Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Barry Callebaut, światowy lider w produkcji wysokiej jakości czekolady oraz produktów czekoladowych zdecydował się na wymianę 95% opakowań swoich produktów na certyfikowane (ForestStewardship Council (FSC)) opakowania z tektury falistej.
Zmiana dotyczy opakowań używanych przez firmę w krajach takich jak Belgia, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Szwecja, Włochy, Hiszpania, Polska, Niemcy czy Szwajcaria i jest częścią nowej strategii firmy „ForeverChocolate”, która ma na celu zapewnić, że wszystkie opakowania pochodzą ze źródeł, które są przyjazne dla środowiska.
Certyfikat FSC
Jest to uznawany międzynarodowo certyfikat zapewniający, że produkt pochodzi z dobrze zarządzanych obszarów leśnych, które przynoszą ekonomiczne korzyści, a jednocześnie są przyjazne dla środowiska oraz społeczeństwa.
Ekologiczna wizja Barry Callebaut
Do roku 2025 firma Barry Callebaut zamierza znormalizować produkcję swoich wyrobów tak, aby wszystkie składniki i procesy produkcyjne były przyjazne dla środowiska.
Dyrektor ds. międzynarodowego zaopatrzenia, Massimo Selmo, komentuje działania firmy:
„Mówimy tutaj o 12 milionach kwadratowych opakowań z certyfikatem FSC zużywanych podczas pakowania naszych produktów rocznie, jest to ekwiwalent 1875 boisk piłkarskich lub około 7,5 tys. ton surowca”
„FSC jest międzynarodowo uznawanym certyfikatem, a także częścią naszych wysiłków, które mają na celu zapewnić, że nasz produkty, składniki oraz opakowania pochodzą ze źródeł, które są przyjazne dla środowiska”
Czytaj więcej o opakowaniach ekologicznych - Eko innowacje – opakowania
Źródła:
http://www.newfoodmagazine.com/29102/news/industry-news/barry-callebaut-fsc-certification/
Przeczytaj także
Liczne badania potwierdzaj, że młodsze pokolenia będą wydawać więcej na produkty, które są przyjazne dla środowiska. Badania online przeprowadzone przez firmę Nielsen...
Konsument przechodząc przez alejkę sklepową może nie zdawać sobie nawet sprawy z tego ile wysiłku włożonego zostało w planowanie i projektowanie opakowań, które mija.