Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Program Climate Leadership organizowany przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa powstał z inicjatywy Dyrektor Generalnej Centrum UNEP/GRID-Warszawa Marii Andrzejewskiej oraz prof. Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego. Climate Leadership to program budujący społeczność liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz przeciwdziałania nieodwracalnym zmianom zachodzącym na planecie, jakich wyrazem jest kryzys klimatyczny. Program wspiera działania podejmowane przez firmy w celu osiągnięcia neutralności.
Coraz więcej znaków pokazuje, że nie da się zapomnieć o zmieniającym się klimacie i związanym z nim kryzysie. Do niedawna, takie zjawiska jak trąby powietrzne, kojarzone były jedynie z amerykańskimi filmami katastroficznymi, a nie z wydarzeniami, które miały miejsce w Czechach. To samo można napisać o powodziach, jakich doświadczyli w ostatnich miesiącach mieszkańcy Niemiec czy Chin. Kanada, która niegdyś kojarzona była z mrozem, w tym roku pobiła kolejny rekord ciepła. Fala upałów w Lytton, doprowadziła do kilku intensywnych pożarów na terenie Kolumbii Brytyjskiej. Patrząc na liczbę gwałtownych zjawisk pogodowych, nie da się ukryć, że ich natężenie ściśle powiązane jest z działalnością wszystkich uczestników życia społecznego i ekonomicznego – w tym biznesu. Dlatego w drugiej edycji programu Climate Leadership, przedsiębiorstwa przy wsparciu ekspertów z różnych dziedzin, szukały konkretnych rozwiązań, dzięki którym w realny sposób będą mogły w przyszłości wpłynąć na poprawę środowiska.
Branża żywnościowa ma wiele wyzwań związanych z działaniami na rzecz klimatu. Sposób, w jaki gospodarujemy ziemią z jednej strony pokazuje, jakie relacje chcemy mieć ze środowiskiem naturalnym, z drugiej zaś - w jaki sposób chcemy zaspokajać nasze podstawowe potrzeby. Świadomość ta stoi za trendami społecznymi, takimi jak zwracanie uwagi na dobrostan zwierząt gospodarskich, nadużywanie nawozów sztucznych, regeneratywne uprawy, czy przechodzenie na bardziej roślinne diety. W ostatnich dekadach obserwowaliśmy niekorzystne dla środowiska - w tym również dla klimatu - trendy, takie jak marnotrawienie żywności, wydłużanie łańcuchów dostaw czy wylesianie na obszarach Globalnego Południa. Trendy te muszą ulec odwróceniu, w czym aktywną rolę odegrać powinien również sam biznes, np. zwiększając ofertę produktów lokalnych, roślinnych czy sezonowych.
W obu edycjach Climate Leadership wzięły udział 23 firmy. Wspólnie z ponad setką niezależnych ekspertów z różnych dziedzin, przedstawicielami ministerstw, samorządów i jednostek badawczych, wypracowały realne rozwiązania, które wpłynęły na realizację głównego celu programu – neutralizację szkodliwego wpływu biznesu na środowisko, zwiększając przy tym innowacyjność przedsiębiorstwa i przewagę konkurencyjną. Zobowiązania klimatyczne wszystkich uczestników dostępne są na stronie internetowej, w zakładce https://climateleadership.pl/uczestnicy.
Nabór do 3 edycji programu trwa do końca 2021r. Zapraszamy do udziału!
Przeczytaj także
Wybieram polskie produkty – to hasło jest obecnie nie tylko oznaką konsumenckiego rozsądku, ale stało się powszechnie znane i akceptowane. Wydawnictwo Nowiny zaprasza na II edycję projektu: „Kupuję -Smakuję. Wybieram polskie produkty” oraz w tym roku po raz pierwszy na prestiżowy konkurs „Czas na Śląskie”. Dołączajcie do nas!
W dniach 22 listopada – 3 grudnia 2021 odbędzie się w Krakowie jedenasta edycja imprezy, która na stałe wpisała się już w kalendarz najważniejszych i najbardziej prestiżowych wydarzeń branży life science.