Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Produkty fermentowane podbijają zachodnie rynki

Kategoria: Biznes Fakty, Składniki Żywności

Spotkanie dwóch wielkich trendów

Żywność fermentowana powraca na rynki państw zachodnich, idealnie wpasowując się w dwie rosnące gwałtowanie tendencje rynkowe: popyt na żywność „naturalną” oraz chęć spożywania produktów o właściwościach prozdrowotnych. Jako że pokarmy sfermentowane powstają w procesie naturalnym, wychodzą one naprzeciw popularnemu wśród konsumentów trendowi „czystej etykiety” – nie zawierają bowiem sztucznych dodatków ani konserwantów. Według zeszłorocznej ankiety przeprowadzonej przez specjalistów z Ingredient Communication, 73% badanych zadeklarowało gotowość do zapłacenia wyższej ceny za produkty, które zawierają znane i wzbudzające zaufanie składniki.

Liczne korzyści zdrowotne

Fermentacja niesie ze sobą liczne korzyści zdrowotne. Żywność poddana temu procesowi zawiera enzymy, kwasy tłuszczowe omega-3, probiotyki oraz witaminy z grupy B. Szeroki wachlarz produktów fermentowanych, począwszy od warzyw, przez różnego rodzaju napoje, aż po przetwory mleczne, kojarzony jest powszechnie również z poprawą funkcji trawiennych. „Rosnąca świadomość konsumentów w zakresie «zdrowia jelit» oraz ogólnie pojętego dobrobytu i zdrowia to główne czynniki wpływające na powrót zainteresowania żywnością fermentowaną”, mówi Bobby Verghese, analityk rynkowy z GlobalData.

Szansa na innowacje

W Europie fermentacja wykorzystywana jest przede wszystkim w przemyśle mleczarskim. Jednak rosnące zapotrzebowanie na produkty roślinne sprawia, że ogromny potencjał drzemie również w mniej popularnych pod tym względem obszarach branży spożywczej. „Przyszłością produktów fermentowanych będą alternatywy dla jogurtów i napojów mlecznych. Można również spodziewać się zwiększonego popytu na fermentowane soki owocowe, napoje białkowe oraz zbożowe”, mówi Didier Carcano z DuPont Nutrition&Health.

„Czysta etykieta” i nowe opakowania

Aby ułatwić producentom żywności wyjście naprzeciw tym nowym tendencjom, DuPoint przygotował Danisco Vege Cultures – specjalny zestaw kultur bakteryjnych przeznaczonych do wykorzystania w produktach pochodzenia roślinnego. Popularność fermentacji stwarza również liczne możliwości dla przemysłu rybnego i mięsnego, dając producentom szansę na wpisanie się w trend „czystej etykiety” i rezygnację ze stosowania sztucznych konserwantów. „Rosnąca popularność żywności fermentowanej oznacza także konieczność opracowywania innowacyjnych opakowań, które będą stwarzać odpowiednie warunki dla mikroorganizmów w produktach spożywczych, zachowując przy tym walory estetyczne i użytkowe”, podkreślają analitycy GlobalData.

 

Źródło: https://www.foodnavigator.com/Article/2018/05/04/There-is-a-mega-trend-around-fermentation-The-rising-star-of-fermented-foods

Autor: Wojciech Grodzicki

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn