Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Niedziele handlowe - dynamika sektora FMCG

Kategoria: Biznes

Handel detaliczny w Polsce mierzy się od marca 2018 roku z nową rzeczywistością, którą kształtują ograniczenia w handlu w niedzielę. W jaki sposób odbiło się to na wynikach sprzedaży kategorii FMCG? Komentuje Joanna Rogalska – client director w Nielsenie.

Ocena nie jest jednoznaczna. Z jednej strony wzrost sprzedaży w okresie od początku roku do lipca wyniósł +5,4%, a w samym okresie obowiązywania zakazu +5,7%, z drugiej jednak strony niewątpliwie na wynik ten miała wpływ dobra pogoda, która pozytywnie wpłynęła na sprzedaż wielu kategorii koszyka spożywczo-chemicznego oraz papierosów.

Dynamika sprzedaży

Niemniej jednak nie wszystkie kanały dystrybucji w równym stopniu są beneficjentami tego wzrostu. Największą dynamikę sprzedaży odnotowują stacje benzynowe, dla których ograniczenia w handlu przyniosły wzmocnienie wcześniej obserwowanego już intensywnego rozwoju sprzedaży produktów FMCG, ale wzrost sprzedaży był również udziałem średnich sklepów spożywczych oraz sklepów ze słodyczami i alkoholem.

Kanałem odnotowującym wyższą dynamikę sprzedaży wartościowej po wprowadzeniu regulacji są także dyskonty, które istotnie zwiększyły w tym czasie swoje wydatki reklamowe, a także dzięki podjętym działaniom zdołały przyciągnąć więcej konsumentów w czwartek, piątek i sobotę.

Pomimo możliwości prowadzenia sprzedaży w niedziele z ograniczeniami w handlu przez część sklepów małoformatowych, to nie ostatni dzień tygodnia w tych tygodniach miał kluczowy wpływ na ich obroty. Już przed nowymi regulacjami znaczenie niedziel w całym tygodniu handlowym było proporcjonalnie niższe, a teraz dodatkowo jeszcze uległo zmniejszeniu. Decydujące jest, które sklepy zdołają zachęcić konsumentów do zakupów od czwartku do soboty.

Autor: Nielsen

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.