Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
My Food Bag, z pomocą Infor, sprawnie realizuje masowe dostawy posiłków
My Food Bag to czołowy dostawca przepisów i posiłków w Nowej Zelandii, pomagający znaleźć odpowiedź na odwieczne pytanie „co dziś na obiad?”. Założona przez grupę przedsiębiorców i zwyciężczynię programu MasterChef New Zealand Nadię Lim firma wyznaje filozofię „nude food”, zgodnie z którą składniki pozyskuje się lokalnie. Wszystkie są naturalne i bez konserwantów, aby pomóc Nowozelandczykom wieść zdrowsze, szczęśliwsze życie.
W ciągu pierwszych pięciu lat istnienia firma gwałtownie się rozwijała. Aby zapewnić właściwe podstawy dla dalszego rozwoju, dostrzegła potrzebę inwestycji w nowoczesną, dostosowaną do potrzeb branży platformę do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i zarządzania cyklem życia produktu (PLM). – „Wprowadzenie systemu Infor było prawdziwym punktem zwrotnym dla firmy – sygnałem, że dorastamy i dojrzewamy. W miarę wzrostu złożoności oferty produktowej oraz wymagań naszych klientów coraz ważniejsze stawało się posiadanie jednego źródła danych oraz jednego systemu, który wspierałby przepływ informacji w całym przedsiębiorstwie” – mówi Kevin Bowler, dyrektor generalny, My Food Bag.
Ewolucja systemów w celu skupienia się na rozwoju – znaczenie jednego źródła danych
Szybko rozwijająca się młoda firma My Food Bag w niecałe pięć lat zwiększyła swoje przychody od zera do ponad 100 mln dolarów. Wraz ze wzrostem pojawiły się jednak wyzwania – dotychczasowe systemy i procesy nie były w stanie rozwijać się wraz z przedsiębiorstwem. „Ponieważ nie dysponowaliśmy jednym źródłem rzetelnych danych, miałem ogromne trudności z uzyskaniem odpowiedzi na podstawowe pytania” – opowiada Mark Winter, dyrektor finansowy My Food Bag. – „Informacje płynęły z wielu źródeł, więc zamiast skupić się na priorytetach strategicznych, traciłem czas na analizowanie niespójności w danych”.
Zdając sobie sprawę z ogromnego potencjału jaki drzemie w firmie, My Food Bag przystąpiła do kompletnej transformacji systemów i procesów w celu wsparcia dalszego dynamicznego wzrostu. Aby jej systemy mogły rozwijać się razem z nią, skoncentrowała się na poszukiwaniach partnera posiadającego wiedzę branżową, stosującego strategię cloud-first i zapewniającego silną integrację.
Dla My Food Bag takim partnerem okazał się Infor. Aby uzyskać pojedyncze źródło danych, zapewnić ich spójność i zagwarantować niezawodność procesów biznesowych wdrożono systemy Infor CloudSuite™ Food & Beverage i PLM for Process (Optiva). Projekt trafnie nazwano „Lodówką” – w końcu to ona jest symbolicznym sercem każdej kuchni.
Podstawa innowacji – bogactwo danych zapewnia bogactwo informacji
Innowacje i rozwój nowych produktów to dla producentów główne możliwości wzrostu. My Food Bag co tydzień gromadzi informacje zwrotne na temat każdego przepisu, analizuje nowe światowe trendy oraz doskonali i opracowuje receptury. Dzięki wdrożeniu Cloudsuite™ Food & Beverage oraz PLM for Process osoby podejmujące decyzje mają pełen wgląd w rentowność całego procesu. Pozwala im to aktywnie wspomagać rozwój produktów. – „Dzięki Infor dysponujemy przejrzystymi danymi dotyczącymi kosztu każdego składnika w dowolnej recepturze. Możemy wykorzystać tę wiedzę i skorygować je na podstawie opinii naszych klientów. Pomaga to w optymalizacji i opracowaniu nowych przepisów, które nie tylko umożliwią nam rozwój, lecz sprawią też, że nasi klienci będą wracać” – mówi Kevin Bowler, dyrektor generalny My Food Bag.
Krok naprzód w dziedzinie bezpieczeństwa żywności
Dawniej informacje o wartościach odżywczych i alergenach były rejestrowane ręcznie w arkuszu kalkulacyjnym. Choć było to skuteczne, ręczna obsługa procesów powodowała niską efektywność. Problem ten pogłębiał się wraz z rozwojem organizacji. – „Po osiągnięciu pewnej skali nawet mała porażka jest dotkliwa. Teraz, gdy mamy już solidny system, możemy mniej czasu poświęcać na bieżące sprawy i czynności, a więcej na dalsze budowanie i rozwój firmy” – przekonuje Craig Jordan, dyrektor IT w My Food Bag. Obecnie oprogramowanie Infor PLM for Process zapewnia firmie solidny system zarządzania przepisami, z uwzględnieniem rzetelnych metod kontroli i parametrów, niezależnie od skali.
Wspieranie lokalnych dostawców dzięki terminowym płatnościom
Jako dumny zwolennik lokalnych, świeżych i często niszowych składników, My Food Bag co tydzień składa zamówienia u ponad 80 dostawców. – „Dla niektórych rolników jesteśmy największym klientem” – mówi Kevin Bowler. – „Nie zawsze mają oni wystarczającą płynność finansową, aby prowadzić działalność przez dłuższy czas bez zapłaty. Dlatego tak ważne jest, abyśmy terminowo rozliczali się z naszymi dostawcami, by mogli kontynuować działalność i dostarczać nam swoje produkty. Przejście na Infor CloudSuite™ Food & Beverage naprawdę pomogło nam usprawnić procesy finansowe. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkim naszym dostawcom płacimy na czas”.
Wybór cloud-first
My Food Bag od samego początku jest organizacją działającą w modelu „cloud-first”. Dlatego podczas poszukiwania partnera technologicznego, część kryteriów wyboru dotyczyła znalezienia prawdziwego rozwiązania chmurowego w modelu SaaS. – „Jesteśmy stosunkowo młodą organizacją. Mamy więc ten luksus, że możemy podejmować strategiczne decyzje dotyczące technologii, do których inne firmy nie miały dostępu 20 lat temu” – mówi Kevin Bowler. – „Nie mamy ogromnych zespołów zajmujących się infrastrukturą i nigdy nie zamierzamy ich mieć. Na szczycie mojej listy priorytetów było znalezienie partnera, który byłby nastawiony przede wszystkim na chmurę, a Infor jest liderem w dostarczaniu chmury typu multi-tenant”.
Artykuł powstał we współpracy z Infor
Przeczytaj także
Branża spożywcza, jako jeden z kluczowych obszarów rynku, powinna być przygotowana na potencjalne zawirowania i stojące przed nią wyzwania. Im większa skala działalności, tym zadanie to staje się trudniejsze.
Niezależnie od branży, automatyzacja i cyfryzacja łańcucha dostaw wymieniane są dziś jako czynniki pozwalające budować i utrzymać przewagę konkurencyjną. W czasie, gdy przedsiębiorstwa spożywcze digitalizują się na potęgę, sceptycy pytają czy jest to faktycznie konieczne? Ostatni rok pokazał, jak bardzo.
Aby sprostać potrzebom rynku, przedsiębiorstwa spożywcze dążą do zapewnienia najwyższej jakości oferowanych produktów. Budowa zaufania konsumentów poprzez stabilną obsługę zamówień oraz stosowanie najlepszych praktyk i środków bezpieczeństwa ma, zwłaszcza w niepewnych czasach, wyjątkowe znaczenie.