Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

BRCGS wprowadza aktualizację swojego standardu etycznego handlu i odpowiedzialnego zaopatrzenia

Kategoria: Biznes

Zachowania zakupowe uległy zmianie, a relacje między globalnymi markami a ich klientami, którzy je obsługują, ulegają zmianie wraz z rozwojem świadomego konsumenta. Covid-19 wzmocnił ten trend, ponieważ konsumenci szukają wyborów, na które w coraz większym stopniu wpływają na kwestie środowiskowe i etyczne. Konsumenci chcą mieć pewność, że ich wybory zakupowe wspierają pracowników zaangażowanych w produkcję wyrobów które nabywają - nie wpływają negatywnie na ich zatrudnienie lub prawa człowieka, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

Jednak środowisko branżowe w zakresie etycznego handlu i odpowiedzialnych standardów zaopatrzenia jest fragmentaryczne i zatłoczone. Ponadto organizacje są zmuszone do tworzenia własnych prywatnych programów, ponieważ zakres istniejących metodologii nie zawsze zapewnia rozwiązanie poważnych problemów lub oferuje certyfikaty, które dostawcy nie w płeni mogą wykorzystać do zaprezentowania swoich etycznych referencji.

Opierając się na swoim doświadczeniu jako wiodącej globalnej marki i organizacji zajmującej się ochroną konsumentów, BRCGS dostrzega potrzebę innego podejścia. Wraz z wprowadzeniem 2 wydania Standardu etycznego handlu i odpowiedzialnego zaopatrzenia marki, detaliści i ich dostawcy, mogą upewnić się, że towary i usługi, które wytwarzają lub sprzedają, nie szkodzą zaangażowanym pracownikom.

BRCGS opracował Standard tak, aby zapewniał jasne i jednoznaczne ramy, które dostawcy mogą wykorzystać do zbudowania skutecznego systemu zarządzania w celu kontroli ryzyka związanego z kwestiami etycznego handlu. Standard został opracowany przy udziale wielostronnej grupy, w tym wiodących marek, regulatorów i sprzedawców detalicznych, i został opracowany w wyniku konsultacji publicznych.

Wynikowy program certyfikacji jest dostarczany zgodnie z rygorystycznym protokołem audytu zarządzanym przez najlepsze w swojej klasie ramy zarządzania zgodnością BRCGS. Ponadto wymóg uzyskania akredytacji przez zatwierdzone jednostki certyfikujące zgodnie z ISO / IEC 17021, wraz z dążeniem BRCGS do uzyskania uznania przez Inicjatywę Zrównoważonego Łańcucha Dostaw Forum Dóbr Konsumenckich (Consumer Goods Forum’s Sustainable Supply Chain Initiative),która jest społecznym odpowiednikiem GFSI, zapewnia, że ​​wszystkie wyniki audytu, w tym Certyfikaty zgodności ze standardem etycznego handlu i odpowiedzialnego zaopatrzenia są spójne i niezawodne.

Fiona Humphries, kierownik techniczny ds. Etycznego handlu i odpowiedzialnego zaopatrzenia, powiedziała:

BRCGS uwzględnia realia dzisiejszej globalnej gospodarki, dostarczając globalny standard, który marki, regulatorzy i detaliści mogą wykorzystywać jako potężne narzędzie zapewniające swoim klientom - świadomym konsumentom -  że ich wybory zakupowe są etyczne. Bardzo doceniamy wkład wszystkich zainteresowanych stron zaangażowanych w opracowanie standardu, który pomoże chronić i polepszać życie pracowników na całym świecie ”.

Standard, który opiera się na uznanych na świecie konwencjach Międzynarodowej Organizacji Pracy, a także zasadach Kodeksu podstawowego Inicjatywy Etycznego Handlu oraz Wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka, jest skierowany do wszystkich zakładów produkcyjnych, zarówno spożywczych jak i niespożywczycg, a także do dystrybutorówi brokerów, firmy zajmujących się przechowywaniem i dystrybucją oraz innymi powiązanymi usługami.

 

 

Źródło: informacja prasowa BRCGS

Wybierz temat: Certyfikacja

Autor: BRCGS

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.