Case study: My Food Bag, z pomocą Infor, sprawnie realizuje masowe dostawy posiłków
My Food Bag, z pomocą Infor, sprawnie realizuje masowe dostawy posiłków
My Food Bag to czołowy dostawca przepisów i posiłków w Nowej Zelandii, pomagający znaleźć odpowiedź na odwieczne pytanie „co dziś na obiad?”. Założona przez grupę przedsiębiorców i zwyciężczynię programu MasterChef New Zealand Nadię Lim firma wyznaje filozofię „nude food”, zgodnie z którą składniki pozyskuje się lokalnie. Wszystkie są naturalne i bez konserwantów, aby pomóc Nowozelandczykom wieść zdrowsze, szczęśliwsze życie.
W ciągu pierwszych pięciu lat istnienia firma gwałtownie się rozwijała. Aby zapewnić właściwe podstawy dla dalszego rozwoju, dostrzegła potrzebę inwestycji w nowoczesną, dostosowaną do potrzeb branży platformę do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i zarządzania cyklem życia produktu (PLM). – „Wprowadzenie systemu Infor było prawdziwym punktem zwrotnym dla firmy – sygnałem, że dorastamy i dojrzewamy. W miarę wzrostu złożoności oferty produktowej oraz wymagań naszych klientów coraz ważniejsze stawało się posiadanie jednego źródła danych oraz jednego systemu, który wspierałby przepływ informacji w całym przedsiębiorstwie” – mówi Kevin Bowler, dyrektor generalny, My Food Bag.
Ewolucja systemów w celu skupienia się na rozwoju – znaczenie jednego źródła danych
Szybko rozwijająca się młoda firma My Food Bag w niecałe pięć lat zwiększyła swoje przychody od zera do ponad 100 mln dolarów. Wraz ze wzrostem pojawiły się jednak wyzwania – dotychczasowe systemy i procesy nie były w stanie rozwijać się wraz z przedsiębiorstwem. „Ponieważ nie dysponowaliśmy jednym źródłem rzetelnych danych, miałem ogromne trudności z uzyskaniem odpowiedzi na podstawowe pytania” – opowiada Mark Winter, dyrektor finansowy My Food Bag. – „Informacje płynęły z wielu źródeł, więc zamiast skupić się na priorytetach strategicznych, traciłem czas na analizowanie niespójności w danych”.
Zdając sobie sprawę z ogromnego potencjału jaki drzemie w firmie, My Food Bag przystąpiła do kompletnej transformacji systemów i procesów w celu wsparcia dalszego dynamicznego wzrostu. Aby jej systemy mogły rozwijać się razem z nią, skoncentrowała się na poszukiwaniach partnera posiadającego wiedzę branżową, stosującego strategię cloud-first i zapewniającego silną integrację.
Dla My Food Bag takim partnerem okazał się Infor. Aby uzyskać pojedyncze źródło danych, zapewnić ich spójność i zagwarantować niezawodność procesów biznesowych wdrożono systemy Infor CloudSuite™ Food & Beverage i PLM for Process (Optiva). Projekt trafnie nazwano „Lodówką” – w końcu to ona jest symbolicznym sercem każdej kuchni.
Podstawa innowacji – bogactwo danych zapewnia bogactwo informacji
Innowacje i rozwój nowych produktów to dla producentów główne możliwości wzrostu. My Food Bag co tydzień gromadzi informacje zwrotne na temat każdego przepisu, analizuje nowe światowe trendy oraz doskonali i opracowuje receptury. Dzięki wdrożeniu Cloudsuite™ Food & Beverage oraz PLM for Process osoby podejmujące decyzje mają pełen wgląd w rentowność całego procesu. Pozwala im to aktywnie wspomagać rozwój produktów. – „Dzięki Infor dysponujemy przejrzystymi danymi dotyczącymi kosztu każdego składnika w dowolnej recepturze. Możemy wykorzystać tę wiedzę i skorygować je na podstawie opinii naszych klientów. Pomaga to w optymalizacji i opracowaniu nowych przepisów, które nie tylko umożliwią nam rozwój, lecz sprawią też, że nasi klienci będą wracać” – mówi Kevin Bowler, dyrektor generalny My Food Bag.
Krok naprzód w dziedzinie bezpieczeństwa żywności
Dawniej informacje o wartościach odżywczych i alergenach były rejestrowane ręcznie w arkuszu kalkulacyjnym. Choć było to skuteczne, ręczna obsługa procesów powodowała niską efektywność. Problem ten pogłębiał się wraz z rozwojem organizacji. – „Po osiągnięciu pewnej skali nawet mała porażka jest dotkliwa. Teraz, gdy mamy już solidny system, możemy mniej czasu poświęcać na bieżące sprawy i czynności, a więcej na dalsze budowanie i rozwój firmy” – przekonuje Craig Jordan, dyrektor IT w My Food Bag. Obecnie oprogramowanie Infor PLM for Process zapewnia firmie solidny system zarządzania przepisami, z uwzględnieniem rzetelnych metod kontroli i parametrów, niezależnie od skali.
Wspieranie lokalnych dostawców dzięki terminowym płatnościom
Jako dumny zwolennik lokalnych, świeżych i często niszowych składników, My Food Bag co tydzień składa zamówienia u ponad 80 dostawców. – „Dla niektórych rolników jesteśmy największym klientem” – mówi Kevin Bowler. – „Nie zawsze mają oni wystarczającą płynność finansową, aby prowadzić działalność przez dłuższy czas bez zapłaty. Dlatego tak ważne jest, abyśmy terminowo rozliczali się z naszymi dostawcami, by mogli kontynuować działalność i dostarczać nam swoje produkty. Przejście na Infor CloudSuite™ Food & Beverage naprawdę pomogło nam usprawnić procesy finansowe. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkim naszym dostawcom płacimy na czas”.
Wybór cloud-first
My Food Bag od samego początku jest organizacją działającą w modelu „cloud-first”. Dlatego podczas poszukiwania partnera technologicznego, część kryteriów wyboru dotyczyła znalezienia prawdziwego rozwiązania chmurowego w modelu SaaS. – „Jesteśmy stosunkowo młodą organizacją. Mamy więc ten luksus, że możemy podejmować strategiczne decyzje dotyczące technologii, do których inne firmy nie miały dostępu 20 lat temu” – mówi Kevin Bowler. – „Nie mamy ogromnych zespołów zajmujących się infrastrukturą i nigdy nie zamierzamy ich mieć. Na szczycie mojej listy priorytetów było znalezienie partnera, który byłby nastawiony przede wszystkim na chmurę, a Infor jest liderem w dostarczaniu chmury typu multi-tenant”.
Artykuł powstał we współpracy z Infor
Przeczytaj także
-
30.11.2021
Gotowi na przyszłość, czyli rola nowych technologii w rozwiązywaniu wyzwań branży spożywczej
Branża spożywcza, jako jeden z kluczowych obszarów rynku, powinna być przygotowana na potencjalne zawirowania i stojące przed nią wyzwania. Im większa skala działalności, tym zadanie to staje się trudniejsze.
-
09.07.2021
Sprawne zarządzanie łańcuchem dostaw – konieczność czy trend?
Niezależnie od branży, automatyzacja i cyfryzacja łańcucha dostaw wymieniane są dziś jako czynniki pozwalające budować i utrzymać przewagę konkurencyjną. W czasie, gdy przedsiębiorstwa spożywcze digitalizują się na potęgę, sceptycy pytają czy jest to faktycznie konieczne? Ostatni rok pokazał, jak bardzo.
-
13.05.2021
Wsparcie produkcji spożywczej w dobie wyzwań Industry 4.0
Aby sprostać potrzebom rynku, przedsiębiorstwa spożywcze dążą do zapewnienia najwyższej jakości oferowanych produktów. Budowa zaufania konsumentów poprzez stabilną obsługę zamówień oraz stosowanie najlepszych praktyk i środków bezpieczeństwa ma, zwłaszcza w niepewnych czasach, wyjątkowe znaczenie.
Artykuł opublikowany dzięki firmie:
-
Infor
47