Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
W dniach 17-19 września w łódzkiej Atlas Arenie odbyło się najważniejsze i największe wydarzenie branży ekoproduktów w Polsce: Targi natura FOOD & beECO.
Organizowana od blisko 15 lat impreza poświęcona jest żywności ekologicznej oraz produktom certyfikowanym, naturalnym, regionalnym i tradycyjnym wytwarzanym przez polskich, jak i zagranicznych producentów oraz przetwórców. W tym roku uczestniczyło w nich 150 firm, które zaprezentowały przed odwiedzającymi różnorodną ofertę.
Na stoiskach królowały pachnące miody, pyszne soki, tłoczone na zimno oleje, starannie wyselekcjonowane orzechy, zebrane w lasach i gospodarstwach ekologicznych aromatyczne mieszanki ziołowe, smakowite przetwory, zachwycające sery, nalewki, a nawet piwa staropolskie. Nie zabrakło wegańskich kosmetyków, naturalnych perfum, suplementów, gąbek czy wyrobów z kamionki i ceramiki. Uczestnicy targów mieli okazję zapoznać się z ich najlepszymi produktami wybranymi przez specjalistyczne jury. Złotym Medalem imprezy nagrodzono w tym roku m.in. Borówkowy Grzaniec Bezalkoholowy firmy Zielono Mi, Miody Suszka wzbogacone o orzechy laskowe, kakao i rokitnik, dzikie oregano górskie od grECO Products i innowacyjny pod każdym względem olej z pestek czarnej porzeczki zimno tłoczony firmy Olvita.
Te wszystkie produkty i atrakcje dodatkowe przyciągnęły do Atlas Areny tysiące zwiedzających, wśród których obok ekoentuzjastów i osób zainteresowanych zdrowym stylem życia znaleźli się również menedżerowie, rolnicy, producenci, przetwórcy, właściciele sklepów oraz dystrybutorzy żywności doceniający wysoką jakość i kunszt prezentowanej oferty.
Podczas tegorocznych Targów branżyści mieli okazję wziąć udział w szkoleniu ze skutecznego e-marketingu i budowania społeczności w social mediach oraz w kolejnej Akademii Biokuriera - mocno inspirującym spotkaniu poświęconym zagadnieniom handlu w ekobiznesie. W tym roku przygotowanym w partnerstwie z Fairtrade Polska. Nie zabrakło też atrakcji dla ekoentuzjastów. Magazyn „Hipoalergiczni” poprowadził już VI Forum Alergii, które skupiło się na odpowiedzi na pytanie „co jeść, a czego nie, żeby nie chorować?”. Z kolei Katarzyna Gubała, ekoosobowość znana z telewizji śniadaniowych, zabrała nas w smakowitą podróż po słodyczach wolnych od cukru. W trakcie warsztatów „wege w kwadrans” udowodniła, że przygotowanie zdrowego i smacznego posiłku może być dziecinnie proste, a danie takie jak „wegańska pasztetowa” czy „kalarepowe carpaccio” zyskały wielu nowych zwolenników. Wielką popularnością cieszyły się też kulinarne pokazy Stowarzyszenia Polska Ekologia, które w tym roku gości Targów poczęstowało ponad 20 potrawami! Hitem ich kuchni okazała się ekologiczna pszenica okrągłoziarnowa i jej szerokie zastosowanie jako dodatek do zup i drugich dań.
Do zobaczenia w 2022 roku.
Przeczytaj także
Dnia 23 września 2021 r. po raz pierwszy obchodzono Dzień Rolnictwa Ekologicznego w UE, który zainaugurowany został przez Parlament Europejski, Radę UE oraz Komisję Europejską.
Określono wzór certyfikatu dla podmiotów, grup podmiotów i eksporterów w państwach trzecich dotyczących produktów, które mają być przywożone do UE jako produkty ekologiczne lub produkty w okresie konwersji.
Naukowcy z Departamentu Energii USA zajęli się analizowaniem alternatyw składowania odpadów spożywczych i wskazali cztery rozwiązania.