Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Orzeczenie ws sprzedaży suplementów diety przez Internet

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Opublikowano uzasadnienie do wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 19 listopada 2019 r. (II SA/Bk 590/19). Orzeczenie to dotyczy obowiązku udostępnienia informacji na temat żywności opakowanej przed ostatecznym dokonaniem zakupu przez konsumenta, w tym przypadku sprzedaży suplementów diety przez Internet. Warto wspomnieć, że kontrola poprzedzająca wydanie decyzji została wszczęta na skutek interwencji konsumenckiej

W tej sprawie Sąd Administracyjny stwierdził, że:

  • „Należy zgodzić się z organem, że kontrola nie musiała polegać na próbie kupna produktu, ponieważ kontrolą objęta została prezentacja i reklama produktów - suplementów diety, w szczególności pod kątem tego, czy zawiera wszystkie wymagane prawem obowiązkowe informacje, które powinny zostać udostępnione konsumentowi przed podjęciem decyzji o zakupie […]”
  • „Należy zgodzić się z tezami organu, że w świetle art. 14 ust. 1 rozporządzenia nr 1169/2011 (sprzedaż na odległość), wszystkie obowiązkowe informacje na temat żywności opakowanej zamieszczane na stronie internetowej powinny być dostępne dla konsumenta zanim zdecyduje się on przystąpić do zakupu. Zwrot "dostępne przed ostatecznym dokonaniem zakupu" należy odnieść do podjęcia przez konsumenta decyzji o przystąpieniu do zakupu. Powyższe służyć ma niewątpliwie dokonywaniu świadomych wyborów przez konsumenta.”
  • „Bez znaczenia w takiej sytuacji są argumenty skargi wskazujące, że momentem zakupu produktu było odebranie paczki przez klienta od kuriera i uiszczenie płatności, klient natomiast miał przed zapłatą otrzymywać etykietę z pełną właściwą informacją na temat kupionego suplementu. Takie postępowania stoi w sprzeczności z przepisami prawa dotyczącymi przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, ponieważ już przed podjęciem decyzji odnośnie kupna określonego suplementu konsument powinien mieć możliwość zapoznania się z pełną i właściwą informacją na temat produktu, aby w pełni świadomie dokonać jego ewentualnego kupna. Niezależnie od powyższego, obowiązkowe informacje na temat żywności muszą znajdować się także w materiałach towarzyszących sprzedaży na odległość, bądź alternatywnie - być dostarczane z użyciem innych właściwych środków wyraźnie określonych przez dany podmiot prowadzący przedsiębiorstwo spożywcze.”

www.food-law.pl 

Autor:Centrum Prawa Żywnościowego
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Suplementy diety

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.