Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
W dzisiejszym świecie coraz częściej zwraca się uwagę na jakość żywności i jej wpływ na zdrowie. Modne staje się propagowanie produktów jak najmniej przetworzonych, bardziej naturalnych, a często także o konkretnym pochodzeniu. Pochodzenie żywności i jej składników wydaje się być istotnym wyróżnikiem decydującym o postrzeganiu danego produktu przez odbiorców. Wybieranie produktów wytwarzanych w danym kraju czy też lokalnie – blisko miejsca zamieszkania może być także przejawem zachowań patriotycznych i wyrazem troski o rodzimą gospodarkę, a nawet o środowisko. Im bliżej zlokalizowane są surowce niezbędne do produkcji, tym mniejsze obciążenie dla przyrody związane ze skutkami procesów logistycznych. A jak się mają te trendy do przepisów prawa żywnościowego?
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Przeczytaj także
W parze z ogromnym zainteresowaniem żywnością naturalną idzie trend przyjaznych dla środowiska opakowań do żywności. Z punktu widzenia prawa żywnościowego stanowią one tzw. materiały i wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością – FCM (z ang. FCM – food contact materials and articles)
Zdrowe żywienie i ochrona środowiska naturalnego – to aktualnie główne trendy konsumenckie kształtujące zarówno skład żywności dostępnej na rynku unijnym i światowym, ale także sposób jej prezentacji i reklamy.
20 maja br. na stronie Komisji Europejskiej (KE) opublikowano SPRAWOZDANIE KOMISJI DLA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY w sprawie stosowania dodatkowych form wyrażania i prezentacji informacji o wartości odżywczej (dalej „Sprawozdanie”). Dotyczy ono tzw. systemów FoPL – z ang. Front of the Pack Labelling – które w różny sposób prezentują informacje o wartości odżywczej danego produktu na froncie.