Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Zachowania zakupowe uległy zmianie, a relacje między globalnymi markami a ich klientami, którzy je obsługują, ulegają zmianie wraz z rozwojem świadomego konsumenta. Covid-19 wzmocnił ten trend, ponieważ konsumenci szukają wyborów, na które w coraz większym stopniu wpływają na kwestie środowiskowe i etyczne. Konsumenci chcą mieć pewność, że ich wybory zakupowe wspierają pracowników zaangażowanych w produkcję wyrobów które nabywają - nie wpływają negatywnie na ich zatrudnienie lub prawa człowieka, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
Jednak środowisko branżowe w zakresie etycznego handlu i odpowiedzialnych standardów zaopatrzenia jest fragmentaryczne i zatłoczone. Ponadto organizacje są zmuszone do tworzenia własnych prywatnych programów, ponieważ zakres istniejących metodologii nie zawsze zapewnia rozwiązanie poważnych problemów lub oferuje certyfikaty, które dostawcy nie w płeni mogą wykorzystać do zaprezentowania swoich etycznych referencji.
Opierając się na swoim doświadczeniu jako wiodącej globalnej marki i organizacji zajmującej się ochroną konsumentów, BRCGS dostrzega potrzebę innego podejścia. Wraz z wprowadzeniem 2 wydania Standardu etycznego handlu i odpowiedzialnego zaopatrzenia marki, detaliści i ich dostawcy, mogą upewnić się, że towary i usługi, które wytwarzają lub sprzedają, nie szkodzą zaangażowanym pracownikom.
BRCGS opracował Standard tak, aby zapewniał jasne i jednoznaczne ramy, które dostawcy mogą wykorzystać do zbudowania skutecznego systemu zarządzania w celu kontroli ryzyka związanego z kwestiami etycznego handlu. Standard został opracowany przy udziale wielostronnej grupy, w tym wiodących marek, regulatorów i sprzedawców detalicznych, i został opracowany w wyniku konsultacji publicznych.
Wynikowy program certyfikacji jest dostarczany zgodnie z rygorystycznym protokołem audytu zarządzanym przez najlepsze w swojej klasie ramy zarządzania zgodnością BRCGS. Ponadto wymóg uzyskania akredytacji przez zatwierdzone jednostki certyfikujące zgodnie z ISO / IEC 17021, wraz z dążeniem BRCGS do uzyskania uznania przez Inicjatywę Zrównoważonego Łańcucha Dostaw Forum Dóbr Konsumenckich (Consumer Goods Forum’s Sustainable Supply Chain Initiative),która jest społecznym odpowiednikiem GFSI, zapewnia, że wszystkie wyniki audytu, w tym Certyfikaty zgodności ze standardem etycznego handlu i odpowiedzialnego zaopatrzenia są spójne i niezawodne.
Fiona Humphries, kierownik techniczny ds. Etycznego handlu i odpowiedzialnego zaopatrzenia, powiedziała:
„BRCGS uwzględnia realia dzisiejszej globalnej gospodarki, dostarczając globalny standard, który marki, regulatorzy i detaliści mogą wykorzystywać jako potężne narzędzie zapewniające swoim klientom - świadomym konsumentom - że ich wybory zakupowe są etyczne. Bardzo doceniamy wkład wszystkich zainteresowanych stron zaangażowanych w opracowanie standardu, który pomoże chronić i polepszać życie pracowników na całym świecie ”.
Standard, który opiera się na uznanych na świecie konwencjach Międzynarodowej Organizacji Pracy, a także zasadach Kodeksu podstawowego Inicjatywy Etycznego Handlu oraz Wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka, jest skierowany do wszystkich zakładów produkcyjnych, zarówno spożywczych jak i niespożywczycg, a także do dystrybutorówi brokerów, firmy zajmujących się przechowywaniem i dystrybucją oraz innymi powiązanymi usługami.
Źródło: informacja prasowa BRCGS