Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Podsumowanie Carbon Footprint Summit 2022

Kategoria: Biznes

W dniach 7-8 października w Krakowie odbyła się 3. edycja międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit, którego hasłem przewodnim stała się RÓWNOWAGA. W ramach ścieżek tematycznych #idea #facts #tech zaproszeni eksperci rozmawiali o tym, jak biznes, środowisko naukowe, technologia oraz aktywizm mogą się przenikać, by ograniczać ślad węglowy.

Podczas konferencji prasowej otwierającej wydarzenie miała miejsce premiera ogólnopolskiego badania postaw ekologicznych “Co Polki i Polacy sądzą o śladzie węglowym”. Badanie, prezentujące wyniki rocznych badań na temat świadomości społeczeństwa w zakresie śladu węglowego oraz ESG, zostało przeprowadzone przez Fundację w partnerstwie z Polskim Panelem Narodowym oraz Kołem Naukowym Studentek i Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego.

- Jak wynika  z  raportu,  zaangażowanie  Polek  i Polaków w ograniczenie śladu węglowego jest stosunkowo niskie, wiele osób deklaruje też niskie poczucie sprawczości i utratę W obliczu problemów ludzie zatracają poczucie sprawczości, dlatego potrzebne są rozwiązania systemowe - mówiła prof. Katarzyna Jasikowska z Rady Klimatu przy Instytucie Socjologii UJ.

Ważnym punktem konferencji prasowej była premiera certyfikatu Carbon Footprint Approved - międzynarodowego znaku towarowego przyznawanego dla produktów i usług, które podczas procesu wytworzenia i dostarczenia wykorzystują optymalizację śladu węglowego. Pierwszy certyfikat Carbon Footprint Approved przyznano firmie Fakro.

Pierwszy panel dyskusyjny poświęcono tematyce ESG. Prelegenci wymieniali opinie, czy raportowanie ESG jest obecnie elementem wizerunku firm, obowiązkiem czy przemyślaną strategią rozwoju.

- Na podstawie przeprowadzonych przez nas badań nasuwa się dość smutny wniosek, że spółki nie widzą potrzeby raportowania informacji niefinansowych. Zbyt duża ilość regulacji też nie ułatwia sytuacji. Świadomość raportowania ESG jest na niskim poziomie, zwłaszcza w spółkach, które  uważają  się  za  “czyste”,  bo  wychodzą  z  założenia,  że  nie  szkodzą środowisku.  Osoby  stojące  na  czele  spółek  znaczenie  bardziej  przejmują  się  tym,  czego oczekują od nich klienci, i zazwyczaj ten czynnik skłania ich do przygotowania raportów niefinansowych - mówił Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

- ESG podejmuje próbę usystematyzowania pojęć, wprowadza konkretne dane, wymóg kwantyfikowania. Jest to ogromna zmiana, ponieważ obecnie raporty  ESG  obejmują bardzo szerokie spektrum działań, powiększone o kapitał ludzki - zauważyła Zofia Dzik z Humanities Institute.

W panelu “Od technologii do ekonomii” omawiano niezależność energetyczną przedsiębiorstw oraz wprowadzone i planowane zmiany legislacyjne.

- Zarządzanie przedsiębiorstwem w Polsce jest trudne, niezależnie od opcji politycznej. Nie możemy spokojnie przygotować się na czas kryzysu, dlatego inwestycje w OZE wydają się dzisiaj konieczne ze względów bezpieczeństwa - komentował Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy.

Patrycja Wysocka z kancelarii Kos Kubas Gałkowski. Adwokaci oraz Honorata Ścisłowicz z kancelarii HOSS Advisory zgodnie przyznały, że w polskim prawie brakuje jasnych norm lub całkowitych regulacji dla przedsiębiorstw, zwłaszcza w zakresie energetyki rozproszonej. Przedsiębiorcy oczekują instrumentu wspierającego tego typu inwestycje, jest też spora potrzeba w zakresie tarczy energetycznej dla przedsiębiorstw.

Osobną dyskusję panelową poświęcono tematowi Organizacji w równowadze, w której poruszono   kwestie   dobrostanu   pracowniczego,   work-life   balance   oraz   employer brandingu.

- Pandemia przyniosła przewartościowanie w firmach. W ankietach badawczych pracownicy zaczęli wymieniać potrzebę poczucia sensu, zwłaszcza młodsze pokolenie. Docenia się ludzi z większym doświadczeniem, ale jednocześnie młodzi pracownicy chcą brać na siebie coraz większą odpowiedzialność - zauważyła Zofia Rogala z Humanites Institute.

- Teraz na rynek pracy wchodzi pokolenie Z, które inwestuje w swoje kompetencje, chce się rozwijać. Pracownicy coraz częściej oczekują szkoleń w zakresie kompetencji miękkich, ale też benefitów dopasowanych do ich potrzeb - mówiła Hanna Ryza-Michalik z Columbus Energy.

Ekscytujący okazał się panel dziennikarski “Media dla klimatu. Dziennikarstwo interwencyjne czy edukacyjne”, prowadzony przez Joannę Korgul - red. naczelną portalu Świat OZE partnera medialnego CSF.. Dziennikarze z redakcji: WNP, 300Gospodarka, Gazeta Wyborcza, Uwaga TVN czy Meloradio dyskutowali o różnych potrzebach komunikacyjnych, ale też o języku, odbiorcach i przekazie.

- Dziennikarz musi przede wszystkim wiedzieć o czym pisze i do kogo, ale też musi mieć świadomość, że jego słowo ma wartość. Odpowiedzialność za słowo powinna być dziś kluczowa, bo w sposób świadomy edukujemy społeczeństwo, ale oczekujemy też pewnych reakcji - mówił Wojciech Żurawski z redakcji WNP.

- Dziennikarstwo interwencyjne to duży i potrzebny obszar tego zawodu, bo państwo nie jest zainteresowane troską o klimat. Bezsilni mieszkańcy z różnych miejscowości są niezrozumiani przez władze i dlatego zwracają się do nas z prośbą o interwencję. Nie zmienimy  systemu,  ale  widać  już  zmiany  w  nastawieniu  obecnego  pokolenia.  Ludzie reagują, protestują do lokalnych władz, interweniują. Naszą rolą, jako dziennikarzy, jest tylko to zweryfikować. Ale jednocześnie budzić świadomość, tłumaczyć, że to co się dzieje, to już jest kryzys klimatyczny - przekonywała Anna Barańska-Całek, reporterka Uwaga TVN.

- Media powinny  tłumaczyć kontekst, pokazywać zjawisko całościowo. Nie docaniamy też innych  emocji  niż  strach  –  trzeba  pisać  tak,  żeby  pobudzić  również  pozostałe  emocje. Trzeba się uczyć języka czytelników i dostosowywać do nich przekaz - twierdziła Anita Dmitruczuk, dziennikarka Gazety

Zdaniem Kamili Wajszczuk z serwisu 300Gospodarka, we współczesnym dziennikarstwie warto wykorzystać trend szybkiego przekazywania informacji, widoczny w mediach społecznościowych. - Pewne tematy trzeba przekazywać jako fakty, ale prosić o komentarz ekspertów,  a  nie  przypadkowych  ludzi.  Potrzebujemy  komunikacji,  która  zwróci  uwagę czytelnika, także w tematach związanych z klimatem - mówiła Dziennikarka.

W bogatym programie pierwszego dnia Carbon Footprint Summit znalazły się również: warsztat ESG, oparty na szczegółowej analityce emisyjności organizacji, hackathon eco-tech oraz finał konkursu Carbon Footprint Challenge Awards 2022, w którym przyznano nagrody w 5 kategoriach: innowacja technologiczna, promotor nauki i wiedzy, eko influencer roku, zielona gmina oraz świadomy pracodawca.

Drugi dzień CFS był bardziej lifestylowy, z zabawami edukacyjnymi, grą miejską, warsztatami dla dzieci, strefą dobrostanu i strefą sharingową. Festiwal zakończył się koncertem finałowym Zielonej Partytury, z udziałem: Misi Furtak, zespołu “Niemoc”, Kachy Kowalczyk z “Coals” oraz Joann Longić z “Tęskno”.

Przypomnijmy, że Carbon Footprint Summit jest organizowany przez krakowską fundację Carbon Footprint Foundation, która specjalizuje się w realizacji projektów społecznych i komercyjnych, analizując ślad węglowy produktów, usług, procesów oraz wydarzeń. W ramach celów statutowych fundacja promuje edukację klimatyczną i ekologiczną, rozwijając projekty dla odpowiedzialnego biznesu, takie jak np. Karta Zielonej Transformacji czy Zielony Ślad.

Wybierz temat: Kongresy i Targi

Autor: Carbon Footprint Foundation

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.