Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Pilotaż systemu „eco impact” na etykietach brytyjskiej żywności

Kategoria: Opakowania

Wielka Brytania wprowadza system eco impact na opakowaniach żywności i napojów, aby umożliwić konsumentom dokonywanie wyborów bardziej przyjaznych dla środowiska. System ten został opracowany przez Foundation Earth, organizację non-profit przy wsparciu brytyjskiego rządu, globalnego giganta spożywczego Nestlé i brytyjskich marek, m.in. Marks & Spencer, Sainsbury's, Co-op i Costa Coffee.

Pilotażowe wprowadzenie tego oznakowania jesienią obejmie gamę produktów spożywczych i napojów, które zostaną opatrzone po raz pierwszy znakiem systemu eco impact z przodu opakowania, oceniającego wpływ każdego produktu na środowisko i umożliwiającego klientom łatwą ocenę, czy kupują towary, które mają niski ślad węglowy od dostawców zaangażowanych w kwestie zrównoważonego rozwoju.

Oczekuje się, że etykiety z tym systemem wstrząsną łańcuchami dostaw w przemyśle spożywczym i napojowym oraz zachęcą producentów do większej innowacyjności i zaangażowania w zmniejszenie ich wpływu na środowisko.

Produkty zostaną podzielone na poziomy oznaczone od A do G i oznaczone kolorami, z zielonym zarezerwowanym dla produktów najbardziej przyjaznych dla środowiska, a czerwonym dla najmniej, w oparciu o system opracowany przez firmę konsultingową Mondra.

Przemysł spożywczy jest odpowiedzialny za do 37% emisji gazów cieplarnianych

Produkcja żywności jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do emisji dwutlenku węgla i utraty bioróżnorodności. Międzyrządowy Zespół ONZ ds. Zmian Klimatu twierdzi, że przemysł spożywczy jest odpowiedzialny za do 37% emisji gazów cieplarnianych i że bez interwencji prawdopodobnie wzrośnie ona o 30% do 2050 r. ze względu na wzrost liczby ludności.

Przy opracowywaniu systemu eco impact Foundation Earth zgromadziło kluczowych graczy z dziedziny nauki o żywności, produkcji żywności i sprzedaży detalicznej, a projekt częściowo finansowany jest przez inicjatywę Komisji Europejskiej na rzecz innowacji żywności EIT Food.

Andy Zynga, dyrektor naczelny EIT powiedział: „Foundation Earth jest kulminacją lat pracy naszego konsorcjum EIT Food z Uniwersytetem Oksfordzkim. Wprowadza wiarygodny i przejrzysty system etykietowania produktów spożywczych z przodu opakowania na całym kontynencie”.

Program pilotażowy systemu znakowania będzie prowadzony równolegle z dziewięciomiesięcznym projektem badawczym, który połączy metodę Mondra z programem opracowanym przez belgijski uniwersytet KU Leuven oraz hiszpańską agencję badawczą AZTI w celu stworzenia systemu oceny ekologicznej nadającego się do użytku w całej Europie do 2022 r.

Foundation Earth była pomysłem przedsiębiorcy Denisa Lynna, który zginął niedawno w wypadku na quadzie. Firma Lynn Finnebrogue Artisan jest właścicielem marki bekonu Naked, która od września dołączy do Meatless Farm, Greencore, Mash Direct i Good Little Company i zamieszcza znakowanie eco impact na swoich produktach.

Poseł Partii Pracy Luke Pollard, sekretarz stanu ds. środowiska, żywności i spraw wiejskich, powiedział: „Ludzie chcą zrobić wszystko, co w ich mocy, aby poradzić sobie z kryzysem klimatycznym i pomóc środowisku. Ale w tej chwili nie mają informacji, których potrzebują, aby dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów zakupowych. Chcę wyraźniejszego oznakowania poświadczeń dotyczących emisji dwutlenku węgla i wpływu na środowisko, aby ludzie mogli wspierać marki i produkty, które postępują w trosce o naszą planetę”.

Źródło: https://amp-theguardian-com.cdn.ampproject.org/c/s/amp.theguardian.com/business/2021/jun/27/traffic-light-system-of-eco-scores-to-be-piloted-on-british-food-labels

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Eko Opakowania

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.