Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Zdrowe odżywianie – konsumenci są zdezorientowani

Kategoria: Biznes

Aktualizowane zalecenia dietetyczne, nowe produkty i trendy – jak wynika z zebranych danych, konsumenci nie nadążają za zmieniającymi się wytycznymi, dotyczącymi zdrowego odżywiania. Wyniki przeprowadzonej w grupie 2000 konsumentów ankiety wskazują, iż są oni zdezorientowani, a docierające do nich informacje o diecie i prawidłowych nawykach żywieniowych są mylące, a często wręcz zaprzeczają sobie nawzajem.

Wyniki badań

Ankieta została przeprowadzona przez New Nutrition Business wśród 2000 ochotników z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Hiszpanii i Australii.

Według 79% ankietowanych informacje, dotyczące zdrowia, żywności i żywienia, które trafiają do nich za pośrednictwem mediów są mylące. Ze względu na zmieniające się zalecenia dietetyczne coraz więcej osób nie ma pewności, które produkty żywnościowe faktycznie są zdrowe, a które działają na organizm niekorzystnie. Jako grupy pokarmów, co do których oddziaływania na zdrowie konsumenci mają najwięcej wątpliwości, ankietowani wskazali nabiał, jaja oraz masło.

Jak twierdzi Joana Maricato, kierownik ds. badań w New Nutrition Business: „Konsumenci w Wielkiej Brytanii i na całym świecie są zdezorientowani – nie wiedzą które produkty są zdrowe, a które nie. Bezpośrednim źródłem informacji o odżywianiu są dla nich źródła internetowe, w których często znajdują sprzeczne porady. Zazwyczaj selektywnie wybierają spośród nich odpowiadające im zalecenia, tworząc własny styl żywienia”.

Utrata zaufania

Zebrane dane wskazują, iż do zamieszania przyczynia się również utrata zaufania konsumentów do oficjalnych wytycznych żywieniowych. Duża grupa ankietowanych (34%) z Wielkiej Brytanii, informacji o tym, co jest zdrowe szuka w internecie np. na blogach, a nie u dietetyków czy żywieniowców. Tylko 14% konsumentów zadeklarowało, że o radę poprosiłoby dietetyka. Tendencja ta najbardziej widoczna jest w Hiszpanii, gdzie aż 46% spośród ankietowanych deklaruje korzystanie z internetu w celu uzyskania porad zdrowotnych i żywieniowych.

Cukier należy ograniczać - konsumenci są zgodni

Odnośnie zaleceń żywieniowych, większość konsumentów zgadza się z założeniem o ograniczaniu spożycia cukru. W Wielkiej Brytanii aż 86% spośród ankietowanych przyznaje, że cukier jest szkodliwy dla zdrowia, a 89% deklaruje, że chciałoby zmniejszyć codzienne spożycie tego składnika. Przekonanie, że cukry są szkodliwe dla zdrowia jest tak silne, że niektórzy konsumenci świadomie unikają pokarmów, które postrzegają jako źródło „ukrytych cukrów”, a w skrajnych przypadkach nawet produktów, w których cukry występują naturalnie w niewielkiej ilości. Aż 46% spośród osób uczestniczących w badaniu w Wielkiej Brytanii wskazało soki owocowe, jako przykład produktu o wysokiej zawartości cukru.

Jednocześnie opinie niektórych konsumentów na temat cukru i prawidłowych nawyków żywieniowych są sprzeczne z nauką o żywności i żywieniu – przykładowo aż 50% spośród badanych stwierdziło, że cukier brązowy jest zdrowszy, niż cukier biały. Te sprzeczne przekonania na temat cukru są doskonałym odzwierciedleniem ogólnego stanu wiedzy konsumentów i ich niepewności odnośnie tego, które produkty żywnościowe wpływają na zdrowie korzystnie, a które mu szkodzą.

Źródło:

http://www.foodexecutive.it/en/health-and-wellness/2910-consumers-are-confused.html

Wybierz temat: Dieta i zdrowie

Autor: Aleksandra Zawadzka

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.