Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

„To już jutro – trendy w żywności i konsumenci nowej generacji” – relacja z wydarzenia

Kategoria: Biznes

„Czyste etykiety”, żywność probiotyczna, alternatywne źródła białka, naturalne barwniki i potrawy liofilizowane – to tylko niektóre z „megatrendów”na rynku żywności, które  w ubiegłą sobotę, 8 czerwca, naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności wraz z ekspertami z koncernu spożywczego MASPEX przybliżali mieszkańcom Olsztyna w samym centrum starego miasta. Globalne innowacje, które kształtują sposób w jaki produkujemy, kupujemy i konsumujemy produkty spożywcze spotkały się z zainteresowaniem kilkuset gości, wśród których znalazły się zarówno dzieci, dorośli, jak i seniorzy.

W ramach drugiej odsłony projektu #Annual Food Agenda całe rodziny wzięły udział w bezpłatnych warsztatach, pokazach i eksperymentach pod hasłem „To już jutro – trendy w żywności i konsumenci nowej generacji”. Ideą spotkania było przybliżenie społeczeństwu najnowszych osiągnięć naukowców i propozycji producentów spożywczych w obszarze produkcji, wyboru, przygotowania i recyklingu żywności.

Podczas wydarzenia mogliśmy dowiedzieć się m.in. jak wytwarzana jest żywność, której data ważności ma 30 lat oraz czy produkty dedykowane kosmonautom, himalaistom i żeglarzom mogą znaleźć się również w naszym codziennym menu. Przyjrzeliśmy się też rosnącej popularności żywności probiotycznej w postaci fermentowanych produktów, takich jak kimchi i kiszonki. Na specjalnym sprzęcie z laboratorium metabolomiki przetestowaliśmy naturalne barwniki występujące na przykład w fioletowych marchewkach, a stosowane w sokach i jogurtach. Poznaliśmy również różnorodne zamienniki cukru i komponowaliśmy diety, które biją rekordy popularności w Internecie. Czekały na nas też eksperymenty z oznaczaniem skrobi w produktach spożywczych i testy sprawności naszych zmysłów z ekspertami z laboratorium sensorycznego.

Trendy w sektorze spożywczym to jednak nie tylko same produkty. Coraz częściej mówi się o konsumencie „nowej generacji”, który podejmuje racjonalne wybory żywieniowe, dba o ograniczenie start żywności w swoim gospodarstwie domowym i stosuje praktyki, które niwelują negatywny wpływ konsumpcjonizmu na środowisko. Podczas warsztatów na olsztyńskiej starówce uczestnicy spróbowali też swoich sił w gotowaniu „zero waste”, poznali ideę „foodsharingu” i nauczyli się sposobów na odpowiedzialne zakupy.

Wydarzenie „To już jutro – trendy w żywności i konsumenci nowej generacji” było częścią projektu „#Annual Food Agenda” (www.annualfoodagenda.com) finansowanego przez wspólnotę EITFood. W ramach tego projektu przez cały rok w regionie Warmii i Mazur odbywają się akcje podnoszące świadomość społeczeństwa nt. zdrowego odżywiania, bezpieczeństwa żywności, innowacji związanych z jej produkcją oraz umiejętnego gospodarowania odpadami żywnościowymi. Projekt #Annual Food Agenda jest realizowany w 3 krajach UE – w Polsce, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. W naszym kraju prowadzą go naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN oraz eksperci z koncernu spożywczego MASPEX.

 

 

 

Autor:Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 28.05.2019

    „To już jutro – trendy w żywności i konsumenci nowej generacji” – bezpłatne warsztaty

    „Czyste etykiety”, żywność probiotyczna, alternatywne źródła białka, naturalne barwniki i biohacking, czyli świadome zarządzanie biochemią naszego organizmu poprzez dietę - to tylko niektóre z tzw. „megatrendów”, które kształtują międzynarodowy rynek spożywczy, a tym samym naszą codzienną dietę. 

    Czytaj więcej
  • 18.04.2019

    Jakie będą globalne trendy żywieniowe w 2025 roku?

    Co by było, gdyby zamiast zwierząt hodowlanych, ludzie zaczęli spożywać białko pochodzące z mięsa produkowanego metodą in vitro lub z owadów? Co by się stało, gdyby scalić wszystkie gospodarstwa w jedno i zautomatyzować ich pracę przy pomocy robotów lub połączyć najnowocześniejszą technologię hydroponiki z zaawansowanymi systemami hodowli ryb? Zgodnie z prognozami naukowców wprowadzenie takich rozwiązań w najbliższym czasie jest wysoce prawdopodobne.

    Czytaj więcej
  • 03.12.2018

    Trendy na rynku żywności w 2019 - część 1

    Biodegradowalne opakowania, biohacking i żywność funkcjonalna dla osób starszych – to tylko niektóre z zapowiadanych przez ekspertów trendów żywnościowych na 2019 rok. Agencje badawcze i specjaliści ds. tendencji rynkowych podpierają swoje prognozy wieloletnim doświadczeniem w śledzeniu wiodących trendów w branży oraz badaniu preferencji konsumenckich.

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.