Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Pilotaż systemu „eco impact” na etykietach brytyjskiej żywności

Kategoria: Opakowania

Wielka Brytania wprowadza system eco impact na opakowaniach żywności i napojów, aby umożliwić konsumentom dokonywanie wyborów bardziej przyjaznych dla środowiska. System ten został opracowany przez Foundation Earth, organizację non-profit przy wsparciu brytyjskiego rządu, globalnego giganta spożywczego Nestlé i brytyjskich marek, m.in. Marks & Spencer, Sainsbury's, Co-op i Costa Coffee.

Pilotażowe wprowadzenie tego oznakowania jesienią obejmie gamę produktów spożywczych i napojów, które zostaną opatrzone po raz pierwszy znakiem systemu eco impact z przodu opakowania, oceniającego wpływ każdego produktu na środowisko i umożliwiającego klientom łatwą ocenę, czy kupują towary, które mają niski ślad węglowy od dostawców zaangażowanych w kwestie zrównoważonego rozwoju.

Oczekuje się, że etykiety z tym systemem wstrząsną łańcuchami dostaw w przemyśle spożywczym i napojowym oraz zachęcą producentów do większej innowacyjności i zaangażowania w zmniejszenie ich wpływu na środowisko.

Produkty zostaną podzielone na poziomy oznaczone od A do G i oznaczone kolorami, z zielonym zarezerwowanym dla produktów najbardziej przyjaznych dla środowiska, a czerwonym dla najmniej, w oparciu o system opracowany przez firmę konsultingową Mondra.

Przemysł spożywczy jest odpowiedzialny za do 37% emisji gazów cieplarnianych

Produkcja żywności jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do emisji dwutlenku węgla i utraty bioróżnorodności. Międzyrządowy Zespół ONZ ds. Zmian Klimatu twierdzi, że przemysł spożywczy jest odpowiedzialny za do 37% emisji gazów cieplarnianych i że bez interwencji prawdopodobnie wzrośnie ona o 30% do 2050 r. ze względu na wzrost liczby ludności.

Przy opracowywaniu systemu eco impact Foundation Earth zgromadziło kluczowych graczy z dziedziny nauki o żywności, produkcji żywności i sprzedaży detalicznej, a projekt częściowo finansowany jest przez inicjatywę Komisji Europejskiej na rzecz innowacji żywności EIT Food.

Andy Zynga, dyrektor naczelny EIT powiedział: „Foundation Earth jest kulminacją lat pracy naszego konsorcjum EIT Food z Uniwersytetem Oksfordzkim. Wprowadza wiarygodny i przejrzysty system etykietowania produktów spożywczych z przodu opakowania na całym kontynencie”.

Program pilotażowy systemu znakowania będzie prowadzony równolegle z dziewięciomiesięcznym projektem badawczym, który połączy metodę Mondra z programem opracowanym przez belgijski uniwersytet KU Leuven oraz hiszpańską agencję badawczą AZTI w celu stworzenia systemu oceny ekologicznej nadającego się do użytku w całej Europie do 2022 r.

Foundation Earth była pomysłem przedsiębiorcy Denisa Lynna, który zginął niedawno w wypadku na quadzie. Firma Lynn Finnebrogue Artisan jest właścicielem marki bekonu Naked, która od września dołączy do Meatless Farm, Greencore, Mash Direct i Good Little Company i zamieszcza znakowanie eco impact na swoich produktach.

Poseł Partii Pracy Luke Pollard, sekretarz stanu ds. środowiska, żywności i spraw wiejskich, powiedział: „Ludzie chcą zrobić wszystko, co w ich mocy, aby poradzić sobie z kryzysem klimatycznym i pomóc środowisku. Ale w tej chwili nie mają informacji, których potrzebują, aby dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów zakupowych. Chcę wyraźniejszego oznakowania poświadczeń dotyczących emisji dwutlenku węgla i wpływu na środowisko, aby ludzie mogli wspierać marki i produkty, które postępują w trosce o naszą planetę”.

Źródło: https://amp-theguardian-com.cdn.ampproject.org/c/s/amp.theguardian.com/business/2021/jun/27/traffic-light-system-of-eco-scores-to-be-piloted-on-british-food-labels

Wybierz obszar: Bezpieczeństwo żywności Eko Opakowania

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn