Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Konsultacje publiczne zmiany ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Ogólny kontekst 

Dnia 2 stycznia 2023 r. projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia (numer z wykazu UD 433) trafił do konsultacji publicznych. Zmiana dotyczy przede wszystkim zasad dotyczących prezentacji lub reklamy suplementów diety, co ma przełożyć się na wspieranie ochrony zdrowia i życia konsumentów. Głównym celem opracowania projektu było podnoszenie świadomości konsumentów w zakresie różnic między suplementami diety, a lekami oraz zagwarantowanie rzetelnej reklamy oraz takiej prezentacji suplementów diety, która nie wprowadzałaby w błąd co do charakteru określonego produktu.  

Obszerny komentarz dotyczący projektowanych zmian znajdziesz w Strefie Managera dostępny pod adresem:

https://foodfakty.pl/wznowienie-prac-nad-nowelizacja-ustawy-o-bezpieczenstwie-zywnosci-i-zywienia-abstrakt-artykulu 

Proponowane rozwiązania 

Projektowana zmiana ustawy wprowadzałaby szereg zmian w związku ze sprzedażą suplementów diety. W szczególności na uwagę zasługuje kilka z nich: 

-obowiązek zamieszczania komunikatu podczas prezentacji lub reklamy suplementu diety, tj. „Suplement diety jest środkiem spożywczym, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety. Suplement diety nie ma właściwości leczniczych.”;

-wprowadzenie zakazu wykorzystywania w reklamach wizerunku autorytetów i ekspertów w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Dotyczy to także zastosowania przedmiotów budzących skojarzenia z wykonywaniem zawodów medycznych, takich jak np. stetoskop, sprzęt do ćwiczeń, wagi, a także czynności o podobnym charakterze, wywołujących w odbiorcy konotacje związane z leczeniem jak np. wypisywanie recept lub dokonywanie sprzedaży w aptece;

-ograniczenia w prowadzeniu reklam w zakresie grupy docelowej. W efekcie reklama suplementów diety nie mogłaby być kierowana np. do osób poniżej 12 roku życia;

-odseparowanie produktów leczniczych i suplementów diety oferowanych w aptekach;

-ograniczenia sposobu oraz miejsc prowadzenia prezentacji lub reklamy suplementów diety;

-procedury powiadamiania GIS, o pierwszym prowadzeniu do obrotu określonych środków spożywczych;

-ograniczenie możliwości stosowania w oznakowaniu, prezentacji lub reklamie suplementów diety dobrowolnego znaku potwierdzającego jakość i bezpieczeństwo produktu na podstawie analizy jego składu;

-wprowadzenie ograniczeń w zakresie prezentacji i reklamy suplementów diety wprowadzanych pod podobną lub zbliżoną do produktów leczniczych nazwą lub szatą graficzną opakowania.  

Przywołane przykładowe zmiany pochodzą z dokumentu „Ocena Skutków Regulacji” dostępnej pod poniższym adresem, gdzie również można śledzić przebieg procesu legislacyjnego: 

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12367901 

Autor:Magdalena Wolska
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Prawo żywnościowe Suplementy diety Znakowanie żywności

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.