Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Unijny kodeks postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk w biznesie i marketingu

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności , Prawo Żywnościowe

Prace nad kodeksem postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk w biznesie i marketingu w branży spożywczej stanowią element unijnej strategii „od pola do stołu”, która zawiera w sobie liczne elementy. Jej zasadniczym celem jest zagwarantowanie bezpieczeństwa żywności, jakości produktów spożywczych oraz zachowanie środowiska naturalnego. Strategia „od pola do stołu” stanowi podstawę Europejskiego Zielonego Ładu, zmierzającego do uczynienia z Europy jeszcze przed 2050 r. pierwszego na świecie kontynentu neutralnego dla klimatu. Więcej na temat Europejskiego Zielonego Ładu przeczytasz tutaj:

https://foodfakty.pl/zielony-lad-czyli-neutralnosc-klimatyczna-celem-wieloaspektowej-strategii-ue 

Idea uchwalenia kodeksu postępowania skierowanego do branży spożywczej wynika przede wszystkim z dużego wpływu przetwórców spożywczych oraz sprzedawców detalicznych na wybory żywieniowe konsumentów, których następstwa determinują tendencje w konsumpcji, kreując tym samym nowe trendy. Zdaniem UE uchwalenie kodeksu zawierającego odpowiednie praktyki dla przedsiębiorców mogłoby umożliwić skierowanie produkcji żywności na na bardziej zrównoważone metody wytwórstwa żywności. Celem podejmowanych działań jest przede wszystkim umożliwienie konsumentom dokonywania świadomych wyborów oraz kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych poprzez zwiększenie dostępności żywności charakteryzującej się lepszą jakością. Do osiągnięcia tych zamierzeń ma przyczynić się także przystępna cena produktów wysokiej jakości oraz zwiększenie skali rolnictwa ekologicznego w Unii Europejskiej do poziomu 25% powierzchni gruntów rolnych przed rokiem 2030 (w skanu całej UE w 2018 było to około 7,5%, a w Polsce 3,3%). 

Jak wskazuje Komisja Europejska, zrównoważony system żywnościowy UE powinien opierać się na pięciu podstawowych filarach takich jak:

  • zapewnienie Europejczykom zdrowej, przystępnej cenowo i zrównoważonej żywności
  • przeciwdziałanie zmianie klimatu
  • ochrona środowiska naturalnego i zachowanie różnorodności biologicznej
  • godziwe zyski w łańcuchu żywnościowym
  • wspieranie rolnictwa ekologicznego. 

Postanowienia kodeksu miałyby być skierowane do szerokiego kręgu podmiotów działających w branży spożywczej, wśród których wymienić należy przetwórców żywności, podmioty świadczące usługi hotelarskie i gastronomiczne oraz sprzedawców detalicznych. Kodeks był dyskutowany w ramach obrad Parlamentu Europejskiego w dniu 25 stycznia 2021 r. 

Więcej na temat strategii „od pola do stołu” dowiesz się na stronie Komisji Europejskiej pod adresem:

https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal/actions-being-taken-eu/farm-fork_pl 

oraz z materiału Komisji „Pytania i odpowiedzi: Strategia „od pola do stołu” – budowa zdrowego i w pełni zrównoważonego systemu żywnościowego” /vide pytanie nr 8/:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/pl/QANDA_20_885 

Autor:Magdalena Wolska
Magdalena Wolska
Prawnik, ekonomista. Ekspert prawa żywnościowego i lider projektu FoodFakty LEX Scan. Doktorant w Zakładzie Prawa Rolnego i Żywnościowego w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk (PAN) w Warszawie. Przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą rolnictwa ekologicznego. Autorka artykułów naukowych z zakresu prawa żywnościowego.
Kontakt: magdalena.wolska@foodfakty.pl
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Eko Nowości rynkowe Prawo żywnościowe

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.