Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Produkty fermentowane podbijają zachodnie rynki

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Spotkanie dwóch wielkich trendów

Żywność fermentowana powraca na rynki państw zachodnich, idealnie wpasowując się w dwie rosnące gwałtowanie tendencje rynkowe: popyt na żywność „naturalną” oraz chęć spożywania produktów o właściwościach prozdrowotnych. Jako że pokarmy sfermentowane powstają w procesie naturalnym, wychodzą one naprzeciw popularnemu wśród konsumentów trendowi „czystej etykiety” – nie zawierają bowiem sztucznych dodatków ani konserwantów. Według zeszłorocznej ankiety przeprowadzonej przez specjalistów z Ingredient Communication, 73% badanych zadeklarowało gotowość do zapłacenia wyższej ceny za produkty, które zawierają znane i wzbudzające zaufanie składniki.

Liczne korzyści zdrowotne

Fermentacja niesie ze sobą liczne korzyści zdrowotne. Żywność poddana temu procesowi zawiera enzymy, kwasy tłuszczowe omega-3, probiotyki oraz witaminy z grupy B. Szeroki wachlarz produktów fermentowanych, począwszy od warzyw, przez różnego rodzaju napoje, aż po przetwory mleczne, kojarzony jest powszechnie również z poprawą funkcji trawiennych. „Rosnąca świadomość konsumentów w zakresie «zdrowia jelit» oraz ogólnie pojętego dobrobytu i zdrowia to główne czynniki wpływające na powrót zainteresowania żywnością fermentowaną”, mówi Bobby Verghese, analityk rynkowy z GlobalData.

Szansa na innowacje

W Europie fermentacja wykorzystywana jest przede wszystkim w przemyśle mleczarskim. Jednak rosnące zapotrzebowanie na produkty roślinne sprawia, że ogromny potencjał drzemie również w mniej popularnych pod tym względem obszarach branży spożywczej. „Przyszłością produktów fermentowanych będą alternatywy dla jogurtów i napojów mlecznych. Można również spodziewać się zwiększonego popytu na fermentowane soki owocowe, napoje białkowe oraz zbożowe”, mówi Didier Carcano z DuPont Nutrition&Health.

„Czysta etykieta” i nowe opakowania

Aby ułatwić producentom żywności wyjście naprzeciw tym nowym tendencjom, DuPoint przygotował Danisco Vege Cultures – specjalny zestaw kultur bakteryjnych przeznaczonych do wykorzystania w produktach pochodzenia roślinnego. Popularność fermentacji stwarza również liczne możliwości dla przemysłu rybnego i mięsnego, dając producentom szansę na wpisanie się w trend „czystej etykiety” i rezygnację ze stosowania sztucznych konserwantów. „Rosnąca popularność żywności fermentowanej oznacza także konieczność opracowywania innowacyjnych opakowań, które będą stwarzać odpowiednie warunki dla mikroorganizmów w produktach spożywczych, zachowując przy tym walory estetyczne i użytkowe”, podkreślają analitycy GlobalData.

 

Źródło: https://www.foodnavigator.com/Article/2018/05/04/There-is-a-mega-trend-around-fermentation-The-rising-star-of-fermented-foods

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.