Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Sprzedaż suplementów diety przez Internet - Abstrakt artykułu

Kategoria: Biznes , Prawo Żywnościowe

Podobnie jak w Polsce, w większości państw członkowskich nie obowiązują szczegółowe przepisy krajowe dotyczące sprzedaży suplementów za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Obowiązujące prawo żywnościowe UE i uzupełniające je ustawodawstwo krajowe, które zapewniają podstawy kontroli żywności, mają również zastosowanie w przypadku tego rodzaju sprzedaży. Natomiast zagadnienia, dla których nie ma ustanowionego prawodawstwa UE, w praktyce kształtują się bardzo różnie.

Aktualnie sprzedaż internetowa środków spożywczych odbywa się różnymi kanałami, którymi mogą być: własna strona internetowa producenta, strona internetowa i platformy internetowe sprzedawcy (będącego pośrednikiem) lub detalisty. Podmioty działające na rynku suplementów diety mogą oferować produkty wyłącznie online lub korzystać z tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Sprzedawcy detaliczni i osoby prywatne, nieposiadające własnej strony internetowej mogą sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem platform sprzedażowych lub sieci społecznościowych. Przedsiębiorstwa wprowadzające produkty są często zlokalizowane w innym kraju członkowskim, co stanowi wyzwanie dla organów kontrolnych.

Różne aspekty unijnych ram prawnych mających zastosowanie do sprzedaży internetowej żywności są przedmiotem wielu dyskusji. Zastosowanie ogólnej definicji handlu elektronicznego do internetowej sprzedaży żywności, w szczególności suplementów diety nie jest wystarczające, aby zagwarantować skuteczną ochronę konsumenta i uczciwą konkurencję na europejskim rynku, ponieważ podział obowiązków w ramach łańcucha żywnościowego pozostaje niejasny. 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: SPRZEDAŻ SUPLEMENTÓW DIETY PRZEZ INTERNET

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Autor:Grażyna Osęka
Grażyna Osęka
Grażyna Osęka – wspólniczka założycielka specjalistycznej firmy doradczej Foodie Sp. z o.o. sp.k.

Technolog żywności i prawnik. Od blisko 20 lat doradza firmom oraz organizacjom branży spożywczej i farmaceutycznej w zakresie prawa żywnościowego: kwalifikacji produktu, wprowadzania do obrotu, a także znakowania, prezentacji i reklamy. Udziela także wsparcia w postępowaniach sądowo-administracyjnych.

Posiada doświadczenie w administracji publicznej- w Głównym Inspektoracie Sanitarnym zajmowała się suplementami diety i nowymi składnikami żywności. Absolwentka wydziału technologii Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz wydziału prawa Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie. Doktorantka w Zakładzie Prawa Rolnego i Żywnościowego Instytutu Nauk Prawnych PAN.

Foodie Sp. z o.o. Sp. k. jest firmą doradczo-szkoleniową. Od 2008 r. świadczy specjalistyczne usługi konsultingowe, przygotowując opinie i interpretacje w oparciu o przepisy prawa. Pośredniczy także w krajowych i europejskich procedurach administracyjnych dot. żywności i kosmetyków.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Inspekcje Państwowe Prawo żywnościowe Suplementy diety

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.