Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jakość produktów spożywczych jednym z filarów konkurencyjności

Kategoria: Procesy i Technologie

Jakość produktu jest jednym z najczęściej analizowanych czynników konkurencyjności. Zazwyczaj konkurencyjność traktuje się wprost jako pochodną jakości oferowanych produktów. Jak w takim razie zaprojektować i wdrożyć efektywny proces zarządzania jakością w przemyśle spożywczym?

Zachęcamy do zapoznania się z rozwiązaniami z których korzysta europejski lider produkcji świeżych sałatek typu convenience - Grupa Eisberg.

Chrupiące i zdrowe: w każdej zbilansowanej diecie sałaty i warzywa zajmują miejsce szczególne. Żeby te delikatne produkty mogły w pełnej świeżości trafić na stół, producent musi wykazać się doświadczeniem i właściwym zarządzaniem jakością. Szwajcarska grupa eisberg, posługując się Systemem CSB, ściśle kontroluje swoje produkty – od upraw aż do zapakowanego artykułu.

Pracownicy grupy eisberg pierwsze kontrole przeprowadzają bezpośrednio na polach upraw u 100 europejskich producentów rolnych. Wyposażeni w laptopy, wykorzystują webową aplikację CSB w celu rejestracji cech jakościowych i ilościowych surowca. Przez internet łączą się z systemem centralnym, gdzie znajdują wszystkie ważne informacje o listach dostawców, zleceniach, produktach, numerach dokumentów dostaw i danych bazowych. Według zapisanych w Systemie procedur kontrolerzy sprawdzają masę, długość głąba, temperaturę oraz inne dokładnie zdefiniowane parametry. Z chwilą archiwizacji danych kontroli w systemie, są one natychmiast dostępne w zakładach produkcyjnych. Znamy wartości naszego surowca zanim trafi on do naszych przetwórni w Szwajcarii, Polsce, na Węgry i do Rumunii. W ten sposób możemy nie tylko wydajniej planować naszą produkcję, lecz także lepiej ocenić naszych dostawców – wyjaśnia Peter Ettrich, szef działu IT.

W każdym zakładzie produkcyjnym surowiec jest ponownie kontrolowany. Przy każdym punkcie przyjęcia są zainstalowane stacje IT z ekranami dotykowymi, które umożliwiają rejestrację danych online wraz z przejęciem ich do centralnego systemu ERP. Dla każdego zlecenia wyświetlają się typowe zdjęcia produktów, dzięki czemu pracownicy mają ułatwione zadanie ich oceny. W ramach analiz porównawczych między rejestracją na polu upraw a rejestracją podczas przyjęcia surowca do zakładu można stwierdzić, czy towar w drodze do firmy eisberg nie uległ zmianie jakościowej. Każdy surowiec przechodzi przez 15 kontroli zanim zostanie dopuszczony do produkcji. Po pozytywnej kontroli, oprogramowanie generuje etykietę na palety wraz ze wszystkimi istotnymi danymi oraz numerem identyfikacyjnym, który znajduje się przy artykułach podczas całego procesu produkcyjnego. W razie zidentyfikowania odchyleń od przyjętej normy, System CSB automatycznie generuje propozycje reklamacji i na nowo wprowadza surowiec na listę zamówień zaopatrzeniowych.) Konsekwentna orientacja na jakość sprawia, że eisberg jest wiodącym europejskim dostawcą potraw na bazie sałat. Klienci tacy jak McDonald, Aldi, Tesco i wielu innych mają asortyment eisberg w swojej stałej ofercie od wielu lat. O ich jakości świadczą również certyfikaty ISO 9001/14001, British Retail Consortium (BRC) i Supplier’s Quality Mana-gement Systems (SQMS/ McDonalds), a także restrykcyjne przestrzeganie zasad HACCP.

Dokładne pod względem wsadów dokumentowanie kroków produkcyjnych

W dziale produkcji w użyciu są najnowocześniejsze urządzenia i maszyny. Produkuje się tutaj ponad 2000 różnych artykułów, rocznie zakład opuszcza 20 mln kg gotowych sałat i sałatek na bazie sałaty. Do tego dochodzą perfekcyjnie skomponowane dresingi i innowacje produktowe, tj. BBQ Grill Mix na tackach aluminiowych. Przy dzieleniu sałat po rozcięciu osoba sortująca „optycznie” kontroluje, czy na produktach nie występują ciała obce. Odbywa się płukanie na zimno, suszenie i pakowanie. Jakość półproduktu i pro-duktu końcowego jest sprawdzana przed kompletacją i wysyłką towaru. Podczas wszystkich etapów produkcyjnych System CSB efektywnie wspiera pracowników w wielu punktach rejestracji danych.
Stefan Flick – szef działu ERP mówi: W punktach rejestracji, tzw. informacyjno-kontrolnych, pracownicy mają wszystkie informacje pod ręką: są to ilości produkcyjne, receptury, wskazania technologiczne itp. System jest łatwy w obsłudze i skrojony na nasze potrzeby jeśli chodzi o wysoką produktywność. Za pomocą oprogramowania gwarantuje się też bezbłędną kontrolę pochodzenia wszystkich produktów – przyjęcie dostaw, procesy produkcyjne i wysyłka towarów są dokładnie protokołowane pod względem wsadu. W razie potrzeby w każdej chwili można dowieść, jaki surowiec w jakiej serii produkcyjnej został przetworzony.

Przejrzyste analizy i raporty

W przedsiębiorstwie eisberg, System CSB obsługuje nie tylko procesy w obszarze zarządzania jakością i kontroli pochodzenia. Od 2007 r. oprogramowanie branżowe steruje prawie wszystkimi obszarami przedsiębiorstwa. Po udanym projekcie pilotażowym w węgierskim zakładzie, odbyła się implementacja oprogramowania w pozostałych zakładach. Z 400 zatrudnionych pracowników ponad 100 osób regularnie pracuje z oprogramowaniem. Warto zaznaczyć, że przy obsłudze informatycznej całego zakładu pracują tylko 3 osoby w dziale IT. A przecież nasz system odwzorowuje procesy operacyjne i strategiczne w skali międzynarodowej i w wielu wersjach językowych – mówi Peter Ettrich.
Inną zaletą są np. analizy w obszarze centralnego zaopatrzenia w surowiec, odbywające się w zakładzie w Hiszpanii. Ponieważ producent kalkuluje koszty co do centa, kierownicy działu zaopatrzenia i zakupów potrzebują szczegółowe i dokładne co do dnia statystyki o dostawcach, ilościach i cenach. Nie lada wyzwaniem jest zintegrowanie w jednolitej bazie danych pięciu zakładów produkcyjnych. Dla oprogramowania nie stanowi to trudności: Nasz centralnie zorganizowany dział zakupów podejmuje słuszne i szybkie decyzje na bazie kompleksowych informacji. System informacji wydziałowej pozwala na szczegółowy wgląd w dane o całej grupie eisberg. Bez integracji wszystkich obszarów przedsiębiorstwa w jednym oprogramowaniu nie byłoby takiej przejrzystości – mówi Peter Ettrich.

Zachęcamy do poznania kolejnych projektów referencyjnych
oraz profilu LinkedIn CSB-System Polska.

Wybierz temat: Procesy i Technologie

Autor: Adrian Bogacz - konsultant ds. sprzedaży

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.