Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Przejęcie spółki Pollena-Aroma przez Frutarom Industries - rynek aromatów

Kategoria: Biznes

Frutarom Industries Ltd. ("Frutarom"), jedna z 10 największych na świecie firm z branży smaków i składników naturalnych o wysokiej jakości, podpisała umowę zakupu 99,96% udziałów w polskiej spółce Pollena-Aroma Sp. z o.o. za około 8,5 mln USD (około 7,2 mln EUR).

Zgodnie z raportami Polleny-Aromy obrót spółki w okresie 12 miesięcy do wrześniu 2017 r. wyniósł ok. 5 milionów USD (około 4,5 miliona EUR).

Pollena-Aroma prowadzi nowoczesny zakład produkcyjny pod Warszawą, który obejmuje centrum badawczo-rozwojowe, laboratoria oraz produkcję z bardzo zaawansowanym, zautomatyzowanymna sprzętem, zbudowanym cztery lata temu przy całkowitej inwestycji wynoszącej ok. 8 milionów USD. Nowoczesny zakład ma nadwyżkę możliwości produkcyjnych i stanie się znaczącym centrum badawczo-rozwojowym, produkcyjnym oraz handlowo-marketingowym dla działalności Frutarom w zakresie substancji aromatycznych w Europie. Pollena-Aroma zatrudnia 64 pracowników, w tym wysoko wykształconych naukowców z długoletnim doświadczeniem w branży, a takżę posiada dużą baze klientów w Europie, szczególnie w Polsce i na Ukrainie.

Przejęcie jest kontynuacją realizacji strategii Frutarom w zakresie rozwoju globalnej działalności w zakresie aromatów, z naciskiem na szybko rozwijające się rynki wschodzące. W tym kontekście Frutarom nabył w 2017 r. firmę Turpaz w Izraelu, która dołączyła do firm produkujących aromaty, zrzeszonych przez Frutarom, znajdujących się w Indiach, Afryce oraz Ameryce Łacińskiej.

W związku z prognozami sprzedaży na rynkach smaków i zapachów rosnących w tempie 3% rocznie na lata 2015-20200, światowy rynek aromatów oszacowany został w 2016 roku na 13,2 miliarda USD (więcej niż w przypadku dodatków smakowych, które szacuje się na 11 miliardów USD). Zgodnie z tymi prognozami tempo wzrostu na rynkach wschodzących, takich jak Azja, Ameryka Środkowa i Południowa, Europa Wschodnia i Afryka, powinno wzrosnąć w wyniku zmieniających się preferencji konsumentów oraz rosnących standardów życia i dochodów i może osiągnąć średnią roczną stopę 5,1% w okresie od 2015 do 2020 r.

Działalność firmy Pollena-Aroma w zakresie aromatów jest bardzo zbieżna z aktywnością Frutarom w Europie. Frutarom będzie pracował nad pełnym wykorzystaniem możliwości sprzedaży krzyżowej związanych z tym przejęciem i poszerzeniem portfolio produktów do istniejącej bazy klientów firmy Pollena-Aroma. Frutarom będzie również dążył do osiągnięcia maksymalnej efektywności komercyjnej i operacyjnej poprzez połączenie działalności Pollena-Aroma z własną działalnością w Polsce, a także w pozostałych krajach regionu. Pod koniec 2015 roku Frutarom przejął również firmę Amco – jedną z wiodących na rynku polskim firm smakowo-zapachowych.

Ori Yehudai, prezes i dyrektor generalny Frutarom Group, powiedział: "Jest to kolejne strategiczne przejęcie działalności w głównym obszarze działalności Frutarom, które umożliwi nam zaoferowanie klientom szerszej gamy rozwiązań. Jest to także ważny krok w realizacji planu strategicznego Frutarom, który ma pomóc rozwijać światowy biznes aromatów. 

Dzięki inwestycjom takim jak np. nabycie Pollena-Aroma, możemy iść naprzód. Mamy także interesujący plan dalszych przejęć w obszarze zapachów. Przejęcie Pollena-Aroma wzmacnia dodatkowo naszą rosnącą aktywność w Polsce oraz krajach ościennych, w których Frutarom zajmuje wiodącą pozycję.

To już jedenaste przejęcie, które zrealizowaliśmy w tym roku, po 29 przejęciach, które przeprowadziliśmy od roku 2015, które z powodzeniem zostały włączone do naszej globalnej działalności i były i będą w dalszym ciągu przyczyniać się do dalszego wzrostu sprzedaży oraz poprawy zysków i marż dzięki maksymalnej kapitalizacji na rynku.

Wciąż mamy niezrealizowane plany dotyczące kolejnych strategicznych przejęć spółek i działań w ramach naszej działalności i będziemy nadal realizować naszą szybką i rentowną strategię rozwoju, opartą na łączeniu zyskownego wewnętrznego wzrostu i strategicznych przejęć, aby osiągnąć nasz niedawno zrewidowany cel o wartości co najmniej 2,25 miliarda USD do roku 2020."

Autor: Jakub Ostaszewski

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.