tego zjawiska jest prowadzona od kilku lat dyskusja nad zasadami znakowania zamienników mięsa i nabiału

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn