Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Internet Rzeczy w przemyśle spożywczym

Kategoria: Procesy i Technologie

Producenci żywności i napojów muszą nadążać za zmieniającymi się preferencjami konsumentów, pilnować kosztów przy stale obniżających się marżach i rosnących wymogach związanych z regulacjami prawnymi. Odpowiedzią na te wyzwania jest coraz dalej idąca transformacja cyfrowa. Dzięki działającemu w chmurze rozwiązaniu MindSphere firmy Siemens, otwartemu systemowi operacyjnemu Internetu Rzeczy (IoT) można skutecznie wprowadzać digitalizację w przemyśle spożywczym. Kompleksowe gromadzenie i analiza danych o zasobach przyczyniają się do zwiększenia produktywności i dostarczają danych pomocnych w nadzorze nad przebiegiem procesów.

Na półkach współczesnych supermarketów znaleźć można nawet ponad 50 tys. różnorodnych jednostek magazynowych (SKU), co daje konsumentom większy wybór żywności i napojów niż kiedykolwiek wcześniej. Producentom żywności coraz trudniej jest utrzymać przewagę konkurencyjną wynikającą z rozpoznawalności marki, a koszty marketingu znacząco wpływają na obniżanie się marży. Jednocześnie, dzięki sprzedaży bezpośredniej poprzez zakupy online, wzrastają szanse zupełnie nowych produktów wytwarzanych lokalnie. Nowe metody dotarcia do klienta otwierają drzwi do sukcesu rynkowego start-upowej konkurencji, która może wprowadzać innowacje szybciej niż ich działający od lat, więksi rywale.

Sytuacja ta wymaga szczególnych działań ze strony tradycyjnych producentów. Jednym ze sposobów poprawy pozycji rynkowej może być zapewnienie masowej personalizacji produktów. Kluczowe technologie pomocne w stworzeniu odpowiedzi na wzrost konkurencyjności w przemyśle spożywczym to IoT, chmura i analiza danych (Big Data).

Rozwój radiowego dostępu do Internetu w połączeniu z coraz tańszymi czujnikami IoT umożliwia nawet urządzeniom starszego typu w zakładach produkcyjnych dostarczanie cennych informacji przydatnych dla IoT i analiz. Dane te mogą być obecnie przesyłane w czasie rzeczywistym. Technologia chmurowa, która pomaga gromadzić i przetwarzać te informacje, zapewnia skalowalność adekwatną do potrzeb. W każdej chwili możliwe są zmiany w konfiguracji i przydzielenie większej puli zasobów obliczeniowych, sieciowych i pojemności pamięci masowych. Zaawansowana analityka pozwala podejmować decyzje na podstawie danych pochodzących z czujników i urządzeń IoT. Dzięki systemom Big Data dokonywana jest m.in. identyfikacja takich problemów w produkcji, jak przegrzewanie się silników, pomp lub zaworów grożących awarią całych linii, pogarszająca się jakość lub obniżenie wydajności. Zaawansowane analizy pomagają operatorom zakładów w lepszym zarządzaniu zmianą, szczególnie w scenariuszach ustawicznego dostosowywania produkcji do potrzeb rynku.

Na całym świecie, trend cyfryzacji wśród producentów żywności i napojów będzie rozwijać się coraz szybciej. Wpłyną na to procesy modernizacji starzejącej się infrastruktury sprzętowej zakładów i konieczność zachowania rentowności, konkurencyjności i elastyczności. MindSphere sprawia, że ​​ producentom żywności i napojów łatwiej będzie wykorzystywać dane do tworzenia cyfrowych bliźniaków i analizowania danych IoT zakładu. Rozwiązania te pomogą uzyskać znaczące korzyści wynikające z poprawy innowacyjności produktów, przejrzystości operacyjnej, produktywności i konkurencyjności.

Pobierz dokument i zapoznaj się z korzyściami jakie daje zastosowanie IoT w przemyśle spożywczym. Materiał bezpłatny (wymaga rejestracji)

 

Autor: Siemens

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.