Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Informacje branżowe #mleko i jego przetwory, lipiec 2022

Kategoria: Biznes

Eksport produktów mleczarskich z Polski o 44% wyższy niż przed rokiem

Według najnowszego raportu USDA w drugiej połowie 2022 r. podaż mleka u największych eksporterów prawdopodobnie będzie nadal napięta, ponieważ gorące, suche warunki w Unii Europejskiej zwiększają dyskomfort krów i wpływają na ich wydajność. Ponadto zmniejszająca się rentowność produkcji mleka w Argentynie spowoduje, że wzrost produkcji będzie ograniczony. USDA oczekuje się, że mniejsze dostawy w UE i Argentynie z nawiązką zrównoważy poprawiająca się produkcja w pozostałych regionach. W Nowej Zelandii wilgotność gleby w ostatnich miesiącach znacznie się poprawiła, a prognozy na wrzesień sugerują, że opady deszczu nadal będą w normie lub powyżej normy, co powinno przyczynić się do poprawy wydajności krów w kolejnych miesiącach. Dodatkowo, cena mleka płacona przez Fonterra nadal jest wysoka. Podobnie w Australii, oczekuje się, że korzystne warunki i wysokie ceny poprawią produkcję w kolejnych miesiącach. W przypadku Stanów Zjednoczonych oczekuje się, że stabilne pogłowie krów i wzrastająca wydajność, pozwolą w II połowie 2022 r. osiągnąć produkcję na poziomie wyższym niż przed rokiem. W całym 2022 r. eksperci USDA oczekują, że produkcja mleka u największych eksporterów zmniejszy się w skali roku o 1%.

Danone podniósł prognozy przychodów po dobrym II kwartale 2022 r.

W opublikowanym półrocznym raporcie Danone podniósł prognozy wzrostu przychodów w 2022 r. po tym, jak odnotował 7,7% wzrost (r/r w porównywalnym ujęciu) sprzedaży w drugim kwartale. Ceny sprzedaży produktów wzrosły o 6,1% a wolumen o 1,3%. Sprzedaż w II kwartale wzrosła przede wszystkim dzięki silnemu popytowi na żywność dla dzieci i wodę butelkowaną, mimo podwyżek cen. Danone, który jest największym na świecie producentem jogurtów, oczekuje że w całym 2022 r. wzrostu sprzedaży wyniesie 5-6% (w porównywalnym ujęciu), w porównaniu do wcześniejszej prognozy 3-5%. Marża operacyjna w pierwszym półroczu spadła do 12,1% z 13,1% w pierwszej połowie 2021 r. z powodu wyższej inflacji kosztów produkcji. Firma oczekuje, że całoroczna powtarzalna marża operacyjna wyniesie powyżej 12%, w porównaniu z 13,7% w 2021 roku.

Źródło: www.agronomist.pl

Autor:BNP Paribas
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.