Z reguły wszczęcie postępowania następuje bezpośrednio po przeprowadzeniu kontroli, czy też po przeprowadzeniu dodatkowych badań, które są niezbędne do oceny próbek pobranego produktu. Zwykle trwa to kilka tygodni.
Zdarzają się niestety przypadki, gdy po przeprowadzeniu kontroli organ nie dokonuje wszczęcia postępowania przez miesiąc, dwa, trzy. Podmiot kontrolowany jest przekonany, że skoro przez kilka miesięcy nikt z urzędu się z nim nie kontaktował, to oznacza, że kontrola nie wykazała, żadnych nieprawidłowości. Nawet jeżeli w protokole pokontrolnym wykazano uchybienia, to przedsiębiorca może domniemywać, że te nie były na tyle istotne, żeby miało to skutkować wszczęciem postępowania administracyjnego, które doprowadzi do wydania decyzji nakładającej na niego karę.
Z pełnej wersji artykułu dowiesz się m.in.:
-po jakim czasie można otrzymać postanowienie o wszczęciu postępowania?
-czy istnieją przepisy nakazujące organom rozpoczęcie postępowania w określonym terminie?
-czym jest druga ekspertyza i jakie ma znaczenie dla całego postępowania?
-analizę konkretnego przypadku.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: KONTROLA, A WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Paweł Borek – absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, radca prawny. Pracował m.in. w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Gdańsku, kancelariach prawnych, był szefem działu prawnego Spółki Irlandzkiej, która sprzedawała suplementy diety na terenie Europy.
Obecnie prowadzi kancelarię BOREKLegal, w ramach której doradza przedsiębiorcom działającym w branży żywnościowej. Reprezentuje klientów przed organami administracji (inspekcje sanitarne, inspekcje handlowe, IJHARS, UOKiK) a także sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa żywnościowego w prasie krajowej oraz zagranicznej (European Food and Feed Law Review). Członek Food Lawyers Network organizacji skupiającej prawników z całego świata zajmujących się prawem żywnościowym.