Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Warunki posługiwania się oznaczeniem „Produkt polski” - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

W dzisiejszym świecie coraz częściej zwraca się uwagę na jakość żywności i jej wpływ na zdrowie. Modne staje się propagowanie produktów jak najmniej przetworzonych, bardziej naturalnych, a często także o konkretnym pochodzeniu. Pochodzenie żywności i jej składników wydaje się być istotnym wyróżnikiem decydującym o postrzeganiu danego produktu przez odbiorców. Wybieranie produktów wytwarzanych w danym kraju czy też lokalnie – blisko miejsca zamieszkania może być także przejawem zachowań patriotycznych i wyrazem troski o rodzimą gospodarkę, a nawet o środowisko. Im bliżej zlokalizowane są surowce niezbędne do produkcji, tym mniejsze obciążenie dla przyrody związane ze skutkami procesów logistycznych. A jak się mają te trendy do przepisów prawa żywnościowego?

 
Czy kraj pochodzenia ma znaczenie dla konsumenta? A pochodzenie z Polski – czy jest lepsze? Kiedy można wyróżnić produkt informacją „Produkt polski” i o czym należy pamiętać stosując to oznaczenie? I czy wymóg dotyczący wskazania pochodzenia składnika podstawowego może mieć znaczenie dla „Produktu polskiego”? Odpowiedzi na pytania znajdą Państwo w artykule.
 
 
Źródło grafiki: https://www.gov.pl/web/produktpolski/jak-rozpoznac-polskie-produkty-spozywcze 
 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: WARUNKI POSŁUGIWANIA SIĘ OZNACZENIEM „PRODUKT POLSKI”

 

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Wybierz obszar: Prawo żywnościowe

Autor: Joanna Olszak

Joanna Olszak

Doradca ds. Prawa Żywnościowego IGI Food Consulting Pasjonatka prawa żywnościowego, wieloletni praktyk, skuteczny trener. Autorka licznych publikacji w prasie branżowej. 13 lat doświadczenia w realizacji projektów doradczych i szkoleniowych:

skutecznie rozwiązuje problemy ze stosowaniem prawa żywnościowego
efektywnie i atrakcyjnie przekazuje wiedzę popartą praktyką
wspiera firmy spożywcze w szukaniu rozwiązań bieżących problemów
Dzięki wiedzy, doświadczeniu i zaangażowaniu potrafi skutecznie doradzać Klientom w ich codziennej pracy i zapewnić im bezpieczne funkcjonowanie w branży. Specjalizuje się w zadaniach z zakresu:

oceny treści etykiet i reklam
oceny poprawności składu produktów
interpretacji przepisów prawa żywnościowego.

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.