Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Czy czeka nas monopol na rynku dodatków smakowych i aromatów?

Kategoria: Biznes

Frutarom izraelska spółka sektora substancji smakowych i dodatków uszlachetniających, wkrótce zostanie przejęta przez IFF w transakcji gotówkowej i giełdowej o wartości 7,1 miliarda USD. Transakcja potwierdza ogromne zainteresowanie przejęciami wśród dużych producentów składników naturalnych. Również ten zakup pokazuje w jakim stopniu najwięksi dostawcy dodatków do żywności poszukują możliwości zakupu aktywów producentów naturalnych składników.

Frutarom, którego sprzedaż w tym roku wyniesie 1,6 miliarda dolarów, zwiększy sprzedaż IFF do około 5,3 miliarda dolarów rocznie po zakończeniu transakcji, co ma nastąpić w ciągu najbliższych sześciu do dziewięciu miesięcy. IFF, obecnie czwarty pod względem wielkości sprzedaży producent aromatów, prześcignie w wielkości sprzedaży firmę Firmenich, zajmując drugie miejsce tuż za Givaudan, podają źródła IFF.

CEO firmy IFF, Andreas Fibig, określa Frutarom "niezwykle atrakcyjnym" ze względu na jego "szeroką wiedzę o naturalnych i różnorodnych połączeniach, wykraczających poza podstawowy model biznesu oparty na smaku i zapachu". Szczególnie interesujące są szybko rozwijające się kategorie takie jak enzymy, przeciwutleniacze, składniki zdrowotne i naturalne barwniki.

Dla Frutarom przejęcie jest finalnym rozdziałem dla firmy, która rozpoczęła działalność jako producent ekstraktów i olejków eterycznych w 1933 roku i rozwijała się dzięki przejęciom, aby stać się szóstym co do wielkości na świecie producentem dodatków kształtujących smak i zapach. Firma dokonała 39 przejęć w ciągu ostatnich pięciu lat i ma 5 600 pracowników, w tym 600 w dziale badań i rozwoju.

IFF zatrudniająca 7 300 osób, z czego 1600 w dziale badań i rozwoju, nie była wcześniej tak aktywna w obszarze przejęć. Od 2015 r. firma zawarła pięć umów, z których ostatnia dotyczyła firmy Fragrance Resources oraz firmy Powder Pure, zajmującej się aromatami organicznymi.

Inni konkurenci również aktywnie kupują udziały w firmach produkujących składniki naturalne. Na początku tego roku Givaudan zgodził się nabyć firmę Naturex, producenta naturalnych produktów żywnościowych, składników odżywczych i składników środków higieny osobistej za 1,6 miliarda dolarów. Givaudan wcześniej kupił dwóch innych producentów naturalnych składników Spicetec i Activ International.

W 2015 r. firma Symrise w Niemczech zakupiła udziały firmy produkującej zapachy na bazie sosny i innych składników do żywności Pinova za 397 mln USD.

Zarządy obu firm zarówno IFF, jak i Frutarom zatwierdziły umowę, podobnie jak ICC Industries, nowojorska firma, która posiada 36% udziałów w Frutarom. Jednak firmy nadal będą musiały uzyskać aprobaty prawne.

Warto wspomnieć, że w Polsce firma Frutarom jest obecna poprzez jej kapitałowe zaangażowanie w firmie AMCO Sp. z o.o. lidera na rynku mieszanek przyprawowych.

Od redakcji

Kierując się Państwa ogromnym zainteresowaniem tematyką składników i dodatków do żywności już wkrótce przedstawimy Państwu obszerny przegląd polskiego rynku dodatków do żywności, na którym działa ponad 200 podmiotów.

Segment ten między innymi wskutek trendów takich jak Clean Label czy produkty naturalne i prozdrowotne stał się niezmiernie ważnym ogniwem łańcucha produkcji żywności. Dodatki do żywności ze względu na szeroko stosowane reformulacje produktów stały się nowym wyzwaniem dla technologów i ekspertów od znakowania żywności.

Firmy zainteresowane publikacją materiałów informacyjnych lub reklamowych zapraszamy serdecznie już teraz do kontaktu: foodfakty@foodfakty.pl 

Źródła:

https://cen.acs.org

https://www.bloomberg.com

https://www.streetinsider.com

Autor: FoodFakty

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.