Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
9 stycznia ruszyła kampania promocyjna NASZ PSTRĄG dotycząca walorów smakowych i odżywczych pstrąga oraz korzystnego oddziaływania hodowli ryb łososiowatych na polskie środowisko naturalne i gospodarkę. Prowadzi ją Polskie Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych wraz z partnerem handlowym siecią sklepów Biedronka. Tegoroczna edycja pod tytułem “A dlaczego…? Nasz pstrąg w Biedronce” będzie trwać do 16 lutego.
„Pstrąg jest pyszny i plastyczny kulinarnie, daje ogromne pole do popisu w kuchni, a jego właściwości odżywcze sprawiają, że zaliczany jest do żywności funkcjonalnej. Wbrew pozorom przygotowanie dań z pstrąga jest proste i szybkie, z drugiej strony wielomiesięczne i nieprzyspieszane tempo wzrostu pozwalają na zliczenie go do grupy slow-food. Jako stowarzyszenie branżowe hodowców prowadzimy badania i wiemy, że raz spróbowany, na stałe trafia do domowego menu. Dodatkowo ten gatunek wymaga nieskażonego środowiska, więc jego hodowla może działać na korzyść jakości wody nie obciążając przy tym środowiska dzięki niemal zerowej emisyjności. Dlatego tak ważne są kampanie promocyjne informujące o zaletach pstrąga i jego stała dostępność w sklepach w całej Polsce – zwłaszcza w sieci Biedronka” –mówi Ziemowit Pirtań ze Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych.
Dla zdrowia, dla rodziny, dlatego pstrąg! to hasło filmu reklamowego. Jego główną bohaterką jest rezolutna dziewczynka, która zadaje wiele pytań. Poznajemy ją, gdy wraz z rodzicami, robi zakupy spożywcze w Biedronce. Poszukują świeżych i zdrowych, ale również łatwych w przygotowaniu produktów. W pełni zbilansowana dieta bogata w składniki odżywcze jest dla nich teraz szczególnie ważna, ponieważ na świecie wkrótce pojawi się nowy członek rodziny. Wybierają pstrąga tęczowego łososiowego Marinero, wyhodowanego w czystej wodzie, karmionego zdrową karmą oraz posiadającego wysoki poziom kwasów Omega-3. Dziewczynka już wie, że pstrąg to smaczny i zdrowy posiłek dla całej rodziny, szczególnie polecany dzieciom i kobietom w ciąży.
„Polacy chętnie sięgają po ryby w swoich kulinarnych podróżach. Cieszymy się, że bardzo chętnie wybierają nasze propozycje takie jak pstrąg tęczowy Marinero. Naszym celem jest dostarczać klientom produkty wysokiej jakości, w codziennie niskich cenach. Pstrąg jest obecny we wszystkich sklepach sieci Biedronka, w ponad 1100 miejscowościach w całej Polsce. Dzięki takim kampaniom jak „A dlaczego…?” nasi klienci mogą w pełni poznać wszystkie zalety pstrąga.” – mówi Łukasz Żmudziński, starszy menedżer ds. jakości produktów świeżych w sieci Biedronka.
Film reklamowy zobaczymy w głównych kanałach telewizji. Kampanię promocyjną uzupełniają spoty radiowe, działania w miejscach sprzedaży, internecie oraz z zakresu public relations. Za kreację i produkcję powierzono Brand New Heaven, a zakup mediów agencji Wavemaker.
Akwakultura to stale rozwijająca się i perspektywiczna branża. Jej rozwój to ratunek dla kurczących się zasobów ryb mórz i oceanów. Metody hodowli akwakultury sprawiają, że jest to najbardziej przyjazny środowisku naturalnemu sposób produkcji mięsa, a co za tym białka zwierzęcego i jest w pełni identyfikowalna i certyfikowana na każdym etapie: od ikry aż po talerz konsumenta. Hodowle nie tylko dostarczają ryby wyhodowane w optymalnych warunkach, ale również swoją działalnością przyczyniają się do poprawy stanu wód i powietrza w ich najbliższym otoczeniu. Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych zrzesza aktualnie 59 ekologicznych i nowoczesnych firm rodzinnych działających w całym kraju. Wyhodowane tam pstrągi cieszą się ogromnym powodzeniem w kraju i za granicą,
a w Polsce są stale dostępne dzięki współpracy z siecią sklepów Biedronka. Filety złowionych ryb wprost z gospodarstwa trafiają do przetwórni, gdzie są pakowane w nowoczesnej technologii MAP, zapewniającej zachowanie cennych właściwości smakowych i odżywczych pstrąga. Dzięki transportowi w ścisłym rygorze termicznym do sklepu trafiają ryby właściwe takie jak tuż po złowieniu. Filety z pstrąga tęczowego łososiowego Marinero, w prostokątnych, płaskich opakowaniach, z przepisem przyrządzenia na odwrocie, można znaleźć w ladach chłodniczych w każdym sklepie Biedronka. Tworzywo, z którego wykonane jest pudełko, doskonale nadaje się do recyklingu (kontener na metale i tworzywa sztuczne, zwykle w kolorze żółtym).
Konsumenci w Polsce mają możliwość wzbogacenia swojej diety o najwyższej jakości pstrąga tęczowego, jedną z najzdrowszych ryb, polecanych przez dietetyków i smakoszy. Ryby te rozwijają się w swoim tempie i nie ma możliwości sztucznego przyspieszenia ich wzrostu, dlatego mięso jest wyjątkowe, ma odpowiednią strukturę i smak. Stała obecność ryb w menu pomoże zachować zdrowie i dostarczy wysokojakościowego białka zwierzęcego oraz innych cennych składników odżywczych. Ich odpowiednia podaż jest szczególnie istotna w przypadku dzieci, kobiet w ciąży czy seniorów. Dwie porcje pstrąga zapewniają tygodniowe zapotrzebowanie na kwasy EPA i DHA. Produkt jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania serca. Korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 250 mg EPA i DHA dziennie. Ważny jest zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia. Ze względu na wysoką zawartość korzystnych dla zdrowia kwasów Omega-3 NASZ PSTRĄG jest idealny dla osób, które próbują utrzymać linię lub schudnąć. Uzupełnia niedobory organizmu na fosfor, selen, wapń, magnez, żelazo i potas. Zawiera także bardzo wiele witamin z grupy B i witaminy A, E i D.
Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych od 2003 roku prowadzi różnorodne, systematyczne działania edukacyjne i promocyjne mające na celu wzrost świadomości Polaków na temat zdrowotnych, ekologicznych i gospodarczych korzyści płynących ze spożywania pstrąga. Działania podejmowane w ramach kampanii promocyjnej NASZ PSTRĄG są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej przyznawanych w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020. Szczegółowe informacje na temat kampanii są dostępne na http://naszpstrag.pl/