Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Przemysł spożywczy po COVID-19 –„ścieżka powrotu”

Kategoria: Biznes

Ponad 30 brytyjskich organizacji zrzeszających producentów żywności i napojów przygotowało wspólnie raport: „Building a Path to Recovery” - zestaw propozycji dla rządu i przemysłu do rozważenia przy planowaniu przyszłości sektora żywności i napojów po pandemii COVID-19.

Organizacje, które współpracowały przy przygotowaniu planu „ścieżki powrotu” to: Northern Ireland Food and Drink Association (NIFDA), British Food Importers & Distributors Association (BIFDA), British Frozen Food Federation (BFFF), British Meat Processors Association (BMPA), Federation of Bakers (FoB), Food and Drink Federation (FDF), Health Food Manufacturers’ Association (HMFA), UK Flavour Association (UKFA) i Ulster Farmers Union (UFU).

Propozycje miały na celu nakreślenie kroków, które rząd i przemysł powinny podjąć w przyszłości i wzywają rząd do zajęcia się ujemnym saldem handlu żywnością w Wielkiej Brytanii.

Producenci żywności ciężko pracują, aby zapewnić krajowi wyżywienie - firmy muszą szybko dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji, reagować na zmiany popytu i wdrażać środki dystansu społecznego. W krótkim czasie firmy przeprojektowały procesy, co wymagało znacznego poziomu inwestycji. Mówiąc prościej, przemysł wykazał się zarówno pomysłowością, jak i szybką reakcją na konieczność wprowadzania zmian w tych niespotykanych czasach - powiedział Michael Bell, dyrektor wykonawczy NIFDA i koordynator raportu.

Raport określił siedem celów kluczowych dla budowania sukcesu w „nowej normalności”

Zyski z bilansu handlowego (zatrudnienia i wydajności) - specyficzne dla sektora

  • 1) Maksymalizuj wartość dodaną, wydajność i produktywność.
  • 2) Maksymalizuj globalną reputację.

Przejdź na zdrowszą dietę (odżywianie, bilans energetyczny, wielkość porcji)

  • 3) Zidentyfikuj kluczowe inicjatywy, które przemysł może podjąć z rządem we wszystkich działach.

Zyski integralności (CO2 , środowisko i dobrostan zwierząt)

  • 4) Minimalizuj straty.
  • 5) Maksymalizuj integralność środowiska i zwierząt.
  • 6) Zidentyfikuj niedoskonałości rynku / strategiczne interwencje rządu.
  • 7) Zidentyfikuj obszary, w których nie da się uniknąć awarii.

Przemysł żywności i napojów w Wielkiej Brytanii oraz szeroko pojęty„ ekosystem żywieniowy ”innych sektorów, który obsługuje - rolnictwo, transport i logistykę, chłodnictwo, opakowania, gastronomię i handel detaliczny - wnosi 460 mld GBP do gospodarki krajowej, dając zatrudnienie milionom ludzie w Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej. Propozycje „ścieżki powrotu” dają możliwość wykorzystania tego sukcesu i dostarczenia społeczeństwu w Wielkiej Brytanii nowych korzyści, gdy wyjdzie z pandemii.

W dłuższej perspektywie rząd musi ponownie ocenić swoją politykę dotyczącą żywności i napojów. Zbyt długo kolejne rządy zadowalały się ciągłym spadkiem samowystarczalności w zakresie żywności. Napięcie, które COVID-19 wywiera na łańcuch żywnościowy, ujawniło nieodłączne słabości tego podejścia, a teraz jest okazja odwrócić ten trend. Będzie to wymagało poważnych inwestycji, ale korzyści gospodarcze i społeczne byłyby ogromne. Wielka Brytania ma obecnie deficyt żywności w wysokości około 24 mld GBP. Zakładając, że 30% tej produkcji można skutecznie wyprodukować w Wielkiej Brytanii, można osiągnąć korzyść bilansu handlowego w wysokości do 8 mld GBP.

Szczegółowy raport 

Źródło: https://nifda.co.uk/wp-content/uploads/2020/06/Building-a-Path-to-Recovery-260520.pdf

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.