Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Czy czeka nas monopol na rynku dodatków smakowych i aromatów?

Kategoria: Biznes Fakty

Frutarom izraelska spółka sektora substancji smakowych i dodatków uszlachetniających, wkrótce zostanie przejęta przez IFF w transakcji gotówkowej i giełdowej o wartości 7,1 miliarda USD. Transakcja potwierdza ogromne zainteresowanie przejęciami wśród dużych producentów składników naturalnych. Również ten zakup pokazuje w jakim stopniu najwięksi dostawcy dodatków do żywności poszukują możliwości zakupu aktywów producentów naturalnych składników.

Frutarom, którego sprzedaż w tym roku wyniesie 1,6 miliarda dolarów, zwiększy sprzedaż IFF do około 5,3 miliarda dolarów rocznie po zakończeniu transakcji, co ma nastąpić w ciągu najbliższych sześciu do dziewięciu miesięcy. IFF, obecnie czwarty pod względem wielkości sprzedaży producent aromatów, prześcignie w wielkości sprzedaży firmę Firmenich, zajmując drugie miejsce tuż za Givaudan, podają źródła IFF.

CEO firmy IFF, Andreas Fibig, określa Frutarom "niezwykle atrakcyjnym" ze względu na jego "szeroką wiedzę o naturalnych i różnorodnych połączeniach, wykraczających poza podstawowy model biznesu oparty na smaku i zapachu". Szczególnie interesujące są szybko rozwijające się kategorie takie jak enzymy, przeciwutleniacze, składniki zdrowotne i naturalne barwniki.

Dla Frutarom przejęcie jest finalnym rozdziałem dla firmy, która rozpoczęła działalność jako producent ekstraktów i olejków eterycznych w 1933 roku i rozwijała się dzięki przejęciom, aby stać się szóstym co do wielkości na świecie producentem dodatków kształtujących smak i zapach. Firma dokonała 39 przejęć w ciągu ostatnich pięciu lat i ma 5 600 pracowników, w tym 600 w dziale badań i rozwoju.

IFF zatrudniająca 7 300 osób, z czego 1600 w dziale badań i rozwoju, nie była wcześniej tak aktywna w obszarze przejęć. Od 2015 r. firma zawarła pięć umów, z których ostatnia dotyczyła firmy Fragrance Resources oraz firmy Powder Pure, zajmującej się aromatami organicznymi.

Inni konkurenci również aktywnie kupują udziały w firmach produkujących składniki naturalne. Na początku tego roku Givaudan zgodził się nabyć firmę Naturex, producenta naturalnych produktów żywnościowych, składników odżywczych i składników środków higieny osobistej za 1,6 miliarda dolarów. Givaudan wcześniej kupił dwóch innych producentów naturalnych składników Spicetec i Activ International.

W 2015 r. firma Symrise w Niemczech zakupiła udziały firmy produkującej zapachy na bazie sosny i innych składników do żywności Pinova za 397 mln USD.

Zarządy obu firm zarówno IFF, jak i Frutarom zatwierdziły umowę, podobnie jak ICC Industries, nowojorska firma, która posiada 36% udziałów w Frutarom. Jednak firmy nadal będą musiały uzyskać aprobaty prawne.

Warto wspomnieć, że w Polsce firma Frutarom jest obecna poprzez jej kapitałowe zaangażowanie w firmie AMCO Sp. z o.o. lidera na rynku mieszanek przyprawowych.

Od redakcji

Kierując się Państwa ogromnym zainteresowaniem tematyką składników i dodatków do żywności już wkrótce przedstawimy Państwu obszerny przegląd polskiego rynku dodatków do żywności, na którym działa ponad 200 podmiotów.

Segment ten między innymi wskutek trendów takich jak Clean Label czy produkty naturalne i prozdrowotne stał się niezmiernie ważnym ogniwem łańcucha produkcji żywności. Dodatki do żywności ze względu na szeroko stosowane reformulacje produktów stały się nowym wyzwaniem dla technologów i ekspertów od znakowania żywności.

Firmy zainteresowane publikacją materiałów informacyjnych lub reklamowych zapraszamy serdecznie już teraz do kontaktu: foodfakty@foodfakty.pl 

Źródła:

https://cen.acs.org

https://www.bloomberg.com

https://www.streetinsider.com

Autor: FoodFakty

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco!

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn