Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Etykietowanie napojów spirytusowych – jak to robić dobrze i na czym polega? - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Oprócz napojów winiarskich i piwa na rynku mamy szeroką gamę innych napojów alkoholowych, które są dostępne dla konsumentów. Prawodawca bardzo dba o to, aby zabezpieczyć konsumenta pod każdym kątem i ściśle reguluje kwestie związane z napojami spirytusowymi, bo o nich właśnie mowa. Generalnie rzecz ujmując, żaden napój spirytusowy nie jest zakazany na rynku UE, o ile spełnia wymogi przewidziane do jego produkcji, jest bezpieczny do spożycia i opatrzony odpowiednią informacją dla konsumentów. Podmioty prowadzące przedsiębiorstwa spożywcze (np. producenci, importerzy) muszą dokładnie przeanalizować przepisy dotyczące etykietowania przed wprowadzeniem do obrotu w Unii Europejskiej jakiegokolwiek napoju spirytusowego lub żywności nawiązujących do napojów spirytusowych. Jest wiele obowiązków, którym taki podmiot musi sprostać, a należy do nich między innymi właśnie etykieta, na której skupiamy się w naszym artykule. Chcemy przedstawić w miarę możliwości jak najdokładniej wszelkie niuanse, ale też podstawowe informacje. Aby łatwiej było zrozumieć omawiane przez nas kwestie posługujemy się wieloma przykładami obrazującymi aktualne wymogi.

Z pełnej wersji artykułu dowiesz się:

  • jaka jest różnica między napojami alkoholowymi a napojami spirytusowymi?
  • jakie są podstawowe regulacje prawne dotyczące napojów spirytusowych?
  • co oznacza m.in. pojęcie „etykietowania”, czy „opisu”?
  • jakie są obowiązkowe i fakultatywne elementy etykiety napoju spirytusowego?

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: ETYKIETOWANIE NAPOJÓW SPIRYTUSOWYCH – JAK TO ROBIĆ DOBRZE I NA CZYM POLEGA?

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

Wybierz obszar: Prawo żywnościowe Przemysł napojowy Znakowanie żywności

Autor: Andrzej Skrobiszewski

Andrzej Skrobiszewski

Andrzej Skrobiszewski jest menedżerem i ekspertem z udokumentowanymi sukcesami w realizacji projektów B+R. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie z zakresu tworzenia i wdrażania innowacyjnych oraz rozwojowych rozwiązań. Dodatkowo swoje umiejętności w biznesie stale rozszerza w obszarze zarządzania projektami, sprawozdawczości czy raportowania. Co-founder R&D Hub Sp. z o.o, której główną częścią działalności jest realizacja projektów rozwojowych oraz innowacyjnych, jak również doradztwo w zakresie prawa żywnościowego, własności intelektualnej czy prawa nowych technologii. Spółka zajmuje się również obsługą administracyjną, tworzeniem dokumentacji projektowej czy kompleksową obsługą sprawozdawczą na rzecz klientów. Ponadto współtwórca Fundacji R&D Hub, która skupia się na dostarczeniu polskiemu społeczeństwu wiedzy na temat: innowacji, przemysłu 4.0, zero waste, gospodarki obiegu zamkniętego, rynku rolno-spożywczego i rolnictwa, społecznych i gospodarczych konsekwencji wprowadzenia modelu
niemarnowania żywności.
Kontakt: andrzej.skrobiszewski@rdhub.pl
andrzej.skrobiszewski@fundacjardhub.pl
https://rdhub.pl/
https://fundacjardhub.pl/

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.