Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

COVID-19 a rekrutacja 2020

Kategoria: Biznes

Pandemia koronawirusa zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków i strukturę sprzedaży w branży FMCG. Mimo, że sklepy spożywcze pozostały otwarte, wartość sprzedaży e-Commerce produktów szybkozbywalnych zanotowała gigantyczne wzrosty, przekraczające kilkaset procent.

Zawirowania związane z dostępnością produktów, terminowością dostaw, gwałtowną zmianą systemu pracy, wymusiły na producentach rewizję ich długofalowej strategii rozwoju. A potem rewizję rewizji. I kolejną. Sytuacja rynkowa wciąż zmienia się niezwykle dynamicznie i wpływa na decyzje biznesowe oraz kadrowe podejmowane przez kluczowych graczy FMCG.

Wejście w on-linie

Zaczynając od przejścia na rekrutację on-line, poprzez zdalne wdrożenie do pracy, kończąc na budowaniu relacji na odległość, firmy przedefiniowują swoje podejście do zasobów ludzkich. Zmieniają się również ich potrzeby kadrowe – niemal każda licząca się firma inwestuje obecnie w rozwój działań e-commerce oraz szuka specjalistów i ekspertów, którzy pomogą jej odnaleźć się na tym rynku. Osoby sprawnie poruszające się po onlinie, z doświadczeniem w budowaniu marketplace’ów, mogą przebierać w ofertach. Międzynarodowe koncerny, którym centrale zamroziły możliwość zatrudniania nowych pracowników, szukają ratunku w wewnętrznych przesunięciach i awansach.

Modyfikacje stanowiskowe

Pomijając szereg stanowisk tworzonych z myślą o sprzedaży, wsparciu sprzedaży i marketingu on-line, wyraźnie wzrosła w ostatnich miesiącach liczba rekrutacji strategicznych ról w sprzedaży tradycyjnej.  – Producenci FMCG przypomnieli sobie w drugim kwartale mijającego roku, że rynek ten wciąż odpowiada za pokaźny obrót i ma potencjał rozwojowy. Zaobserwowaliśmy wówczas znaczący wzrost zainteresowania stanowiskami w sprzedaży key accounckiej i trade-marketingu w kanale Dystrybutorów ogólnopolskich. Szybciej też podejmowane są dotychczas odwlekane w czasie decyzje o zastąpienie osób o słabszych wynikach osobami z zewnątrz lub wewnątrzmówi Łukasz Przywóski, Managing Consultant w firmie doradztwa personalnego HRK.

Z kolei przyszłość sił terenowych w obecnym kształcie stoi pod znakiem zapytania. Wiele firm zastanawia się nad możliwością przesunięcia pracowników terenowych do firm outsourcingowych albo likwidacją części etatów. – Rozwiązanie takie pozwala przede wszystkim zoptymalizować koszty zatrudnienia i obniżyć koszty stałe, pozwala też szybko reagować na zmiany rynkowe i przesunięcia ciężaru sprzedaży między kanałami, regionami. Mamy wrażenie, że rok 2021 będzie stał pod znakiem rewolucji  w wielu rozpoznawalnych spółkach FMCGdodaje Przywóski.

Innym działem odczuwającym boleśnie skutki pandemii jest marketing – na rynku pojawia się obecnie mniej niż w ubiegłych latach atrakcyjnych ofert dla wykwalifikowanych Brand Managerów i Marketing Managerów. Część koncernów zrezygnowała w tym roku z innowacji i działań strategicznych na rzecz działań taktycznych pozwalających obronić wynik roczny. – W wielu wypadkach w pierwszej kolejności zostały obcięte budżety marketingowe. Odnosimy wrażenie, że sytuacja pomału się normalizuje, niemniej na rynku wciąż brakuje ciekawych ofert komentuje ekspert HRK.

Potrzeba zmian

Nieustannie najwięcej zmian i potrzeb jest w działach key accounckich. Doświadczone osoby z branży FMCG coraz częściej szukają możliwości wyjścia z niej i przejścia do elektroniki konsumenckiej, elektronarzędzi, DIY. Jak zauważa ekspert HRK, kandydaci są ciekawi świata i biznesu w nowych kategoriach, chcą poszerzać swoje horyzonty i rozwijać umiejętności w nowych obszarach. – Tymczasem firmy FMCG  usztywniają się w swoich oczekiwaniach co do kandydatów i szukając osoby na daną sieć handlową, biorą pod uwagę wyłącznie osoby znające tę sieć. Jest to z jednej strony zrozumiałe (krótszy czas wdrożenia, szybki zwrot z inwestycji), ale takie podejście stwarza szereg wyzwań rekrutacyjnych. Kandydatów do zmiany pracy oprócz wynagrodzenia i atrakcyjnej marki, motywują kwestie rozwojowe, w tym możliwość zmiany klientówpodsumowuje Przywóski.

Na rynku rekrutacyjnym czeka nas ekscytujący i nieprzewidywalny rok.  Zdaniem wielu rekruterów, ekspertów sprzedaży i wsparcia sprzedaży czeka wiele wyzwań i ciekawych projektów. Na pewno pojawią się nowe stanowiska zahaczające o on-line, ale część stanowisk w obecnej formule może okazać się zbędna.

Autor:HRK S.A.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Koronawirus

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.