Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Oświadczenia porównawcze – aspekty prawne i praktyka rynkowa - Abstrakt artykułu

Kategoria: Biznes, Prawo Żywnościowe, Składniki Żywności

Konsumenci przed dokonaniem zakupu danego produktu często porównują go z jego innymi odpowiednikami. Kryterium wyboru stanowi nie tylko cena, ale również wielkość czy skład środka spożywczego. Producenci wychodzą niekiedy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i decydują się na zamieszczenie na etykietach oświadczeń porównawczych. Informacje te wprost wskazują, na ile dany produkt jest poniekąd lepszy pod względem żywieniowym od referencyjnych środków spożywczych oferowanych przez konkurencję. Oświadczenia porównawcze stanowią bowiem szczególny rodzaj oświadczeń żywieniowych, które porównują skład danej żywności z szeregiem innych produktów żywnościowych tej samej kategorii, które nie mają składu pozwalającego na zamieszczenie takiego oświadczenia. 

Komunikaty te są zamieszczane na zasadzie dobrowolności i pełnią istotną funkcję w kontekście marketingowym. Ich wykorzystywanie przy etykietowaniu, w reklamie bądź prezentacji żywności podlega jednak szczegółowym przepisom rozporządzenia 1924/2006, które nadal wzbudzają wiele wątpliwości wśród producentów. Warto zatem dowiedzieć się, jak korzystać z oświadczeń porównawczych zgodnie z obowiązującym prawem, by uzyskać dzięki nim możliwie wysokie korzyści i co najważniejsze - ograniczyć ewentualne ryzyko zakwestionowania produktu ze strony organów kontroli żywności.

Z pełnej wersji dowiesz się...

  • Czym są oświadczenia porównawcze i jak prawidłowo z nich korzystać?
  • Czy istnieje katalog autoryzowanych oświadczeń porównawczych?
  • Jakie informacje można porównywać?
  • Czym jest produkt referencyjny?
  • Czy oświadczenia porównawcze stanowią zawsze reklamę porównawczą?

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: OŚWIADCZENIA PORÓWNAWCZE – ASPEKTY PRAWNE I PRAKTYKA RYNKOWA

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Wybierz obszar: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki Prawo żywnościowe

Autor: Kinga Krent

Kinga Krent

Kinga Krent, specjalista ds. prawa żywnościowego w Departamencie Life Science Kancelarii Kondrat i Partnerzy.

Mgr inż. Technologii Żywności i Żywienia Człowieka, absolwentka Wydziału Technologii Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Prawo o żywności na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Obecnie Studiuje Prawo na Collegium Humanum w Warszawie. Praktykowała w Zakładzie Badania Bezpieczeństwa Żywności w Instytucie Ogrodnictwa w Skierniewicach, a także w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie.

Posiada kilkuletnie doświadczenie zawodowe w obszarze Life Science. Specjalizuje się w zagadnieniach regulacyjnych polskiego i europejskiego prawa żywnościowego oraz wspiera działania kancelarii związane z prawem farmaceutycznym i medycznym.

Prelegentka podczas konferencji „Suplementy diety w prawie i praktyce” organizowanej przez Puls Biznesu. Autorka podcastu „Prawo żywnościowe podcast”. Współautorka publikacji branżowych dotyczących suplementów diety, oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych, a także ogólnych aspektów znakowania środków spożywczych.

Jej interdyscyplinarna wiedza zdobyta w trakcie studiów inżynierskich i praktyczne umiejętności uzyskane podczas pracy w kancelarii pozwalają zapewnić klientom kompleksową pomoc prawną.

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn